Clux90 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Har nettopp instalert et yasuni effektanlegg på en Yamaha dtr 50 (2006), men er usikker på om jeg har rett dyse. På 4 gir hakker den på lite gass så man må kjøre med høyt turtall på 3 gir. (det domme med dette er at frontkåper, luftfilterboks og bensintank må av for å komme til forgasseren, så da er det ikke bare bare å bytte mellom flere dyser.) Står 90-dyse i nå. Den bråker også MYE mer enn ønskelig, Hva kan man gjøre med dette? (er en slags stålull i lyddemperen men det har lite effekt.) Mopeden er ny men det går ikke ann å bli presset ut i grøfta i alle bakkene, så dette var nødvendig. Please respond! Endret 12. oktober 2006 av Clux90 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Hei kjør den la oss si en 5 km på nesten full gass og så stenger du helt av motoren. skru opp tennpluggen og sjekk fargen på undersiden av tennpluggen. vist den er gyldenbrun så har du rett dyse vist den er helt svart har du for stor dyse er den helt hvit må du forte deg å skifte for da er den for liten å det kan ende med at du skjærer motoren ! mvh Jan-Ove Endret 14. oktober 2006 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Clux90 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei kjør den la oss si en 5 km på nesten full gass og så stenger du helt av motoren. skru opp tennpluggen og sjekk fargen på undersiden av tennpluggen. vist den er gyldenbrun så har du rett dyse vist den er helt svart har du for stor dyse er den helt hvit må du forte deg å skifte for da er den for liten å det kan ende med at du skjærer motoren ! mvh Jan-Ove 7071668[/snapback] Takk:D Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) min tidligere forklaring kunne blitt misforstått så jeg forklarer litt nærmere san ser det ut vist du har rett dyse. for liten dyse og motoren kan skjere seg ! for stor dyse : gjør at mopeden går dårligere og at motoren sotest ned mvh Jan-Ove Endret 15. oktober 2006 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Axes Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Den tennplugg forklaringen løser vell alt så og si, men du kan høre med folk som har lik moped med effektannlegg på. Lenke til kommentar
darkleader Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Eg vil tro du har for stor dyse i, trenger ikke nødvendigvis skifte dyse når du har effektanlegg. så prøv med litt mindre dyse. og du trenger ikke skru av alle de greiene når du skal skifte dyse. eg har en dtx. skru av dekselet til fordrevet. og bare vri forgasseren litt.. så kommer du godt til ;-) Det at den bråker er bare effektanlegget. forskjellig på hvor mye de bråker. men for all del. du kan bare fjerne plomben i orginal anlegget ditt og sette i en 95 dyse. det har eg, går i 90. Men selvfølgelig varierer det hvilken dyse du skal ha etter hvordan den er kjørt. så der må du prøve deg frem. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Eg vil tro du har for stor dyse i, trenger ikke nødvendigvis skifte dyse når du har effektanlegg. så prøv med litt mindre dyse. og du trenger ikke skru av alle de greiene når du skal skifte dyse. eg har en dtx. skru av dekselet til fordrevet. og bare vri forgasseren litt.. så kommer du godt til ;-) Det at den bråker er bare effektanlegget. forskjellig på hvor mye de bråker. men for all del. du kan bare fjerne plomben i orginal anlegget ditt og sette i en 95 dyse. det har eg, går i 90. Men selvfølgelig varierer det hvilken dyse du skal ha etter hvordan den er kjørt. så der må du prøve deg frem. 7439249[/snapback] du svarte nå på en veldig gammel tråd men en bør absolutt bytte dyse uansett når en kjøper effektanlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå