Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Effektanlegg og dyse til Yamaha dtr 50


Clux90

Anbefalte innlegg

Har nettopp instalert et yasuni effektanlegg på en Yamaha dtr 50 (2006), men er usikker på om jeg har rett dyse. På 4 gir hakker den på lite gass så man må kjøre med høyt turtall på 3 gir.

 

(det domme med dette er at frontkåper, luftfilterboks og bensintank må av for å komme til forgasseren, så da er det ikke bare bare å bytte mellom flere dyser.)

Står 90-dyse i nå.

 

Den bråker også MYE mer enn ønskelig, Hva kan man gjøre med dette? (er en slags stålull i lyddemperen men det har lite effekt.)

 

Mopeden er ny men det går ikke ann å bli presset ut i grøfta i alle bakkene, så dette var nødvendig.

 

Please respond!

Endret av Clux90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :) kjør den la oss si en 5 km på nesten full gass og så stenger du helt av motoren. skru opp tennpluggen og sjekk fargen på undersiden av tennpluggen. vist den er gyldenbrun så har du rett dyse vist den er helt svart har du for stor dyse er den helt hvit må du forte deg å skifte for da er den for liten å det kan ende med at du skjærer motoren !

 

mvh Jan-Ove :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Hei :) kjør den la oss si en 5 km på nesten full gass og så stenger du helt av motoren. skru opp tennpluggen og sjekk fargen på undersiden av tennpluggen. vist den er gyldenbrun så har du rett dyse vist den er helt svart har du for stor dyse er den helt hvit må du forte deg å skifte for da er den for liten å det kan ende med at du skjærer motoren !

 

mvh Jan-Ove :)

7071668[/snapback]

 

 

Takk:D

Lenke til kommentar

min tidligere forklaring kunne blitt misforstått så jeg forklarer litt nærmere

 

05.jpg

san ser det ut vist du har rett dyse.

 

08.jpg

for liten dyse og motoren kan skjere seg !

 

 

03.jpg

for stor dyse : gjør at mopeden går dårligere og at motoren sotest ned

 

mvh Jan-Ove

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg vil tro du har for stor dyse i, trenger ikke nødvendigvis skifte dyse når du har effektanlegg. så prøv med litt mindre dyse. og du trenger ikke skru av alle de greiene når du skal skifte dyse. eg har en dtx. skru av dekselet til fordrevet. og bare vri forgasseren litt.. så kommer du godt til ;-)

 

Det at den bråker er bare effektanlegget. forskjellig på hvor mye de bråker. men for all del. du kan bare fjerne plomben i orginal anlegget ditt og sette i en 95 dyse. det har eg, går i 90. Men selvfølgelig varierer det hvilken dyse du skal ha etter hvordan den er kjørt. så der må du prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Eg vil tro du har for stor dyse i, trenger ikke nødvendigvis skifte dyse når du har effektanlegg. så prøv med litt mindre dyse. og du trenger ikke skru av alle de greiene når du skal skifte dyse. eg har en dtx. skru av dekselet til fordrevet. og bare vri forgasseren litt.. så kommer du godt til ;-)

 

Det at den bråker er bare effektanlegget. forskjellig på hvor mye de bråker. men for all del. du kan bare fjerne plomben i orginal anlegget ditt og sette i en 95 dyse. det har eg, går i 90. Men selvfølgelig varierer det hvilken dyse du skal ha etter hvordan den er kjørt. så der må du prøve deg frem.

7439249[/snapback]

 

du svarte nå på en veldig gammel tråd men en bør absolutt bytte dyse uansett når en kjøper effektanlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...