AnaXyd Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Som emnet sier, så restarter pcen seg helt tilfeldig noen ganger når jeg spiller warcraft. Dette er bare når jeg spiller warcraft. Jeg har prøvd å finne ut feilen, men det er ikke så lett. Trodde det var p.g.a at jeg hadde oppe media player samtidig, men så viste det seg at det ikke var dette alikevel. Jeg bruker også Speedfan for å overvåke temps, og jeg har en liten mistanke til dette programmet, men det må gå ann å fikse det på en måte? Noen som har noe forslag? Hadde vært kjekt med svar... Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Kommer det noe feilmelding som f.eks blåskjerm? Og hva hardware har du?? EDIT: Så det på profilen din.. Men hvor mye ram? Endret 12. oktober 2006 av Ole_Rygg Lenke til kommentar
b21a Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det der er skjermkortet ditt (99% sikker), hadde samma problemet med mitt ATI kort, byttet ut det og ting har gått på skinner siden. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Kommer ingen blåskjerm, bare rein restart. Kommer en feilmelding i windows da, at systemet har gjenopprettet en alvorlig feil. Skjermkortet? Vel, det er går ikke an å fikse engang? Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Når det ikke kommer blåskjerm så vet ikke jeg. Men som b21a skrev så kan det selvfølgelig være skjermkortet. Om du ikke bygde pcen selv så kan du jo prøve og levere den inn der du kjøpte den Lenke til kommentar
b21a Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Prøv å installere et ekstra kort og koble ut det innebygde kortet du sansynligvis bruker nå (siden du sier det ikke går ann å fikse EDIT: har vel kanskje mere med vannkjølingen å gjøre ) du har forhåpentlig vis et hovedkort med AGP eller PCI-X (om ikke annet har du sikkert en PCI slot ledig) Hvis ikke ville jeg lett etter en annen driver til grafikkchipen. let på hovedkortsprodusentens hjemmesider, mulig du velge en eldre driver hvis du nettopp har oppdater driveren. Og hvis du finner ut hvilken chip som sitter på hovedkortet kan du også prøve chip produsentens hjemmesider. Endret 13. oktober 2006 av b21a Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg hadde slike krasj problemer før da jeg brukte pentium 4 med hyperthreading. Det var lydkort driverene som krasja. Skjedde bare med spill. Jeg hadde et soundblaster audigy lydkort. Hvis du har dette lydkortet, kan jo det være årsaken. De helt siste driverene fikset problemet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Prøv å installere et ekstra kort og koble ut det innebygde kortet du sansynligvis bruker nå (siden du sier det ikke går ann å fikse EDIT: har vel kanskje mere med vannkjølingen å gjøre ) du har forhåpentlig vis et hovedkort med AGP eller PCI-X (om ikke annet har du sikkert en PCI slot ledig) Hvis ikke ville jeg lett etter en annen driver til grafikkchipen. let på hovedkortsprodusentens hjemmesider, mulig du velge en eldre driver hvis du nettopp har oppdater driveren. Og hvis du finner ut hvilken chip som sitter på hovedkortet kan du også prøve chip produsentens hjemmesider. 7061108[/snapback] Vannkjølingen? Du mener det problemet jeg hadde forleden? Med søl og klin.. Men det skjedde sånn før det skjedde også... Men, jeg har et audigy lyd kort.. SKal laste ned de nyestre driverne til det nå, og sjekke om det hjelper. Hvis det hjelper, er det jo rart! At lydkortet kræsjer pcn? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Mulig dette ikke har noen sammenheng med mitt problem, men jeg legger inn tråden til mitt innlegg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=647126&hl= Hvis dette ikke er relevant, lar vi det passere i stillhet. he-he Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Fremdeles skjer det... Har skjedd opptil 2 ganger i dag, og jeg begynner å gå lei. Det står at det er en device driver, og jeg tipper det er skjermkort driveren som har skylda. Right? Lenke til kommentar
raul_duke Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Fremdeles skjer det... Har skjedd opptil 2 ganger i dag, og jeg begynner å gå lei. Det står at det er en device driver, og jeg tipper det er skjermkort driveren som har skylda. Right? 7114109[/snapback] ville prøvd å kjøre noen benchmark tester. Prime95 er til eksempel, denne stress tester din hardware i cpu og ram. Skulle du få feil når Prime er igang kan vi utelukke at GFX kortet ditt er problemet da den ikke tar for seg det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Nå har jeg testa litt... Kjørte noen torture tester, og samtidig kjørte atitool for å overvåke artifacts. Jeg fant ut at jeg bare fikk artifacts ved å kjøre blend mode, der ramen blir hardtesta. Men ingen error i prime. Kjørte også noen tester uten atitool, og det kom ingen error. Så, det ser ut til at det kommer artifacts når ramen blir brukt mye? Det er kanskje her problemet ligger... Eller er det sånn at det oppstår uansett artifacts når jeg både kjører torture test og artifact test samtidig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå