Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen rebooter tilfeldig når jeg spiller Warcraft..

Anbefalte innlegg

Som emnet sier, så restarter pcen seg helt tilfeldig noen ganger når jeg spiller warcraft. Dette er bare når jeg spiller warcraft. Jeg har prøvd å finne ut feilen, men det er ikke så lett. Trodde det var p.g.a at jeg hadde oppe media player samtidig, men så viste det seg at det ikke var dette alikevel. Jeg bruker også Speedfan for å overvåke temps, og jeg har en liten mistanke til dette programmet, men det må gå ann å fikse det på en måte?

Noen som har noe forslag?

Hadde vært kjekt med svar... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å installere et ekstra kort og koble ut det innebygde kortet du sansynligvis bruker nå (siden du sier det ikke går ann å fikse EDIT: har vel kanskje mere med vannkjølingen å gjøre :cool: ) du har forhåpentlig vis et hovedkort med AGP eller PCI-X (om ikke annet har du sikkert en PCI slot ledig)

Hvis ikke ville jeg lett etter en annen driver til grafikkchipen. let på hovedkortsprodusentens hjemmesider, mulig du velge en eldre driver hvis du nettopp har oppdater driveren. Og hvis du finner ut hvilken chip som sitter på hovedkortet kan du også prøve chip produsentens hjemmesider.

Endret av b21a
Lenke til kommentar

Jeg hadde slike krasj problemer før da jeg brukte pentium 4 med hyperthreading. Det var lydkort driverene som krasja. Skjedde bare med spill. Jeg hadde et soundblaster audigy lydkort. Hvis du har dette lydkortet, kan jo det være årsaken. De helt siste driverene fikset problemet.

Lenke til kommentar
Prøv å installere et ekstra kort og koble ut det innebygde kortet du sansynligvis bruker nå (siden du sier det ikke går ann å fikse EDIT: har vel kanskje mere med vannkjølingen å gjøre  :cool: ) du har forhåpentlig vis et hovedkort med AGP eller PCI-X (om ikke annet har du sikkert en PCI slot ledig)

Hvis ikke ville jeg lett etter en annen driver til grafikkchipen. let på hovedkortsprodusentens hjemmesider, mulig du velge en eldre driver hvis du nettopp har oppdater driveren. Og hvis du finner ut hvilken chip som sitter på hovedkortet kan du også prøve chip produsentens hjemmesider.

7061108[/snapback]

Vannkjølingen? :p Du mener det problemet jeg hadde forleden? Med søl og klin.. Men det skjedde sånn før det skjedde også...

Men, jeg har et audigy lyd kort.. SKal laste ned de nyestre driverne til det nå, og sjekke om det hjelper. Hvis det hjelper, er det jo rart! At lydkortet kræsjer pcn?

Lenke til kommentar
Fremdeles skjer det... :hmm:

Har skjedd opptil 2 ganger i dag, og jeg begynner å gå lei.

Det står at det er en device driver, og jeg tipper det er skjermkort driveren som har skylda. Right?

7114109[/snapback]

ville prøvd å kjøre noen benchmark tester.

Prime95 er til eksempel, denne stress tester din hardware i cpu og ram.

Skulle du få feil når Prime er igang kan vi utelukke at GFX kortet ditt er problemet da den ikke tar for seg det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testa litt...

Kjørte noen torture tester, og samtidig kjørte atitool for å overvåke artifacts. Jeg fant ut at jeg bare fikk artifacts ved å kjøre blend mode, der ramen blir hardtesta. Men ingen error i prime.

Kjørte også noen tester uten atitool, og det kom ingen error.

Så, det ser ut til at det kommer artifacts når ramen blir brukt mye?

Det er kanskje her problemet ligger...

Eller er det sånn at det oppstår uansett artifacts når jeg både kjører torture test og artifact test samtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...