Gå til innhold

Pagefile på 2 HDD'er bedre enn på 1? (løst)

Anbefalte innlegg

Har nå anskaffet meg en tredje harddisk til pcen. Fra før av har jeg satt pagefile på en egen partisjon som ikke windows er installert på.

Nå som jeg har 2 ekstra hdd'er, vil det bli noen ytelsesøkning å dele pagefile i to og fordele dem på de ekstra diskene? Vet at den "teoretiske" hastigheten vil bli bedre, men klarer windows å fordele minnet på en fornuftig måte på begge pagefilene?

Relevant info:

Ram 1024mb

HDD1: Windows installasjon + programmer.

HDD2:Pagefile på en egen parisjon (1536mb pagefile)(brukes til langtidslagring av filer, altså ikke ofte brukt)

HDD3:Ny hdd (kommer til å bli brukt til langtidslagring av filer, altså ikke ofte brukt)

Endret av Kurume
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har søkt en del og har funnet svaret. Fant dette på theeldergeek.com:

If more than two hard drives are available, the paging file can be split among different drives. The more drives that are available to split the paging file across, the better the performance increase. Even though it's outside the scope of this article, paging files should not be placed on fault-tolerant drives because of the way data is written to them. It looks like 'the more paging files the better' corollary is applicable, and to a point that is true, with one major exception. Do not place more than one paging file on multiple partitions on a single physical hard disk. Performance will decrease because the drive heads perform sequential accesses to different locations on the drive rather than pulling the information from one contiguous location.

Så nå deler jeg swap i to på de to eksta diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...