just_me Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 vil dette funke som en system HD? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316270 og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317198 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) enkelt svar: ja. vanskelig: ja, men Compact Flash har begrenset med overskrivningskappasitet... tror dette tallet er oppe i 100.000 tallet, men det er værd å merke seg. OS aktivitet skriver mye... Endret 12. oktober 2006 av MrLee Lenke til kommentar
just_me Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 enkelt svar: ja. vanskelig: ja, men Compact Flash har begrenset med overskrivningskappasitet... tror dette tallet er oppe i 100.000 tallet, men det er værd å merke seg. OS aktivitet skriver mye... 7055892[/snapback] vil den hvere kjappere en en vanelig hd? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 er det noen som har erfaringer nå det gjelder dette her? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) vil det være kjappere enn en vanlig hd? 7055927[/snapback] Nei: http://www.tomshardware.com/2005/08/18/acc...lash/page6.html Endret 12. oktober 2006 av klilleng Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 En sannhet med modifikasjoner. Det er i den testen brukt ett CF kort med 9MB/s overføringshastighet. Jeg ville likt å se en slik test med ett Sandisk Extreme IV (opp til 40MB/s) kort... Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 vil dette funke som en system HD?http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316270 og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317198 7055883[/snapback] Jeg har forsøkt meg med et TwinMOS Ultra-X 4GB 140X som harddisk. Lese/skrivehastigheten var bra, omtrent som oppgitt i databladet. Aksesstiden var også svært bra. Problemene jeg kom ut for var at Windows XP nektet å benytte Windows Update når jeg hadde installert det på flashharddisken, og det var også umulig å sette filrettigheter etc. Jeg antar problemene kommer av at CF-brikken blir stående som en removable disk selv etter at operativsystemet er installert på den. Når jeg forsøkte Ubuntu Dapper istedet, så fungerte også der installasjonen perfekt. Men Ubuntu krasjet under boot -- med en kjip feilmelding jeg ikke husker akkurat nå. Mulig jeg var uheldig, men det funket iallfall dårlig. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har forsøkt meg med et TwinMOS Ultra-X 4GB 140X som harddisk. Lese/skrivehastigheten var bra, omtrent som oppgitt i databladet. Aksesstiden var også svært bra. Problemene jeg kom ut for var at Windows XP nektet å benytte Windows Update når jeg hadde installert det på flashharddisken, og det var også umulig å sette filrettigheter etc. Jeg antar problemene kommer av at CF-brikken blir stående som en removable disk selv etter at operativsystemet er installert på den. 7058029[/snapback] Interessant. Kanskje det finnes en slags adapter som gjør at BIOS og Windows oppfatter kortet som en "ordentlig" harddisk? En SATA-versjon av noe sånt pluss et über-raskt 8 gig CF kort kunne vært veldig moro å teste ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 vil det være kjappere enn en vanlig hd?7055927[/snapback] Nei: http://www.tomshardware.com/2005/08/18/acc...lash/page6.html7057901[/snapback] Si ikke det. Dette er jo å løpe i ring rundt en hver harddisk (inkludert 15K SCSI) Men det er synd de ikke tester noen reelle bruksmønstre. Uansett så tror jeg 20MB/s kan bli litt i minste laget til OS-bruk om man ikke samtidig kjører flere kort i Raid0 (mirror). Ellers så synes jeg prisen på det kortet i første innlegg var alt for høy. Kjøp heller ett av disse med samme kapasitet og bedre ytelse til halve prisen. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har forsøkt meg med et TwinMOS Ultra-X 4GB 140X som harddisk. Lese/skrivehastigheten var bra, omtrent som oppgitt i databladet. Aksesstiden var også svært bra. Problemene jeg kom ut for var at Windows XP nektet å benytte Windows Update når jeg hadde installert det på flashharddisken, og det var også umulig å sette filrettigheter etc. Jeg antar problemene kommer av at CF-brikken blir stående som en removable disk selv etter at operativsystemet er installert på den. 7058029[/snapback] Interessant. Kanskje det finnes en slags adapter som gjør at BIOS og Windows oppfatter kortet som en "ordentlig" harddisk? En SATA-versjon av noe sånt pluss et über-raskt 8 gig CF kort kunne vært veldig moro å teste ut. 7058145[/snapback] Jeg gjetter på at det er en eller annen pinne som må holdes lav eller ha en pullup-motstand for å signalisere om det er en flyttbar disk eller ikke... Men har aldri giddet å sette meg inn i IDE standarden. Imidlertid har jeg nå fått installert Ubuntu Edgy på den ovenfornevnte flashbrikken, og det fungerer aldeles glimrende.. Rimelig raskt, ingen støy, ekstremt raskt på småfiler og samtidig kopiering av mye forskjellig + 100% stabilt foreløpig. Nå må jeg nesten kjøpe en slik flashbrikke til og få satt dem opp i RAID Lenke til kommentar
eggi Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har også 2x4gb twinmos ultra-x, men får ikke til å installere windows på dem, har prøvd både med et enkelt og 2 i raid. Tror det må være noe med disse kortene, de gjør det bra ved testing men prøver du å installere OS så skjærer det seg. La inn ny MBR på begge korta uten at det hjalp. Jeg får installert på de billige ebay korta, så det er ikke noe galt med system eller filer. Tror rett og slett at det er kontrolleren til twinmos som det er noe "galt" med. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har også 2x4gb twinmos ultra-x, men får ikke til å installere windows på dem, har prøvd både med et enkelt og 2 i raid. Tror det må være noe med disse kortene, de gjør det bra ved testing men prøver du å installere OS så skjærer det seg.La inn ny MBR på begge korta uten at det hjalp. Jeg får installert på de billige ebay korta, så det er ikke noe galt med system eller filer. Tror rett og slett at det er kontrolleren til twinmos som det er noe "galt" med. 7077083[/snapback] Det er Twinmos Ultra-X jeg benytter med Ubuntu Edgy nå. Det fungerer helt flott... Faktisk ingen problemer i det heletatt. Dapper derimot, fungerte ikke. Dem har visst endret noe i partisjonsnavngivningssystemet i Ubuntu Edgy, så det kan godt hende det er der det ligger.. Får du ikke installert Windows XP i det heletatt? Jeg får installert på helt vanlig vis, men det klikker når det gjelder windows update + filrettigheter og sånt. Anbefaler å prøve Ubuntu Edgy betaversjon istedet.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Imidlertid har jeg nå fått installert Ubuntu Edgy på den ovenfornevnte flashbrikken, og det fungerer aldeles glimrende.. Rimelig raskt, ingen støy, ekstremt raskt på småfiler og samtidig kopiering av mye forskjellig + 100% stabilt foreløpig. Nå må jeg nesten kjøpe en slik flashbrikke til og få satt dem opp i RAID 7069602[/snapback] Kjempeflott, jeg har lyst å kjøre en slik løsning jeg også. Kom gjerne tilbake med informasjon om hvordan du synes det fungerer etter litt testing Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Imidlertid har jeg nå fått installert Ubuntu Edgy på den ovenfornevnte flashbrikken, og det fungerer aldeles glimrende.. Rimelig raskt, ingen støy, ekstremt raskt på småfiler og samtidig kopiering av mye forskjellig + 100% stabilt foreløpig. Nå må jeg nesten kjøpe en slik flashbrikke til og få satt dem opp i RAID 7069602[/snapback] Kjempeflott, jeg har lyst å kjøre en slik løsning jeg også. Kom gjerne tilbake med informasjon om hvordan du synes det fungerer etter litt testing 7077771[/snapback] Det fungerer fremdeles veldig bra. Ingen stabilitetsproblemer i det heletatt. Vurderer nå å kjøpe flashbrikke nr. 2 for å sette i raid0 siden jeg har fått tak i en ekstra kortleser av samme type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå