Dassen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Resultatene på avstemningene her på forumet blir uoversiktlige når det er mange alternativer. De burde blitt rangert i kronologisk rekkefølge etter flest %poeng om det er mulig å få til. Ett eksempel på en slik tråd er Verdens Beste Band tråden. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg er enig med den, satt faktisk å tenkte på det her om dagen Lenke til kommentar
TSP Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Støtter en rangering etter % dog tror jeg at det i enkelte avstemminger ville vært en ulempe. Men jeg vet liksom ikke helt hvorfor jeg mener dette Om rekkefølgen av svaralternativene (når du ikke har stemt) ikke endres som en følge av dette, ser jeg i alle fall ikke noe veldig stort problem med det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 ja, helt enig, det hadde blitt mye mer oversiktlig. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 dog tror jeg at det i enkelte avstemminger ville vært en ulempe.Men jeg vet liksom ikke helt hvorfor jeg mener dette 7055903[/snapback] Jeg er også med på den, og jeg hadde tenkt ut en årsak tidligere i dag til hvorfor, men i øyeblikket er jeg litt spørsmålstegn Lenke til kommentar
TST Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har nå lest over problemstillingen fire ganger, og tittet på tråden det linkes til fire ganger, og kan ikke helt forstår hva problemet egentlig er. Slik jeg ser det, er resultatet sortert etter den prosentvise fordelingen. Og det er jo det dere ber om, er det ikke? :-) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Akkurat i den tråden der så er det jo faktisk riktig, i hvert fall for de øverste, men på noen av de andre verdens beste band avstemningene så har det vært litt værre å se Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Eg såg heller ikkje problemstillinga, dassen fant eit ganske dårlig eksempel. Avstemningen er ikkje sortert etter flest stemmer, dei to bandene med flest stemmer står berre tilfeldigvis på toppen. Synest ikkje dette er noko problem egentlig, tvert imot trur eg det hadde blitt lettare for folk å stemme på eit svaralternativ som står øverst med flest stemmer kontra det med færrast som i tillegg ligg på bunnen. Lenke til kommentar
TST Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Beklager. Jeg burde sett enda litt nærmere på oversikten. Ser nå at det så ut som det var sortert riktig. Men sannheten er at resultatlisten er sortert likt som valglisten, altså etter den rekkefølgen alternativene ble lagt inn. Vi får kanskje lage en avstemning på om dette er et problem eller ei? ;P Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kronologisk betyr strengte tatt "ordnet etter tid". Her ønsker vi ordnet etter stemmetall/prosent. Avstemningen du har tatt skjermdump av er ikke i synkende rekkefølge, TST, det bare ser slik ut fordi de meste populære alternativene ble satt først. Ser du lenger ned på listen er rekkefølgen ikke synkende. Her er en annen tråd som tydelig viser at det ikke sorteres: Partibarometer for oktober 2006. Akkurat i den avstemningen er faktisk ikke synkende sortering nødvendigvis attraktivt, siden den med vilje er listet i alfabetisk rekkefølge. Men i popularitets-avstemninger kunne sortering som valgmulighet absolutt vært kjekt. Geir Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Forslaget støttes. Det er noe om bør kunne bli lagt til, dog jeg ser før meg at det er enda en "to-do" liste som må henvises videre til IPB-folkene. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Forslaget støttes. Det er noe om bør kunne bli lagt til, dog jeg ser før meg at det er enda en "to-do" liste som må henvises videre til IPB-folkene. 7056775[/snapback] Selv jeg mine latterlige PHP -kunnskaper og adminpanel-i-IPB -kunnskaper, vet da at det skal kunne fikses ganske lett allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg