Guybrush Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei Sitter her med en PC som "starter opp" (vifter og harddisker starter), men det kommer ikke noe bilde på skjermen... Satt inn nytt skjermkort, det samme skjedde... Nå har jeg dratt ut alle PCI-kort, koblet fra harddisker og CD-rom. Fortsatt helt likt. Prøvd å dra ut rammen, det samme skjer. Setter inn en ny prossessor, det samme skjer. Tester prossessoren i en annen maskin. Fungerer helt normalt. Kan man da kokludere med at hovedkortet er gåent? Kan det være noe annet? Har forresten prøvd å ressette BIOS'en uten noen forskjell. Noen forslag? [edit: glemte å skrive at jeg faktisk hadde testet med nytt skjermkort] [ Denne Melding var redigert av: Guybrush på 2002-11-05 11:20 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Høres ut som du har prøvd det meste, så da må det være HK. Men får du ingen lyder fra POST? Det burde jo i alle fall komme når du tar ut RAM. Jeg hadde tordenvær-skade på min maskin i sommer, skjermen var svart og POST pep en kode som bla. a. betyr at det er noe galt med skjermkort. Men det var HK. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 11:17, skrev Guybrush:HeiSitter her med en PC som "starter opp" (vifter og harddisker starter), men det kommer ikke noe bilde på skjermen...Satt inn nytt skjermkort, det samme skjedde...Nå har jeg dratt ut alle PCI-kort, koblet fra harddisker og CD-rom. Fortsatt helt likt.Prøvd å dra ut rammen, det samme skjer. Setter inn en ny prossessor, det samme skjer. Tester prossessoren i en annen maskin. Fungerer helt normalt.Kan man da kokludere med at hovedkortet er gåent?Kan det være noe annet?Har forresten prøvd å ressette BIOS'en uten noen forskjell.Noen forslag?[edit: glemte å skrive at jeg faktisk hadde testet med nytt skjermkort]<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Guybrush på 2002-11-05 11:20 ]</font> Prøv hovedkortet i den maskinen du testet prosessoren. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Kan også være en ide og teste med en annen strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå