SondreR Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Heisann! Greier dere denne, er dere gode. Jeg kjøpte en ny laptop til skolestart, og denne brukes også til spilling. Når jeg spiller Call of Duty 1, enten på single player, LAN eller over internett, lagger det ganske heftig. Dette ødelegger opplevelsen veldig mye. Jeg har også Track Mania, men der lagger det ingenting - så lenge jeg har CPU´en på det høyeste. Jeg har også fjernet mye fra C-stasjonen - hvor spillet ligger - og der er nå halvparten av diskplass ledig. Dette er datamaskinen. Dette tror jeg er en to-kjerner, og må kanskje en kjerne bli slått av? Eller må nye drivere lastes ned? Jeg har sett etter, men finner ikke ut hvilken, så hadde vært bra om noen her kunne hjulpet meg. Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Last ned denne , dette hjelper på aplikasjoner som ikke støtter dualcore . http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...ities/Setup.exe Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Deilig! Nå ble det mye bedre! Dog er det fortsatt litt lagg, men det har sikkert med nettet å gjøre. Glimrende! Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Fint at det det ble bedre Lenke til kommentar
rekar Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har likens maskin. Jeg spiller BF2. Det lagger litt når det er mye eksplosjoner og sånt. Kan det være samme problemet? Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Grafikkortet på maskinen er ikke akkurat noe å rope hurra for, så det er vel det som gjør at det eventuelt hakker. PD Lenke til kommentar
rekar Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Grafikkortet på maskinen er ikke akkurat noe å rope hurra for, så det er vel det som gjør at det eventuelt hakker. PD 7061676[/snapback] Men krever BF2 mer enn call of Duty? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Synes egentlig det er imponerende at du klarer å spille CoD sånn nogenlunde i det hele tatt med onboard gpu.. Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Dere vet ikke om noen andre filer som kan hjelpe til til mindre lagg? Det lagger fortsatt - dog ikke like heftig - og dette spillet skal ikke kreve så mye. Det er flere år gammelt, iallfall. Det er veldig lagg når det er i situasjoner, men det er vanlig over nett. Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Har likens maskin. Jeg spiller BF2. Det lagger litt når det er mye eksplosjoner og sånt. Kan det være samme problemet? 7061564[/snapback] BF2 krever MYE mer enn CoD1. Jeg opplever lagg når jeg beveger meg fort, ved løping og svinging med sikte. Ellers er jeg ganske fornøyd med PC-en, bortsett fra litt løse taster. Fikk mye for en billig penge! Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Grafikkortet på maskinen er ikke akkurat noe å rope hurra for, så det er vel det som gjør at det eventuelt hakker. PD 7061676[/snapback] Er det mulig å få oppgradert dette, og vil slikt koste mye? Dette er en PC beregnet for skolebruk, og må kanskje kjøpe ny om et par år..? Hvis det er tilfellet, kan jeg holde ut med denne til da. Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Synes egentlig det er imponerende at du klarer å spille CoD sånn nogenlunde i det hele tatt med onboard gpu.. 7062320[/snapback] Hva er onboard GPU? Noe jeg selv kan bedre? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Onboard er at grafikk ligger innebygget i hovedkortet.. Noe du ikke kan gjøre noe særlig med.. Poenget er vel at det finnes en god del bedre grafikkløsninger der ute.. Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan jeg skaffe bedre grafikkløsning på noen måte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 tror ikke det, i hvertfall ikke uten å kjøpe ny pc. Når GPU er på hovedkortet er det vel ikke mye plass igjen i en bærbar. (nå har ikke jeg peiling da men.. ) Hvis du trenger en pc som kan hjelpe deg til både skole og spill blir det vel mer en slepbar enn bærbar Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Hehe! Håper uansett at noen her har noen tips til hvordan jeg - ved en uendret PC - kan få vekk noe av laggen. Lenke til kommentar
rekar Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har nevnt maskin. Kan jeg klokke maskinen? Lønnes det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå