Gå til innhold

hvilke deler til ny spille pc?

Anbefalte innlegg

heysann!

jeg er ganske grønn på data og spillefronten for tiden,men ettersom min data begynner å dra på årene..hehe så trenger jeg noe nytt og bedre som glir gjennom de fleste spill og som ikke hakker eller går treigt..

men det evige spørsmålet er:

skal jeg velge amd eller pentium 4?å hva slags skjermkort bør man ha? hva er best i spill som f.eks wow og andre krevende spill?

å hva slags type cpu av de forskjellige er bra?

jeg har ikke råd til allverden,men hva er en helt grei cpu til spill?og litt fremtidsrettet?

:dribble:

Endret av superkenny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha en ny maskin ender du antagelig med en som krever DDRII minne noe jeg tipper du ikke har.

Du trenger derfor:

Nytt hovedkort, minne, cpu og skjermkort og kanskje ny strømforsyning om den du har er gammel/elendig.

Om du bare tenker å oppgradere CPU og skjermkort må du oppgi hvilke deler du har så det er mulig å komme med forslag. Eks AGP eller PCI-E, sokkel?

PDD oppnår du god ytelse til en fornuftig penge med f.eks:

Core 2 duo 6400 ca 2000 (LGA 775)

Asus P5b ca 1200 (LGA 775)

Ati 1900GT til ca 1700

evt Nvidia 7900 GTO til 2095 hos PSdata.

Minne; minimum 1GB helst 2GB DDRII PC5300 eller høyere. Minneprisene er meget høye nå.

Hvilke oppløsninger spiller du på?

Kom med flere opplysninger; hvor mye er du villig til å bruke ol.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

maskinen jeg har nå er:

p4 2,66@2,9ghz (socket 478)

gf 4 ti 4200xp

512mb ddr(pc3200)

80gb harddisk

msi 478 max2 478(agp x4)

så det er vel tenklig at jeg bør bytte ut det meste i denne=P

jeg vil helst ha det så billig som mulig,men er beredt på å betale mellom 6-9.000kr

håper dette er litt til hjelp=)

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging.

Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...