Borgy246 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har diverse maskiner rundt om kring som jeg drifter og yter support via fjernstyring (vnc). Sitter til tider på en tynn klient med Citrix metaframe hvor jeg ikke har tilgang til å installere eller bruke activeX eller java. Hvordan kan jeg fjernstyre uten dette, via webleser? Har kommet over en genial greie, mirkov4, som viser en skjermdump over HTTP og som gir mulighet for å sende tastetrykk og museklikk. MEN jeg får ikke denne til å fungere ut/inn i Nextgentel eller Lyse sitt nett. Finner ikke ut hvorfor dette ikke fungerer, selv med rett oppsett av brannmurer, porter og nat'ing. Det er heller ikke noen sikkerhetsforanstaltninger i dette programmet som i grunnen gjør det SKREKKELIG skummelt å ha kjørende...er jo i bunn og grunn en vid åpen bakdør/trojaner. Noen som vet hvordan man kan få det til å virke over en hvilken som helst webleser ute på web, eller vet om et program man kan bruke? Fortrinnsvis med innlogging eller andre sikketsforanstaltninger...Det finnes mye rare trojanere som kan gjøre liknende, men det er ikke et område jeg har så mye innblikk i...heldigvis... Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Vet ikke om det virker men prøv www.logmein.com Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 LogMeIn (som Ole_Rygg har nevnt) og Inquiero er godt kjente og gode programmer for fjernstyring via. nettleseren. Du sier at du ikke har tillatelse til å installere ActiveX, isåfall så er Inquiero luket ut. Er litt usikker på LogMeIn, men er ganske sikker på at man må installere en programvare på klienten du skal fjernstyre (bruker port 2002). Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har du ikke mulighet til å kjøre programmer, altså bare kjøre dem direkte istedenfor å installere? En VNC-klient trenger nemlig ikke å installeres Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har du ikke mulighet til å kjøre programmer, altså bare kjøre dem direkte istedenfor å installere? En VNC-klient trenger nemlig ikke å installeres 7056471[/snapback] Å? Hvordan skal man kunne koble til en klient med VNC, uten at klienten har VNC tjenestene installert? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Å? Hvordan skal man kunne koble til en klient med VNC, uten at klienten har VNC tjenestene installert? 7056525[/snapback] På servern må man ha installert VNC, men på klienten trenger man kun en .exe fil som kan kjøres direkte. Ingen installasjon er nødvendig - dette gjelder både RealVNC og TightVNC Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Å? Hvordan skal man kunne koble til en klient med VNC, uten at klienten har VNC tjenestene installert? 7056525[/snapback] På servern må man ha installert VNC, men på klienten trenger man kun en .exe fil som kan kjøres direkte. Ingen installasjon er nødvendig - dette gjelder både RealVNC og TightVNC 7056619[/snapback] Hot dang! Det visste jeg ikke Men dette fungerer vel ikke med gratis-versionen av RealVNC, gjør det? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hot dang! Det visste jeg ikke Men dette fungerer vel ikke med gratis-versionen av RealVNC, gjør det? 7056646[/snapback] Jo, det er bare å laste ned .zip fila istedenfor .exe install-fila Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Og dersom du vil ha noe mindre kan du bruke denne OS vieweren på 40 kilobyte som fungerer i alle OS med .net framework (inkludert Windows mobile). http://dotnetvnc.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Her var det endel svar, hvor ingen av dem gir noe godt svar.... Citrix metaframe og tynn klient betyr at jeg nettopp IKKE kan kjøre noe hva som helst .exe, kun de modulene som er installert i metaframe'n. Og det er naturligvis ingen vnc-klient her. Hadde jeg kunnet kjørt en eller annen .exe-klient ville jeg aldri postet spørsmålet her... Det betyr også at jeg ikke kan installere noe activex-komponent eller kjøre java. LogMeIn, Symantec, UltraVNC, MS RDC,... alle disse har enten activex eller java for styring via webleser. Skal man ha real live-stream av skjermen man skal fjernstyre MÅ en av disse benyttes. MirkoV omgår dette problemet med å kun sende STATISKE skjermdumps. MEN som utdypet får jeg ikke dette programmet til å virke over wan og det er også lite sikret, eller rettere sagt ikke sikret i det hele tatt... Lenke til kommentar
ertdfk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Søkte litt på nettet og kom over denne siden: http://www.peterdamen.com/ajaxrd/ Den hevder at programmet bare er avhengig av ajax(rekner med at browseren din takler javascript). Har ikke fått testet dette selv. Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 HÅHÅ! Dette ser lovendes ut. Skal prøve det så fort jeg får anledning. Lenke til kommentar
FX Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 logmein har http støte i tileg til activex og java Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 logmein har http støte i tileg til activex og java 7129518[/snapback] Hvor har du dette fra? Ut fra dokumentasjonen til LogMeIn står det spesifisert at klientmaskinen må ha webleser med Java... Sakset fra dokumentasjonen: --------------------------------------------------- What are the system requirements for LogMeIn? For the Target PC (the computer that you will access remotely): Windows 98, 2000, XP, and Server 2003. Internet Explorer or Netscape Navigator 4.0 or later. A computer always connected to the internet via cable modem, ISDN, or DSL. For the Local PC (which you will use to remotely access the Target PC): Windows XP, 2000, NT4, ME, 98 and 95 or any operating system with Java enabled within the browser. Internet Explorer or Netscape Navigator 4.0 or later. LogMeIn requires Java to run within your browser. An internet connection with cable modem, ISDN, or DSL. Lenke til kommentar
FX Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 logmein har http støte i tileg til activex og java 7129518[/snapback] Hvor har du dette fra? Ut fra dokumentasjonen til LogMeIn står det spesifisert at klientmaskinen må ha webleser med Java... gå til Preferences - Remote Control Settings Set Default Remote Control: til HTML Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå