Gå til innhold

Linux og wow?=s

Anbefalte innlegg

God dag.... Var dritt lei windows, så jeg lastet ned og instalerte Ubuntu. Kom meg på internett, satte inn den bærbare harddisken min, kjørte så WoW,exe .... Det første som sjer er at bakgrunnen (til den stygge portalen) ikke er der, Når jeg logger inn så ser jeg ikke bilde av charr'en min. Og når jeg trykker logg inn klikker hele dritten (altså Wow) og skrur seg av. Etter noen fårsjøk går jeg inn på hw.no forumet og begynner og lese... Laster så ned Wine, og dær stopper morroa... Har lest litt på denne guiden , problemet er uansett at jeg ikke får opp noe komandolinje.... skal dette gjer før eller etter jeg har logget inn i Ubuntu? :hmm: Ja, jeg er noob på linux :blush: Løser seg sikkert viss noen bare gidder å fårlkare meg hvordan jeg "åpner" komandolinjedritten :roll:

Å btw, trenger jeg å instalere drivere når jeg har Linux?? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at det ikke er så lett å forstå innlegget ditt.

Du kan jo ikke ha fått startet wow.exe FØR du la inn wine, da dette tross alt er et windowsprogram som krever enten wine eller noen av dens avarter (cedega, crossover office).

Kommandolinje åpnes ved å starte en 'Terminal' som du finner i programmenyen. Det fins flere slike terminalprogrammer, men alle gjør nytten.

Det meste av drivere følger med og loades automatisk - det vanligste unntaket er drivere til grafikkort hvis du trenger 3d-aksellerering til nvidia eller ATI.

Lenke til kommentar

"kommandolinje": Applications -> Accesories -> Terminal

prebuilt wine-binaries med wow-patcher:

http://files.pablasso.com/opensource/wine_0.9.22-1_amd64.deb

sudo dpkg -i --force-architecture wine_0.9.22-1_amd64.deb
sudo apt-get -f install

bruk winecfg til å velge OSS som lydsystem om du ikke får lyd i WoW

nvidia-driver:

https://help.ubuntu.com/ubuntu/desktopguide/C/hardware.html

Lenke til kommentar

aah :blush: Takker for svar!=D

Sint trønder og bokmål er en dårlig kombinasjon :innocent:

Har et ATI 9600PRO, noen som vet om jeg trenger driver til det?

Skal mekke å se litt om jeg klarer og få igang wow nå=p

Og det er mulig som Langbein sier at jeg instalerte wine før jeg startet wow... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...