Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva annet kan jeg gjøre med serveren min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- FTP

--> 'Litt' for liten harddisk??

- Shell

--> Hva er det?

- Fildeling (SMB)

--> SMB?

- DC Hub

--> God ide, skal prøve det :smile:

...og det er i tillegg en utmerket router og firewall :smile:

--> Trenger ikke :smile:

Takk for svar, er åpen for andre forslag/tips.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 10:03, skrev arvjakob:

ikke f... om jeg skal ha Windows til å surre å gå over lengre tid. pc'en har ikke gode nok specs til Windows 2000.

Win95 låser/henger seg aldri opp når jeg bare kjører irc bot. Men du skal jo ikke f..

Windows er udiskuterbart det beste operativsystemet som er laget.

Lenke til kommentar

Altså, grunnen til at folk finner så mange feil og mangler ved Windows er jo fordi det er 1000000000 folk som bruker det..

Hadde like mange brukt Linux for eksempel, hadde nok det vært i like hardt vær.

Hvis man ser på helheten, er det Microsoft som har klart å lage noe som virkelig fungerer, er brukervennlig og lett of forstå.

Lenke til kommentar

Quote:

Robkvi skrev (2002-11-06 20:51):

Altså, grunnen til at folk finner så mange feil og mangler ved Windows er jo fordi det er 1000000000 folk som bruker det..

Hadde like mange brukt Linux for eksempel, hadde nok det vært i like hardt vær.

Det er vel forsåvidt flere kjennte hull i Linux enn i Windows. Men det er ikke fordi det er dårligere, men fordi alle hull som blir oppdaget blir offentligjort. Problemet til MS er at de for det første ikke offentligjør hull, og for det andre bruker uhorvelig lang tid på å fixe hull.

Quote:

Hvis man ser på helheten, er det Microsoft som har klart å lage noe som virkelig fungerer, er brukervennlig og lett of forstå.

Fungerer: Ja, alt etter windows 2000 fungerer.

Brukervennlig: Forklar brukervennlig. Jeg synes det kan være minst like brukervennlig med CLI som med GUI. Og du har tydeligvis ikke prøvd en ny window manager til X.

lett å forstå: det er ikke lettere å forstå windows enn linux, det er bare det at de fleste har holdt på lenge med windows, og har forstått hvor de finner ting.

Var ikke meningen å starte en OS-War :sad:

servern kan brukes til mye. Cs-server burde vel kunne gå...

ellers, det som er nevnt tidligere :smile:

Lenke til kommentar

Linux kan ryke og reise. Leke-OS kaller jeg det. Funker greit nok til desktop-bruk, men hvis du vil ha en -server- som opererer på *NIX standarden, så vil jeg anbefale deg FreeBSD.

Det kan virke tungt i begynnelsen å bruke FreeBSD, men det finnes tonnevis av dokumentasjon (www.freebsd.org/handbook er en utmerket ressurs). Det er faktisk kjent at FreeBSD kjører de fleste linux-applikasjoner (applikasjoner som er lagd for å kun kjøre på linux, Half-Life dedicated server et et godt eksempel) raskere enn Linux. Men, hver sin smak.

Mvh,

Erik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...