Rob3rt Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei Jeg har en p133, 32mb ram, 1.2gb hd stående som server for en irc bot.. Er det noe mer jeg kan bruke denne til? [ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-11-05 10:00 ] Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 - FTP --> 'Litt' for liten harddisk?? - Shell --> Hva er det? - Fildeling (SMB) --> SMB? - DC Hub --> God ide, skal prøve det :smile: ...og det er i tillegg en utmerket router og firewall :smile: --> Trenger ikke :smile: Takk for svar, er åpen for andre forslag/tips. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 anngående slik bruk som IRC bot og shell på en eldre pentium. Hva av OS bør brukes for en newbie ? :smile: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Jeg bruker Windows 95 :smile: Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 do kan hakka nasa da. kjore nmap -sS -O -P 1024 og sånt sjikli spaa _________________ ##Noen ligger tynt ann grunnet sin signatur....## [ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-07 00:31 ] Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 ikke f... om jeg skal ha Windows til å surre å gå over lengre tid. pc'en har ikke gode nok specs til Windows 2000. Har en Windows 2000 server gående, men den skal få stå i fred med de oppgavene den holder på med! linux hadde vært litt morsomt å prøvd seg på! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 10:03, skrev arvjakob:ikke f... om jeg skal ha Windows til å surre å gå over lengre tid. pc'en har ikke gode nok specs til Windows 2000. Win95 låser/henger seg aldri opp når jeg bare kjører irc bot. Men du skal jo ikke f.. Windows er udiskuterbart det beste operativsystemet som er laget. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 17:16, skrev Robkvi:Windows er udiskuterbart det beste operativsystemet som er laget. Ehh... det beste til hva? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Altså, grunnen til at folk finner så mange feil og mangler ved Windows er jo fordi det er 1000000000 folk som bruker det.. Hadde like mange brukt Linux for eksempel, hadde nok det vært i like hardt vær. Hvis man ser på helheten, er det Microsoft som har klart å lage noe som virkelig fungerer, er brukervennlig og lett of forstå. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Robkvi skrev (2002-11-06 20:51):Altså, grunnen til at folk finner så mange feil og mangler ved Windows er jo fordi det er 1000000000 folk som bruker det..Hadde like mange brukt Linux for eksempel, hadde nok det vært i like hardt vær. Det er vel forsåvidt flere kjennte hull i Linux enn i Windows. Men det er ikke fordi det er dårligere, men fordi alle hull som blir oppdaget blir offentligjort. Problemet til MS er at de for det første ikke offentligjør hull, og for det andre bruker uhorvelig lang tid på å fixe hull. Quote: Hvis man ser på helheten, er det Microsoft som har klart å lage noe som virkelig fungerer, er brukervennlig og lett of forstå. Fungerer: Ja, alt etter windows 2000 fungerer. Brukervennlig: Forklar brukervennlig. Jeg synes det kan være minst like brukervennlig med CLI som med GUI. Og du har tydeligvis ikke prøvd en ny window manager til X. lett å forstå: det er ikke lettere å forstå windows enn linux, det er bare det at de fleste har holdt på lenge med windows, og har forstått hvor de finner ting. Var ikke meningen å starte en OS-War :sad: servern kan brukes til mye. Cs-server burde vel kunne gå... ellers, det som er nevnt tidligere :smile: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Å, det har jeg aldri hørt om, er det mulig å diasable den timeren da ? Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Linux kan ryke og reise. Leke-OS kaller jeg det. Funker greit nok til desktop-bruk, men hvis du vil ha en -server- som opererer på *NIX standarden, så vil jeg anbefale deg FreeBSD. Det kan virke tungt i begynnelsen å bruke FreeBSD, men det finnes tonnevis av dokumentasjon (www.freebsd.org/handbook er en utmerket ressurs). Det er faktisk kjent at FreeBSD kjører de fleste linux-applikasjoner (applikasjoner som er lagd for å kun kjøre på linux, Half-Life dedicated server et et godt eksempel) raskere enn Linux. Men, hver sin smak. Mvh, Erik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå