Steina Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg vil gjerne vite hvor raskt kjøleviften min til CPU'en går rundt (rpm). Jeg har ikke den informasjonen hverken i "Cool n' Quiet" eller i BIOS. Kabelen er montert på riktig. Det er en 3leder som går ned på hovedkortet. Viften går rundt på full hastighet regner jeg med. Hardware speccs. finner dere i brukerinfoen min. Jeg har boxed vifte, altså standardvifta. BIOS er flasha for ikke så alt for lenge siden, da jeg strevde med et annet problem. Tror dere det er HK, kabelen, eller vifta som er problemet? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Er det et felt i BIOSen din der denne informasjonen egentlig skal stå? PC Wizard kan nok vise en del slik informasjon. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg vil gjerne vite hvor raskt kjøleviften min til CPU'en går rundt (rpm).Jeg har ikke den informasjonen hverken i "Cool n' Quiet" eller i BIOS. Kabelen er montert på riktig. Det er en 3leder som går ned på hovedkortet. Viften går rundt på full hastighet regner jeg med. Everest Home viser bl.a hvilket turtall viftene dine har. Kan lastes ned her. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Maverick2002: Det er ikke problemet. efikkan: Ja Lenke til kommentar
lasr Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 En enkel test kunne være å bytte om hvilken kontant du kobler viftekablene på. Les av i BIOS, konklusjon om det er vifte eller hovedkort som har feilen burde være grei å trekke. LASR Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Skiftet fra 4 PINS til 3 PINS på CPU FAN Select. Skulle tro dette hjalp siden det er 3 ledere. Men dette hjalp ikke noe.. Ingen forskjell. lasr: Jeg har jo ikke flere plasser å koble til viften heller da, så det blir værre. Lenke til kommentar
lasr Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Du trenger da ikke flere kontakter. Bytt om tilkoblingen for systemvifen og CPUviften. Om jeg ikke husker feil står de to kontaktene rett ved siden av hverandre på dette hovedkortet. LASR Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Huff.. Selvfølgelig var det min egen dumhet som feilet. Etter jeg koblet opp en PC på arbeid i kveld, så merket jeg at jeg skulle koble den 3pins pluggen på 4pins kontakten. Dette var da selvfølgelig noe jeg ikke hadde tenkt at var meningen, så min CPU vifte sto på SYSFAN kontakten. Min kabinettvifte har kun 2 ledere som er koblet i EZ-kontakten, så den får jeg ikke avmålt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå