jente20 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Heisann! Jeg bare lurte på om noen kunne hjelpe meg til å finne ut hva som er galt med skjermen på pc'en min. Jeg kom hjem etter en tur, og skulle ta på pc'en, og da var skjermen plutselig "ødelagt". I vedlegget ser dere hva jeg så.. jeg ble litt sjokka, for jeg hadde jo ikke vært i nærheten av den, og den stod bare på pulten min uten at noe kunne ha falt oppå den! Er det noen som har noen teorier på hva som kan ha skjedd og hvordan jeg kan fikse det? Jeg sendte pc'en inn til Fujitsu Siemens, men fikk den bare tilbake igjen, fordi de sa det måtte være min feil, men de kunne fikse den for 5000 kr! Det må vel kunne gå an å fikse den uten å betale like mye som for en ny en? Noen forslag? Dataen er ikke gammel heller, jeg kjøpte den nå i januar.. Håper på svar! Hilsen en frustrert jente.. Endret 12. oktober 2006 av jente20 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Jeg vil vel si at døde pixler kanskje er ditt minste problem i dette tilfellet... Siemens sier sikkert at dette har blitt foråsaket av et støt mot skjermen akkurat der sprekkene løper ut fra. Noe de ofrsåvidt kan ha rett i, det blir jo ord mot ord. Men hvis det er helt utelukket at noe har kommet borti skjermen mens du har vært borte (familie/dyr) så kan det hende at selve glassplata i skjermen har vært montert feilaktig og gitt et spenn i selve plata kan gi samme skaden. Men jeg har selv aldri hørt om slike tilfeller så det blir kun spekulasjoner... Lykke til i hvertfall, uansett hva som måtte skje. Edit: hehe, ser ut som det lønner seg å signere med "jente20" da denne tråden kjapt ble en av de mest sette Endret 12. oktober 2006 av Rookie_NO Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Noe sånt har jeg aldri sett før... Det ser jo ut som skjermen har fått seg en skikkelig rett høyre! Er du 100% sikker på at ingen har hatt tilgang til skjermen mens du var borte? Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ai, stakkars skjermen. Har bare sett ett verre tilfelle, og da hadde en kompis (med løpefart) tråkka på laptopen imens den var sammenklappa. Jeg kan skjønne Fujistsu-Siemens, for det der ligner VELDIG på et hardt slag eller en tung rumpe. Mine kondolanser. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Knekt skjerm ja. Som regel lønner det seg knapt å bytte LCD (skjerm) på rimelige PC-er. Lenke til kommentar
jente20 Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Takk for henvendelser, men jeg er helt sikker på at ingenting har vært borti pc'en. Det er derfor jeg syns det er så merkelig, for vi var jo bortreist, og ingen var hjemme. Vi eier ikke dyr eller noe, så derfor er jeg kjempesikker på at ingenting har vært i nærheten av den. Den bare lå på pulten. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Da har du jo en god sak mot FS. Hvis du fortsatt har garanti så ville jeg tatt det opp med forbrukerrådet eller noe lignende (hvis FS ikke er til å rikke). Hvis det har blitt slik «av seg selv», så høres det ganske sannsynlig ut at panelet/PC-en var feilprodusert eller noe slik. Spenn i glassplate høres ut som en bra forklaring. Vet du forresten om det er et eventuelt ytre lag med glass som har sprukket, eller om det er selve panelet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Man ser tydelig at det "blør" i sprekkene. Da er det selve panelet som er sprekt. Det blir vanskelig å bevise at det har skjedd av seg selv da det ser ut som et stjerneeksempel på hvordan det blir om man legger noe på tastaturet og klemmer PC-en sammen (legger ned skjermen). Evt. legger noe tungt oppå skjermen når den er klappet sammen. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Gjør man nå egentlig det? For meg ser det ut som om det kunne være kun press også. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vill teori, men sprekken oppstod like før avreise når laptoppen ble lukket? Uansett hvordan det går - hvis alt går skeis, og du ikke får ordnet LCD skjerm, kan du heldigvis koble til en ekstern skjerm og fortsatt bruke maskinen. Kjøp USB tastatur og mus, og du kan sette laptoppen til side mens du arbeider som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå