Gå til innhold

Hjelp til valg av hjemmekino forsterker


Anbefalte innlegg

Hei

Har vanskelig for å bestemme meg og trenger derfor litt hjelp.

Jeg skal ha meg hjemmekino forsterker og pr dags dato står valget mellom

 

Denon AVR-1802 3998nkr Hi-Fi klubben

Yamaha RX-V530 3730nkr i Sverige

 

Jeg har lest tester om Yamaha og den får veldig bra kritikk. Denon er jeg mere usikker på, men har for meg at Denon er et godt merke.

 

Anbefalinger av andre merker i samme prisklasse mottas med takk, men mine krav er:

*minimum 5 x 70W i 8ohm

*minimum 2 optiske innganger

*Dolby Pro LogicII

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 2002-11-05 09:56, skrev thunstad:

Hei

Har vanskelig for å bestemme meg og trenger derfor litt hjelp.

Jeg skal ha meg hjemmekino forsterker og pr dags dato står valget mellom

 

Denon AVR-1802 3998nkr Hi-Fi klubben

Yamaha RX-V530 3730nkr i Sverige

Jeg har lest tester om Yamaha og den får veldig bra kritikk. Denon er jeg mere usikker på, men har for meg at Denon er et godt merke.

 

Var jeg deg ville jeg tatt meg en tur innom Hi klubben å hørt på forstekeren, ovent sammenlignet med andre. Enda bedre er det hvis di har samme type høytalere. SI det som det er at du vurderer også andre, Prøv så å finne et sted der de selger Yamaha og få til en test der også. Begger erav godt merke, så valget ligger vel på hvordan du vil like lydbildet til ver enkelt.

Lenke til kommentar

Det var en test i Lyd og Bilde for noen måneder siden, hvor disse recieverne ble testet, og da vant iallefall Yamaha rxv-530 over alle de andre i testen, bla. Harman Kardon, Marantz 5200, Denon sin og noen andre. Poenget mitt egentlig er at Yamaha`en vant testen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 10:27, skrev xoop:

Det var en test i Lyd og Bilde for noen måneder siden, hvor disse recieverne ble testet, og da vant iallefall Yamaha rxv-530 over alle de andre i testen, bla. Harman Kardon, Marantz 5200, Denon sin og noen andre. Poenget mitt egentlig er at Yamaha`en vant testen.


 

Correct me if I'm wrong. Men var ikke det Yamaha RXV-630? Den er jo en del dyrere da.

 

Begge skal etter det jeg vet være bra, men ta også en titt på en NAD i samme prisklasse hos Hifi-Klubben.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 10:27, skrev xoop:

Det var en test i Lyd og Bilde for noen måneder siden, hvor disse recieverne ble testet, og da vant iallefall Yamaha rxv-530 over alle de andre i testen, bla. Harman Kardon, Marantz 5200, Denon sin og noen andre. Poenget mitt egentlig er at Yamaha`en vant testen.


 

 

Nå har det seg slik at Lasse Svendsen i Lyd & Bilde har en sterk preferanse for akkurat Yamaha når det gjelder hjemmekino.

 

Jeg sier ikke at Yamaha er dårlig, tvert i mot, men bruk ørene og lytt selv, resultatet blir i de aller fleste tilfeller litt annerledes enn testene i Lyd & Bilde.

 

Et siste råd fra meg:

Få lånt hjemmekino-forsterkeren med hjem til deg selv og lytt der. Dette er den beste måten å evaluere et produkt på.

 

 

tommelomsk

Lenke til kommentar

Correct me if I'm wrong. Men var ikke det Yamaha RXV-630? Den er jo en del dyrere da.

 

Begge skal etter det jeg vet være bra, men ta også en titt på en NAD i samme prisklasse hos Hifi-Klubben.

 

 

Nei det var 530, 630 vant TV2-Hjelper deg testen, denne kom litt senere.

Jeg vurderte faktisk selv å kjøpe 530 på den tiden, men gikk for en 630 pga 6.1 lyd og utgang til sluttrinn.

I testen var prisen på 530 satt til 5200,-

Lenke til kommentar

YAMAHA er vinnern !!!

Alle de forsjellige modellene er veldig gode.

Hvis du ser på forskjellige tester vil du se at YAMAHA har vunnet OG at de har testet forskjellige modeller.

Altså ikke den samme forsterkeren !

Yamaha er overlegne på hjemmekino.

 

De har fks. veldig klar og fin lyd. Fin bass, og lyden er spredt godt. OSV OSV.

 

ingen tvil om at både Denon, NAD og Marantz er gode !

De har alltid hatt et godt rykte. I forhold har YAMAHA ganske så ukjent. Det er nå i det siste de har tatt av.

 

Denon, NAD og Marantz er gode merker. Ordentlig kvalitet. Bedre enn Sony, Men de kan ikke sammenlignes med YAMAHA når det gjelder pris og

lyd-kvalitet.

En YAMAHA forsterker til 5-6000 gir veldig god lyd.

Men en Denon, og NAD i den klassen gir faktisk ikke riktig så god lyd. Da må du gå litt opp i prisklassen for å få en som kan måle seg med YAMAHA.

Du betaler nemlig litt for merket.

 

Håper dette ga deg noen nye tips. For YAMAHA er faktisk overlegne !!!

Husk Det :smile:

 

PS. Subwooferne deres er også helt farlig bra`e.

 

Magnus

Lenke til kommentar

Harman Kardon var og testet i lyd og bilde i prisklassen over. Nå har det seg slik at dette er en bedre reciver en de andre i samme klasse. At stereo butikken som ligger rett utenfor Charlottenberg tar ca halve prisen av hva den koster i norge (tilbud) + kursavslag kommer man ned til ca 3900 som er meget foruftig. Husker ikke modell betegnelsen, men mener at den kostet mellom 7 og 9 tusen en plass her tillands....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 12:25, skrev Guybrush:

Harman Kardon AVR 4500 koster ca 8500 i Norge...

Tror du får den til fin pris i Sverige :smile:


Eventuelt AVR 3500.


Disse oser det kvalitet av...


 

Når det gjelder de siste testene (Ikke bare Lyd og Bilde), har ikke Harman Kardon kommet særlig bra ut. Hadde tidligere en Harman Kardon AVR 25, som var meget bra, men det ser ut til at prisene på Harman Kardon nok ligger i høyeste laget, i allefall her til lands.

Men det er liten tvil om at Harman Kardon ser kulest ut :grin:

Lenke til kommentar

Velg yamaha. De er bare best på surround. spesielt når det gjelder og fordele 2kanals lyd på 6 høyttalere.

 

Har selv en rxv 595 og ble ganske forundra da wallace and grommit divxene mine fikk surround lyd.

Fikk den for 3000 tilsendt på qxl. den har 5x 105w i 8 ohm og 5x 150 i 4 ohm. NICE.

 

må si at på den gamle pioneeren var jeg heldig vis jeg fikk surround i dolby digital introen i dvd filmer :smile:

 

_________________

Yngve.

 

De tøffe guttene kjører uten 4in1.

 

[ Denne Melding var redigert av: Yngvejos på 2002-11-07 13:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...