Skribenten_ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 heisann, skal skrive en oppgave til skolen om mobile enhtert og OS'er som finnes til den. jeg skal sammenligne de forskjellige OS'ene som ligger på markeded og skaffe en oversikt over det. er det noen som vet om en fin link eller har vært på en nyttig side for meg i det siste. mvh jan henriksen Lenke til kommentar
glosi Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 heisann,skal skrive en oppgave til skolen om mobile enhtert og OS'er som finnes til den. jeg skal sammenligne de forskjellige OS'ene som ligger på markeded og skaffe en oversikt over det. er det noen som vet om en fin link eller har vært på en nyttig side for meg i det siste. mvh jan henriksen 7054114[/snapback] Mener du alt av mobile enheter? Altså PDAer som bruker windows mobile og gpser med f.eks windows ce. Eller er det bare forskjellige os på mobiltelefoner du skal skrive om? Symbian vs produsentenes egne os? Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 heisann,skal skrive en oppgave til skolen om mobile enhtert og OS'er som finnes til den. jeg skal sammenligne de forskjellige OS'ene som ligger på markeded og skaffe en oversikt over det. er det noen som vet om en fin link eller har vært på en nyttig side for meg i det siste. mvh jan henriksen 7054114[/snapback] Mener du alt av mobile enheter? Altså PDAer som bruker windows mobile og gpser med f.eks windows ce. Eller er det bare forskjellige os på mobiltelefoner du skal skrive om? Symbian vs produsentenes egne os? 7054157[/snapback] ja det er heller de forskjellige OS'ene på de mobile enhetene jeg søker etter ja Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) - Motorola bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Samsung bruker bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Sony Ericsson eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Nokia bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. Nokia har så vidt jeg vet den eneste produsenten som navngir operativsystemene sine. De har fire forskjellige platformer; Series 30, 40, 60, 90. - LG bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Siemens/BenQ-Siemens eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - I tillegg bruker de fleste produsentene Symbian i litt forskjellige varianter på sine mer avanserte modeller. Det finnes en guide her på amobil.no om hva det er. - Windows Mobile forkommer oftere og oftere i mobil-PDAer. En produsent vi har i norge er HTC (tidligere Qtek og i-mate). - PalmOS finnes også, men er ikke veldig utbredt. - Linux finnes på noen få modeller. Ser gjerne at noen utfyller meg, for jeg har sikkert glemt noe. Endret 13. oktober 2006 av shadowlands Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) - Motorola bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Samsung bruker bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Sony Ericsson eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Nokia bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. Nokia har så vidt jeg vet den eneste produsenten som navngir operativsystemene sine. De har fire forskjellige platformer; Series 30, 40, 60, 90. - LG bruker eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - Siemens/BenQ-Siemens eget operativsystem på sine mobiltelefoner. - I tillegg bruker de fleste produsentene Symbian i litt forskjellige varianter på sine mer avanserte modeller. Det finnes en guide her på amobil.no om hva det er. - Windows Mobile forkommer oftere og oftere i mobil-PDAer. En produsent vi har i norge er HTC (tidligere Qtek og i-mate). - PalmOS finnes også, men er ikke veldig utbredt. - Linux finnes på noen få modeller. Ser gjerne at noen utfyller meg, for jeg har sikkert glemt noe. 7062444[/snapback] hmm.. mener du nå vandelige mobiltelefoner?.. hva med smartphones da.. bruker det også da egne opriativsystemer.. er dette bare noe du tror eller noe du vet.. hehe, skal holde foredrag om dette for 40 ingenørstudenter, så vil bare ikke si noe gærtn Endret 13. oktober 2006 av janern21 Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvis du bare skal skrive om virkelige mobiltelefonoperativsystem, er det bare Symbian, Windows Mobile, PalmOS og Linux som er å nevne. Symbian og Windows Mobile er mest utbredt. All software i "vanlige" mobiltelefoner (altså ikke smartphones) er produsentenes eget proprietære system, og er i bunn og grunn bygd opp likt - bare med forskjell i brukervennlighet og organisering. Ta kontakt med brukermoderator Arehei for hjelp. Han har massevis av kunnskaper om mobiltelefoni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå