Gå til innhold

Motsatt rasisme - Helt greit ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du leser tråden om igjen, tror jeg ikke du finner noen uttaleser som støtter det synspunktet. Jeg har ikke sett noen her hevde at hvite har lov til utøve rasisme, men at andre ikke har det. (Faktisk så hevder vel de fleste at ingen har lov tll å utøve rasisme)

Leste denne artikkelen her ved frokosten og blei mildt sagt ganske sjokkert. Her kaller "gulingene" de etniske nordmennene for poteter. Hva faen er det for slags oppførsel ? Skulle ha fått smakt spanskerøret både en og to ganger, til de lærte seg litt f***ings respekt.

Respekt går begge veier, det gjør rasisme også. Nå synes jeg vi burde få dette på agendaen og innføre likestilt likestilling. Ikke sånn piss-likestilling som kvinner har fått over menn, nei; Ordentlig likestilling.

Kommentarer til denne artikkelen ? Hadde jeg vært reporteren hadde jeg måtte jobbe ganske greit med meg selv for å ikke spraye de ned med pulverapparat..

En anelse av rasisme her?

Nei det vil jeg ikke si, ett rasshull er ett rasshull uansett hudfarge. Se også denne:

@ArmenMinAU: Ja, en anelse, men han skriver senere at han satte det på spissen med vilje for å få igang diskusjonen, og begrepet guling, er hentet fra artikkelen han linker til, så jeg oppfattet det mer som om han ville understreke at han måtte kunne bruke 'guling', dersom andre bruker begrepet 'potet'.. Mulig jeg tar feil.

7084868[/snapback]

Right on :)

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Vel, hvis de har en annen hudfarge enn meg, men faktisk kan stave 'nordmann' riktig, så er de OK for min del...

Kan jeg kalle deg " en trangsynt, forstokket og lettere sinnsforvirret amøbe med et sterkt innslag av selvforherligelse" hvis du får kalle meg en potet?  :innocent:  Terrorist og potet stiller i to forskjellige kategorier vil jeg påstå.

7085559[/snapback]

kall meg hva du vil du, så lenge jeg kan kalle deg hva jeg vil :thumbup:

7086098[/snapback]

Utnyttlese av ytringsfriheten til å si noe som alle vet er galt.

Rasisme er et av de største problemene i Norge etter min mening, og bør prioriteres foran mange andre ting der man faktisk har kommet ganske langt som likestilling om hvem som får ligge øverst i senga osv, homofili o.l.

Lenke til kommentar
Utnyttlese av ytringsfriheten til å si noe som alle vet er galt.

Rasisme er et av de største problemene i Norge etter min mening, og bør prioriteres foran mange andre ting der man faktisk har kommet ganske langt som likestilling om hvem som får ligge øverst i senga osv, homofili o.l.

7088524[/snapback]

Enig der, homofile skader ingen og kvinner kan lære seg å jobbe for tinga igjen..

Lenke til kommentar

Vel, hvis de har en annen hudfarge enn meg, men faktisk kan stave 'nordmann' riktig, så er de OK for min del...

Kan jeg kalle deg " en trangsynt, forstokket og lettere sinnsforvirret amøbe med et sterkt innslag av selvforherligelse" hvis du får kalle meg en potet?  :innocent:  Terrorist og potet stiller i to forskjellige kategorier vil jeg påstå.

7085559[/snapback]

kall meg hva du vil du, så lenge jeg kan kalle deg hva jeg vil :thumbup:

7086098[/snapback]

Ok, etter den teorien kan du godt kalle meg hva du vil. Problemet oppstår når man plutselig slenger med leppa til noen som ikke hverken bruker, eller vil bli kalt, ting som guling, neger eller terrorist. Hva gjør man da? "Du kaller meg ingenting, og jeg kaller deg ingenting." eller "Jeg har uansett lov å kalle deg hva jeg vil, siden du kan få lov å gjøre det samme mot meg"? Selv om begge deler er like nærme den gylne regel, blir det nok fort mer bråk av den siste..

Lenke til kommentar

det er like mye rasisme og svineri i alle leire

Det er hvertfall en veldig enkel sak å si, og håpe at er sant, men jeg tror ikke det gjenspeiler fakta. I min erfaring, og fra alt hva jeg har sett og hørt er den mest konsekvent rasistiske folkegruppa i norge pakistanere. Enkelte andre arabiske nasjonaliteter på andreplass. Somaliere kommer nok også på en fin tredjeplass. Ikke nok med at mange muslimer ikke tolererer alt som er annerledes, de tolererer ikke engang muslimer av andre nasjonaliteter... eller som vi ser i Darfur, av annen etnisitet. Pakistanerne tåler jo ikke engang trynet på pakistanere fra andre stammer, klasser, landsbyer osv.

Lenke til kommentar
Ok, etter den teorien kan du godt kalle meg hva du vil. Problemet oppstår når man plutselig slenger med leppa til noen som ikke hverken bruker, eller vil bli kalt, ting som guling, neger eller terrorist. Hva gjør man da? "Du kaller meg ingenting, og jeg kaller deg ingenting." eller "Jeg har uansett lov å kalle deg hva jeg vil, siden du kan få lov å gjøre det samme mot meg"? Selv om begge deler er like nærme den gylne regel, blir det nok fort mer bråk av den siste..

7093244[/snapback]

Jeg tror det blir mer bråk av den første. Om man lever etter den siste, så normaliserer og ufarliggjør man over tid kallenavn. Lever man etter den siste, så vil man for alltid være gissel av det politisk korrekte og redselen for å tråkke over streken.

Sånn rent off topic, hva skjedde med 'staner'? Har ikke hørt det på en stund, er det begrepet utdatert og glemt? (Eller er det bare jeg som vanker i mer voksne miljø nå enn i ungdommen?)

Lenke til kommentar
Leste denne artikkelen her ved frokosten og blei mildt sagt ganske sjokkert. Her kaller "gulingene" de etniske nordmennene for poteter. Hva faen er det for slags oppførsel ? Skulle ha fått smakt spanskerøret både en og to ganger, til de lærte seg litt f***ings respekt.

Respekt går begge veier, det gjør rasisme også. Nå synes jeg vi burde få dette på agendaen og innføre likestilt likestilling. Ikke sånn piss-likestilling som kvinner har fått over menn, nei; Ordentlig likestilling.

Kommentarer til denne artikkelen ? Hadde jeg vært reporteren hadde jeg måtte jobbe ganske greit med meg selv for å ikke spraye de ned med pulverapparat..

7054091[/snapback]

Det heter forøvrig rasisme, uavhengig av hvilken "vei" den går.. Motsatt rasisme gir ingen mening..pirk pirk :

Lenke til kommentar

7054091[/snapback]

Det heter forøvrig rasisme, uavhengig av hvilken "vei" den går.. Motsatt rasisme gir ingen mening..pirk pirk :

7094886[/snapback]

Tatt opp før og forklart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...