kverna Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Leste denne artikkelen her ved frokosten og blei mildt sagt ganske sjokkert. Her kaller "gulingene" de etniske nordmennene for poteter. Hva faen er det for slags oppførsel ? Skulle ha fått smakt spanskerøret både en og to ganger, til de lærte seg litt f***ings respekt. Respekt går begge veier, det gjør rasisme også. Nå synes jeg vi burde få dette på agendaen og innføre likestilt likestilling. Ikke sånn piss-likestilling som kvinner har fått over menn, nei; Ordentlig likestilling. Kommentarer til denne artikkelen ? Hadde jeg vært reporteren hadde jeg måtte jobbe ganske greit med meg selv for å ikke spraye de ned med pulverapparat.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kommentarer til denne artikkelen ? Hadde jeg vært reporteren hadde jeg måtte jobbe ganske greit med meg selv for å ikke spraye de ned med pulverapparat.. 7054091[/snapback] "LOL" er min kommentar. Hvis jeg kunne kalle de folka der for gulinger og de meg potet, hadde jeg bare ledd. Potet kan også være noe positivt Lenke til kommentar
Thend Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvorfor i all verden ble du sjokkert? Virker da ikke som om disse gutta her mente noe vondt med det de sa. Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 det gjør vi heller ikke med "pakkis" Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Bruk av bemerkninger til daglig som tidligere er assosiert med rasistiske utsagn er en måte å "nøytralisere" dem. Det er vel en av grunnene at svarte i USA har vane å kalle hverandre "nigger" som er et gammet rasistisk term Men som en kanskje har bemerket seg vil disse bemerkningene fra et etnisk gruppe som ikke er fra den som ordet referer til, vil fremdeles gjelde som rasistisk, desverre. Å bli kalt potet får meg til å trekke på smilebåndene fordi det minner meg om sangen "Ta en potet!" fra Portveien 2 Endret 12. oktober 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
kverna Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvorfor i all verden ble du sjokkert? Virker da ikke som om disse gutta her mente noe vondt med det de sa. 7054140[/snapback] Blir sjokkert fordi det er tett opptill ulovlig for "etniske nordmenn" å si noe sånn.. Men for disse "gulingene" er det visst helt greit, og de får 2helsider på det også. Og, hva du synes er jo ingen fasit. Synes de var ganske ignorante og rasistiske i tonen de fremstilte saken på. Roper navn etter folk, unger. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Potet er en av de mest allsidige grønnsakene vi har, og har reddet landet fra sultedøden i fortiden. Å bli kalt en potet er nærmest en hedersbemerkning! Jeg ville blitt stolt om de kalte meg det Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Syntes du er litt hårsår jeg Lenke til kommentar
kverna Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Mulig det. Men når det er så mye fokus på rasisme andre veien, synes jeg det er merkelig at det ikke gjelder alle. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Rasisme er idiotisk uansett hvilken vei det går, helt enig. Men en gjeng som vil bli kalt "2pac" er i utgangspunktet idioter spør du meg. Selv sier jeg japse, pakkis og neger uten å mene noe stygt med det, men er forsiktig hvem jeg sier det til Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 som en digresjon; hva kan du kalle en pakistaner for når han kaller deg bleikfis? jeg bare overså den stygge fjortissen, men hadde et virkelig ønske om å denge han flat om jeg hadde orket å ta konsekvensene av et slikt valg. Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kaller alle venna mine for svartinger, negre, bleikfjes, pakkiser osv, uten at noen reagerer. Blant oss kaller vi hverandre for bror. Ingen tar seg nær av noe. Det er jo helt forskjellig hvem man sier det til, noen lager bråk av det, andre "chillern" og trekker på smilebåndet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kaller alle venna mine for svartinger, negre, bleikfjes, pakkiser osv, uten at noen reagerer. Blant oss kaller vi hverandre for bror. Ingen tar seg nær av noe. Det er jo helt forskjellig hvem man sier det til, noen lager bråk av det, andre "chillern" og trekker på smilebåndet. 7055255[/snapback] tror nok han her mente det som dritt, men jeg sukket bare og snudde meg tilbake til det jeg drev med. uansett opplever jeg mange utenlandske personer som prøver å tirre med ting som dette, men de blir som regel oversett. tror majoriteten av de etniske i stor grad tar seg så lite selvhøytidlig at de føler seg krenket av andres trang til å hevde seg på hudfarge. Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kaller alle venna mine for svartinger, negre, bleikfjes, pakkiser osv, uten at noen reagerer. Blant oss kaller vi hverandre for bror. Ingen tar seg nær av noe. Det er jo helt forskjellig hvem man sier det til, noen lager bråk av det, andre "chillern" og trekker på smilebåndet. 7055255[/snapback] tror nok han her mente det som dritt, men jeg sukket bare og snudde meg tilbake til det jeg drev med. uansett opplever jeg mange utenlandske personer som prøver å tirre med ting som dette, men de blir som regel oversett. tror majoriteten av de etniske i stor grad tar seg så lite selvhøytidlig at de føler seg krenket av andres trang til å hevde seg på hudfarge. 7055276[/snapback] Uansett. Har opplevd å bli kalt for "jævla svarting", men jeg går ikke rundt og tenker "huffda, jeg er svarting", men heller "stakkar fyr som sier noe sånt.", og synes heller synd på han. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg opplever det som at de "etniske" som man så fint kaller det, tåler mindre når det kommer til slikt. Tror de hører det en god del mer også og at det er en del av forklaringen. Personlig bryr jeg meg ikke i det hele tatt, men hadde en loco neger etter meg i Spania som skreik "whiteboy" etter meg, var småekkelt. Haha, du ville faktisk denge han pga han sa bleikfis? Djiz Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvor kommer begrepet "motsatt rasisme" fra? Er det forskjell på rasisme? Er japanere som ser ned på kinesere motsatt eller vanlig rasisme? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvor kommer begrepet "motsatt rasisme" fra? Er det forskjell på rasisme? Er japanere som ser ned på kinesere motsatt eller vanlig rasisme? 7055894[/snapback] Vet ikke hvor det kommer fra, men grunnen til at jeg brukte det er pga. rasisme ofte kun går den ene veien. Virker det som i samfunnet til vanlig hvertfall Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Blir sjokkert fordi det er tett opptill ulovlig for "etniske nordmenn" å si noe sånn.. Men for disse "gulingene" er det visst helt greit, og de får 2helsider på det også. Og, hva du synes er jo ingen fasit. Synes de var ganske ignorante og rasistiske i tonen de fremstilte saken på. Roper navn etter folk, unger. 7054184[/snapback] Vel, etniske nordmenn kaller jo ofte utlendinger for diverse uttrykk når vi snakker "internt", hvorfor kan ikke de gjøre det også? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Nå vil jeg ikke kalle ting som får 2 helsider internt.. Men hver sin mening Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Nå vil jeg ikke kalle ting som får 2 helsider internt.. Men hver sin mening 7057294[/snapback] Strengt tatt så regner jeg med at det er DT som tok initativ til denne tosideren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå