The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Kobler til min 250Gb disken min som er Sata og når jeg prøver å boote så for jeg en beskjed der det står at jeg mangler NTLDR og det same skjer når jeg prøver å boote med windows XP cden Trenger jeg oppstarts diskett for å få dette til å funke ? Endret 12. oktober 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Du mener vel ntldr (NT Loader)?! Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Du kan sjekke her og se om den siden kan hjelpe deg...Den hjalp meg når jeg fikk det samme problemet....Si fra åssen det går da.... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Du mener vel ntldr (NT Loader)?! 7053872[/snapback] Husket ikke helt ordet men det er det jeg mener ja Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Znoken: for å få gjort det må tastaturet mitt funke under oppstart og det funker kun når jeg skal gå inn i BIOS og i OS. Har USB tastatur så det skal vist nok være noe jeg må stille på for å få det til å funke ? Vet du hva ? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Prøvd en annen XP-CD? ntldr skal ligge på cd'en og på hd'en etter at os er inlagt. Hvis maskinen har problemer med å lese cd'en finner den kansje ikke ntldr. Har fått denne meldingen flere ganger, har ordnet seg med å prøve ny XP-CD. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Vel det fungerer på min andre IDE disk på 80Gb så det er litt rart ... Fikk ikke til begge diskene da jeg instalerte OS etter ny hardware så jeg installerte OS på IDE og tenkte da og fikse S-ata'n seinere ... Fikk det ikke til å boote så npr jeg koblet til min S-ata så jeg startet opp med windows cd (XP Pro) og Lagde NTFS av den men eneste måte å gjøre det på var å installere Windows på den og det skulle jeg jo ikke så når NTFS formateringen/konverteringen var ferdig restarta jeg pc'n og håpet på det beste og da startet den meldingen å komme opp når S-ata'n var koblet til ... Jeg har vel ikke gjort noe VELDIG dumt noe nå Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har du sjekket bootrekkefølge i BIOS? Når du kobler til en ny disk så kan det være at den blir satt til å boote. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Floppy --> cdrom --> harddisk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er greitt, men sjekk om det er en meny til i BIOS som setter rekkefølgen på harddiskene. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 ahaa nå skjøner jeg hva du mener. Var en tur innom der istad, men da var bare S-ata'n koblet til så da så jeg bare den ... Skal prøve det nå ... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Tusen hjertlig takk Hårek du redda da'n Har et lite annet problem som dere også kanskje kunne hjelpe meg med dere som er så glupe harddisker og sånt Kommer snart med link til et nytt emne Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Link til mitt andre problem LINK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå