tgrude Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Jeg har en WDC 320 disk med s-ata tilkobling. Hadde litt problemer med å få installert disken, men tilslutt gikk det og den vises som en stor partisjon i Windows XP. (slik som den skal.) Men når jeg prøver å stare opp Partition Magic 8 så vil den ikke partisjonere den noe, den mener at den er en virtuell partisjon, mens windows mener det er en vanlig NTFS disk. Jeg tenkte jeg skulle installere Windows på denne, men under boot av cd vises den ikke og vil heller ei ikke laste s-ata driverne som jeg har på en usb-disk. Under boot kommer det også en "s-ata raid" meny opp, men det er jo ikke raid jeg ville ha. (har jo uansett bare 1 disk). Noe som har mere peiling enn meg? Takk Thomas. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Sjekk at du har koblet til riktig kontakt på hovedkortet (finnes ofte noen som "bare" går mot Raid). Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Hovedkortet mitt har 2 s-ata plugger; sata_raid1 og sata_raid2. Er det hovedkoret som er flaskehalsen da? Har fint lite erfaring med sata. Trodde det bare var plug'n'play jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå