Nessi Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei! kjøpte meg ny DVD-rom på datakjeden i går. BenQ. har DVD brenner fra før av. denne har virket utmerket til jeg satte inn den nye dvd-romen i går. Begge kan ta i mot plater men de jobber ikke med dem. skulle ha brent en cd straks så kunne treknkt hjelp ganske fort. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har du montert begge to på samme IDE-kabel ? Da kan det være at det er feil på jumper innstillingene.... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har du montert begge to på samme IDE-kabel ?Da kan det være at det er feil på jumper innstillingene.... 7053789[/snapback] ja, mest sannsynlig kan det være jumperen. da skal vel den nye settes som slave, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 ja, mest sannsynlig kan det være jumperen. da skal vel den nye settes som slave, hvis jeg ikke husker feil. 7053819[/snapback] Det er avhengig av hva den andre enheten på samm signalkabel er satt som (kun en master og en slave pr kabel). Evt. kan begge settes til Cable Select. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Den som står ytterst på kabelen skal være master, den i midten slave. Eller man kan sette begge på CS. Noen ganger kan det bli krøll om man bruker CS. Da må man bruke master/slave. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg trodde det var slik at det kun var når man brukte CS (Cable Select) at det var viktig hvor på kabelen man satte enhetene. Når man bruker Master/Slave jumperne spiller det vel ikke noen rolle hvor på kabelen man setter enhetene ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Jeg trodde det var slik at det kun var når man brukte CS (Cable Select) at det var viktig hvor på kabelen man satte enhetene. Når man bruker Master/Slave jumperne spiller det vel ikke noen rolle hvor på kabelen man setter enhetene ? 7053946[/snapback] Motsatt. Når man bruker CS så vil (om man har en korrekt kabel) den ytterste automatisk bli satt til master og den midterste til slave. Uten CS så må man ordne dette selv. På skikkelig gamle maskiner har ikke rekkefølgen på master/slave noe å si. Endret 12. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 står ikke noe hva som er slave, master eller cs på dvd spilleren. hvis jeg dro den ut og restarta maskina virka brenneren igjenn. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Alle DVD-spillere har en jumper på baksiden, som regel mellom strømkontakten og IDE-kabelen. På oversiden eller bak på spilleren er det som regel preget inn rekkefølgen CS/SL/MA. Jeg vil anta at om du tar ut brenneren vil du se at jumperen der står på master, det vil si at jumperen på den nye spilleren må være på Slave (den mest valinge rekkefølgen når du ser mot baksiden av spilleren er CableSelect til venstre, SLave i midten og MAster til høyre. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 den sto på slave vet jeg. Når jeg ser på min datamaskin ser jeg 3 stasjoner nå da. hadde en dvdrom der før, som jeg har fjernet. derfor jeg kjøpte ny. men den vises der enda. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Nå er jeg ikke sikker på om dette gjelder for Min Datamaskin, men i enhetsbehandling under Vis-menyen har du et valg for vis skjulte enheter, dersom det er haket av vil du se alle maskinvareenheter som har vært innstallert på maskina så lenge driverne ikke er avinstallert. Men har du sjekket i BIOS om den nye stasjonen kommer opp riktig der ? Endret 12. oktober 2006 av persistent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå