RulleRimfrost Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Har nå henta iso'n flere ganger, rydda plass på disken, brent ut på CD-RW og CD-R (helt ned på 2x hastighet) Får mediatest:fail på cd1 og cd3, samme sted (background-theme eller.no) hver gang. Noen med vellykka install fra uninett-mirror her ? Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 jeg hentet mine fra unsite.dk som også er et raskt mirror. Men, har du sjekket md5sum før du brandt CD? Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Heisann, jeg mente sunsite.dk. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei! For meg gikk det greit å laste ned fra Uninett, brenne ISO på CD og innstallere RH8. RH 8 er bra saker. Har du prøvd en annen mirror da? Mvh LKR Lenke til kommentar
PKA Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hva med å bruke MD5 for å kontrollere fila før du benner den? -PKA- Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Funket perfekt her ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Funket bra med uninett. Rask linje også. RH 8.0 er installert på en rekke maskin alt :smile: Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Det er da jeg sliter. Sitter på en Win-box, så psyche-iso'ene ligger på NTFS. Får vel ikke kjørt md5sum på dem da. Tenker jeg låner en annen brenner til slutt. Min excelente Actima 4x4x24 er ikke hva den en gang var (selv om den var dårlig da også) :smile: Edit : Glemte at jeg hadde en webserver m RH 7.2. Selfølgelig var ikke md5summene korrekte. [ Denne Melding var redigert av: rullerimfrost på 2002-11-06 00:16 ] Lenke til kommentar
lif Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Her finner du program for å skjekke md5sums: http://www.pc-tools.net/win32/freeware/md5sums/ eller her: http://www.shen.myby.co.uk/threel/tech/tools/md5.htm husk http://www.google.com er din venn. Men om du likevel får feil kan det jo være en ide å skrive plata med lavere hastighet. selv om en har 40x brenner trenger man ikke brenne med maks hastighet :wink: Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Mistenker måten jeg downer på som mulig synder her. Av og til bruker jeg XP/IE6 ftp-funksjon og av og til explorer, og bare "drar" filer hjem. Er det mulig at en av disse metodene kanskje manipulerer fila på noen måte. Filkomprimering ?? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg lasta ned redhat fra uninet på 4 mbps og brente opp uten det minste problem. Men det å sjekke md5 er ikke dumt. Det er en grunn til at signaturene ligger der. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Jeg bumper denne jeg... Har lasta fra danske, norske og amerikanske ? mirrors. Har lasta via alle innebyggede Win-muligheter (utforsker / IE). Har prøvd FTPsufer, binær og ASCII med virussjekk deaktivert. Totalt sikkert 10 ganger (glad jeg har greit nett) Skjermdump av md5sum. Skal jeg gi opp eller finnes det flere muligheter ? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Du må iallefall sette md5sums til å bruke SHA1 hash funksjonen da.. Jeg vil tro at programmet som standar er satt opp til å bruke md5 hassing funksjon. skriv md5sums -h så får du sikkert opp hvilket valg du må ha med for å bruke sha1 funksjonen for disse nøkklene er riv ruskende gale:) Ptomania Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg hadde samme problemet da jeg nettopp hadde kjøpt meg ny maskin. Problemet viste seg å ligge i at minnemodulen var defekt. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Da prøver jeg å finne ut av hsa1, etter at jeg har fått meg ny disk. Har fått access denied på hele mp3-mappa nå, selv etter at shkdsk har fiksa. Trodde først musikkbransjen hadde infisert meg via kazaa, men skjønner nå at maskina har større problemer enn brukerens inkompetanse :smile: Takker. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 har hatt noe av samme problemet selv. har lasta ned RH 8.0 5-6 ganger, fra forskjellige steder, fra forskjellige maskiner, brent på forskjellige maskiner, men ALLTID under installasjonen er det en eller annen pakke som den ikke får lest. CD-romen klarer fint å leste, med BOM, så funker det ikke. CD'ene er testet, så jeg vet dem fungere.. hrmf... *laste ned RH 7.3* Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hadde problemer jeg å... cd1 og 2 stoppet på rundt 115-140MB og sa de var ferdig nedlastet. Hentet de da ned fra sunsite. Hadde lest den artikkelen på dinside om rh8.0 og der stod det at man bare trengte de 2 første cd'ene. "Dum" som valgte jeg selvfølgelig kde desktop, og når det sto igjen 2-3MB av den siste pakka (kde-pakke)....*ALERT* sett inn cd nr. 3. Der satt jeg da, mitt på natta, med windows på en annen partisjon, med cd 3 som iso (hadde lasta ned men ikke brent) jaja begynne på ny. Blei litt seiner en beregna den natta å..hehe Data tar tid Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hrmmff... Kanskje heller rense brenneren/cd-rom spilleren? Men iallefall så er aldri alt håp ute. Det dere kan gjøre er å installere et helt grunnleggende system, så kan dere legge inn alle andre programmer etterpå. Eller når dere holder på å installere legge merke til hvilken pakke den ikke får lest, så prøve å installere en gang til uten den pakken. Pakken kan så lastes ned i etterkant å installeres da. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Fungerte fint for meg å laste ned og brenne + install. Lenke til kommentar
i0` Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 14:48, skrev DMPoWer:Funket bra med uninett. Rask linje også.RH 8.0 er installert på en rekke maskin alt :smile:_________________Proud Super sharer of 4 Tera !!(so far thx 2 WD 200GB) LOL.. Ikke engang harddisk produsentene klarer å regne så feil... i0` [ Denne Melding var redigert av: i0` på 2002-11-15 15:06 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå