Jonas Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Slik ser den enkle koden ut: using System; namespace WindowsApplication1 { static class Program { static void Main() { Console.Write("Hello world"); } } } Den compiler greit, men når jeg kjører den i kommando-linje (antar det er det man skal gjøre) skjer det ingen ting. Hva gjør jeg feil? Edit: Bruker forøvrig MS Visual C# 2005 Express Edition, om det har noe å si. Edit: Boka ber meg om å skrive det slik, men det gir heller ingen ting! using System; class HelloWorld { public static void Main() { System.Console.WriteLine("Hello World!"); } } Endret 12. oktober 2006 av Jonas Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Slik ser den enkle koden ut: using System; namespace WindowsApplication1 { static class Program { static void Main() { Console.Write("Hello world"); } } } Den compiler greit, men når jeg kjører den i kommando-linje (antar det er det man skal gjøre) skjer det ingen ting. Hva gjør jeg feil? Edit: Bruker forøvrig MS Visual C# 2005 Express Edition, om det har noe å si. Edit: Boka ber meg om å skrive det slik, men det gir heller ingen ting! using System; class HelloWorld { public static void Main() { System.Console.WriteLine("Hello World!"); } } 7053621[/snapback] Det er 2 løsninger på dette "problemet": 1) Trykk på Start og Run. Skriv inn "cmd" og start programmet via command line. 2) Legg til Console.ReadKey(); på slutte av programmet Grunnen til at du ikke ser dette er fordi vinduet lukkes før du rekker å lese hva som står der. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er 2 løsninger på dette "problemet":1) Trykk på Start og Run. Skriv inn "cmd" og start programmet via command line. 2) Legg til Console.ReadKey(); på slutte av programmet Grunnen til at du ikke ser dette er fordi vinduet lukkes før du rekker å lese hva som står der. 7053757[/snapback] Jeg kjører allerede fra kommando-linje, men får ingenting. Vet at vinduet skulle lukkes med en gang om jeg ikke gjorde det, men det åpnes ikke noe vindu i det hele tatt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg nøler litt med å skrive dette, men er det et Windows Forms prosjekt, eller et console prosjekt? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg nøler litt med å skrive dette, men er det et Windows Forms prosjekt, eller et console prosjekt? 7055898[/snapback] Aww, det var et Windows Forms prosjekt, og det var vel det som lagde problemet. Funket når jeg lagde en console prosjekt. Takk! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg lurer litt på om det går an å vise console etter at et windows forms program har startet, kunne vært litt kjekt. Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 kanskje mulig i instillingene, men i WinForms kompilerer sikkert Visual Studio med /t:winexe parameteret, så konsollet ikke dukker opp. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) kanskje mulig i instillingene, men i WinForms kompilerer sikkert Visual Studio med /t:winexe parameteret, så konsollet ikke dukker opp. 7072968[/snapback] Det er enklere å gå motsatt vei. La en console applikasjon som fyrer opp et (eller mange) winforms vinduer Evt. finnes det også win32 api for å vise console vinduer og redirecte output til disse. Men det er noe herk.... Endret 15. oktober 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå