mantra17 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Nå venter jeg på Merom T7200 2.0 GHz til min Aopen i975Xa-YDG s479. Den skal erstatte en Yonah [email protected], som skal over på et Asus N4L-VM DH, som skal fungere som en HTPC, og den skal være så lydløs som mulig. Jeg er ute etter et skjermkort m/ passiv kjøling som allikevel skal kunne kjøre de fleste spill med noenlunde kvalitet. Spillmaskinen blir jo Aopen-HK som har et Saphirre X1900XTX(som slett ikke er lydløs), men det er kan være kjekt å la andre familiemedlemmer/venner ha anledning til å spille på Asus'en(som skal stå i stua). Det må også gå an å bruke et Samsung 32" LCD-TV til denne. Jeg fikk aldri til å bruke 32"'ern på et 7900 GT som jeg hadde tidligere, men det skyldes nok heller inkompetanse fra min side. Med Saphirre-kortet er det intet problem. Ja, jeg har M$ dotnet, allikevel lukker C-panelet uten varsel. Så tilbake til topic: CPU-vifta på den cpu-vifta som følger med Asus N4L, som jeg brukte Yonnnahen på før jeg kjøpte Aopen-HK er så og si lydløs, jeg skal ha meg en lydløs PSU og et LianLi HTPC-kabb, så da gjenstår HD, har god erfaring med Hitachi/Samsung. Nei, nå må jeg stanse; kan noen gi meg råd til et skjermkort med passiv kjøling(ikke vann) i prisklasse under 3000 kr, så hadde jeg satt veldig pris på det det. Heller litt mot nVidia, da jeg har problemer med controlpanelet til ATI-kortet. OT: Yonah'en er en drøm, men jeg SKAL ha en Merom, den er allerede på vei, lurer på hvor mye jeg kan OC den? Yonah'en imponerte meg iallefall, fra stock 1.66ghz til 2.4 ghz 24/7 uten en reboot siden juni og uten noen hardmodding. Har brukt AMD de sistte 5 åra, men nå er det kun Intel. Fordi de lager best cpu'er p.t. Endret 13. oktober 2006 av mantra17 Lenke til kommentar
Changis Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 kontroll panelet til ati trenger du ikke med mindre du skal bruke crossfire.. ellers kan du bruke ATi Tray tools som funker mye greiere. til 3000 fant jeg dette... https://prisguiden.no/product.php?productId=52258 kanskje en smule dyrere (frakt iberegnet) men burde jo vaere ganske hissig og passivt Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har selv satt opp en HTPC med XFX 7950GT kort... Det er et kort med rå ytelse, og pasiv kjøling montert på fra fabrikken. Kortet kjører stabilt, selv om kjøleribben blir ganske varm. 7950GT har også HDCP noe som er et pluss. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Har selv satt opp en HTPC med XFX 7950GT kort... Det er et kort med rå ytelse, og pasiv kjøling montert på fra fabrikken. Kortet kjører stabilt, selv om kjøleribben blir ganske varm. 7950GT har også HDCP noe som er et pluss. 7054695[/snapback] Nå har jeg vært innlagt på sykehus i et par måneder og har ikke fulgt særlig med, hvordan yter 7950 GT i forhold til et POV 7900 GT? Jeg har liggende et slik. Men den har aktiv kjøler. Er det noen kjølere til 7900 GT som er bortimot lydløs(ikke vann)? Nei, jeg tror jeg går for den XFX'en 7950 GT. Takk for hjelpen. P.S. gleder meg noe sinnsykt til å teste ut Merom'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå