Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN som Modem

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ISDN-kortet installert i maskinen min og lurer på om det går an å komme seg på internett via det, men bare som et modem. Altså å bruke ISDN-kortet som modem. Uten ISND-telefon og to linjer.

Det er fordi jeg har en annen maskin som bruker modem og har Frisurf som leverandør. Så lurte jeg på om det gikk an på koble seg opp med ISDN istedenfor modem.

Jeg lurte også på om det går å bruke ISDN som et nettverkskort, fordi når jeg går inn på "System" finner jeg at det er et nettverkskort som er installert og det skjedde når jeg installerte ISDN-kortet.

Det ble kanskje litt rotete, se om dere skjønner dette.

På forhånd takk.

Hilsen Fil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-05 10:38, skrev Nichlas:

Kanskje han ikke har ISDN linje?

Mulig men det var ikke helt enkelt og forstå hva han ville, og uansett er jo den ideen bare og droppe med et ISDN-kort med mindre det er et kombinert ISDN/Modem-kort. Disse finnes vel bare som PC-Card for bærbare.

Lenke til kommentar

Noen ISDN-kort støtter som sagt modem-emulering (ihvertfall noen TeleS og ved bruk av riktige drivere), så da vil det altså fungere fint å bruke ISDN-kortet som modem selv om han ikke har ISDN linje. Å bruke det som nettverkskort lar seg imidlertid ikke gjøre.

[ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-11-05 21:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 21:39, skrev Nichlas:

Noen ISDN-kort støtter som sagt modem-emulering (ihvertfall noen TeleS og ved bruk av riktige drivere), så da vil det altså fungere fint å bruke ISDN-kortet som modem selv om han ikke har ISDN linje. Å bruke det som nettverkskort lar seg imidlertid ikke gjøre.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-11-05 21:42 ]</font>

hallo?

Modememuleringen gjør jo stikk motsatt, det emulerer et analogt modem på ISDN-linja.

Dette er kjekkt for og kjøre f.eks faksprogrammer som ikke støtter capi for sending over ISDN-kort.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 22:10, skrev Nichlas:

Da har jeg misforstått. Jeg har skjønt det slik at visse ISDN-kort kan emulere modem via drivere, og dermed kunne gjøre det Filius_two spør om.

Joda, Teles kunne det, men Teles har stoppet og produsere kort samt og holde driverene oppdatert, Eicon-kortene gjør det og eldre Asuscom gjore det men dette er tatt vekk på de nyere versjonene av driverene.

Men de emulerer kun modem over ISDN så det vil ikke fungere over ei analoglinje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...