Filius_two Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei Jeg har ISDN-kortet installert i maskinen min og lurer på om det går an å komme seg på internett via det, men bare som et modem. Altså å bruke ISDN-kortet som modem. Uten ISND-telefon og to linjer. Det er fordi jeg har en annen maskin som bruker modem og har Frisurf som leverandør. Så lurte jeg på om det gikk an på koble seg opp med ISDN istedenfor modem. Jeg lurte også på om det går å bruke ISDN som et nettverkskort, fordi når jeg går inn på "System" finner jeg at det er et nettverkskort som er installert og det skjedde når jeg installerte ISDN-kortet. Det ble kanskje litt rotete, se om dere skjønner dette. På forhånd takk. Hilsen Fil Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Du kan ikke bruke kortet som nettverkskort. Noen ISDN-kort støtter modem-emulering, ihvertfall mitt TeleS kort. Forutsetter at man har TELES RVS-PowerPack 1.63 installert. Søk litt på nett, så finner du fort ut om ditt kort også støtter modem-emulering. Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Takker for alle svar. Så, hvis ISDN støtter modem emulering kan jeg altså bruke det som et modem? [ Denne Melding var redigert av: Filius_two på 2002-11-05 10:13 ] Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Det er fordi jeg har en annen maskin som bruker modem og har Frisurf som leverandør. Hvorfor? Du kan da fint koble deg opp mot frisurf med ISDN så jeg skjønner ikke helt hva du egentlig har i tankene. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hvorfor? Du kan da fint koble deg opp mot frisurf med ISDN så jeg skjønner ikke helt hva du egentlig har i tankene. Kanskje han ikke har ISDN linje? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 10:38, skrev Nichlas:Kanskje han ikke har ISDN linje? Mulig men det var ikke helt enkelt og forstå hva han ville, og uansett er jo den ideen bare og droppe med et ISDN-kort med mindre det er et kombinert ISDN/Modem-kort. Disse finnes vel bare som PC-Card for bærbare. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Noen ISDN-kort støtter som sagt modem-emulering (ihvertfall noen TeleS og ved bruk av riktige drivere), så da vil det altså fungere fint å bruke ISDN-kortet som modem selv om han ikke har ISDN linje. Å bruke det som nettverkskort lar seg imidlertid ikke gjøre. [ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-11-05 21:42 ] Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 21:39, skrev Nichlas:Noen ISDN-kort støtter som sagt modem-emulering (ihvertfall noen TeleS og ved bruk av riktige drivere), så da vil det altså fungere fint å bruke ISDN-kortet som modem selv om han ikke har ISDN linje. Å bruke det som nettverkskort lar seg imidlertid ikke gjøre.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-11-05 21:42 ]</font> hallo? Modememuleringen gjør jo stikk motsatt, det emulerer et analogt modem på ISDN-linja. Dette er kjekkt for og kjøre f.eks faksprogrammer som ikke støtter capi for sending over ISDN-kort. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 22:10, skrev Nichlas:Da har jeg misforstått. Jeg har skjønt det slik at visse ISDN-kort kan emulere modem via drivere, og dermed kunne gjøre det Filius_two spør om. Joda, Teles kunne det, men Teles har stoppet og produsere kort samt og holde driverene oppdatert, Eicon-kortene gjør det og eldre Asuscom gjore det men dette er tatt vekk på de nyere versjonene av driverene. Men de emulerer kun modem over ISDN så det vil ikke fungere over ei analoglinje. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Jepp, vet at TeleS har sluttet produksjonen av ISDN-kort. Uansett; her har jeg tenkt litt feil. Skal skru hodet bedre på plass til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå