Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Irriterandes Boot screen i oppstart

Anbefalte innlegg

Lastet ned nyeste beta verson av Windows Vista og installert det på pc'en min på en annen partisjon enn der jeg hadde Windows XP (Slik jeg hadde begge operativsystemene). Likte meg best med Windows XP og formaterte derfor partisjonen der Vista var. Windows vista forsvant men får opp en boot screen kvar gang jeg starter maskinen der jeg ska velge mellom Windows XP og Windows Vista. Velger jeg Vista kommer det bare at maskinen ikke finner operativsystemet.

Noen som vet hvordan jeg kan få vekk denne boot menyen slik maskinen går rett inn på Windows XP ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lastet ned nyeste beta verson av Windows Vista og installert det på pc'en min på en annen partisjon enn der jeg hadde Windows XP (Slik jeg hadde begge operativsystemene). Likte meg best med Windows XP og formaterte derfor partisjonen der Vista var. Windows vista forsvant men får opp en boot screen kvar gang jeg starter maskinen der jeg ska velge mellom Windows XP og Windows Vista. Velger jeg Vista kommer det bare at maskinen ikke finner operativsystemet.

Noen som vet hvordan jeg kan få vekk denne boot menyen slik maskinen går rett inn på Windows XP ??

7053442[/snapback]

Du kan prøve dette (Bytt ut Longhorm med Vista)

"1, go to start

2, click on run

3 type in msconfig

4 click on the tab that says boot.ini

5 now click on check all boot paths

after doing that, it will alert you that you have 1 invalid boot path and it will ask if you want it removed

all you have to do is click on yes and the boot path for longhorn will be removed

and you wont be bothered by that screen anymore

PS if you do not want that boot select screen

install a second os using Partition magic.

then after that, you will not get the os select screen

then to swich between the os you want, you have to log into windows and open this file

pq boot for windows (also works on lots of other os'es)"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...