Victory Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Lastet ned nyeste beta verson av Windows Vista og installert det på pc'en min på en annen partisjon enn der jeg hadde Windows XP (Slik jeg hadde begge operativsystemene). Likte meg best med Windows XP og formaterte derfor partisjonen der Vista var. Windows vista forsvant men får opp en boot screen kvar gang jeg starter maskinen der jeg ska velge mellom Windows XP og Windows Vista. Velger jeg Vista kommer det bare at maskinen ikke finner operativsystemet. Noen som vet hvordan jeg kan få vekk denne boot menyen slik maskinen går rett inn på Windows XP ?? Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Lastet ned nyeste beta verson av Windows Vista og installert det på pc'en min på en annen partisjon enn der jeg hadde Windows XP (Slik jeg hadde begge operativsystemene). Likte meg best med Windows XP og formaterte derfor partisjonen der Vista var. Windows vista forsvant men får opp en boot screen kvar gang jeg starter maskinen der jeg ska velge mellom Windows XP og Windows Vista. Velger jeg Vista kommer det bare at maskinen ikke finner operativsystemet. Noen som vet hvordan jeg kan få vekk denne boot menyen slik maskinen går rett inn på Windows XP ?? 7053442[/snapback] Du kan prøve dette (Bytt ut Longhorm med Vista) "1, go to start 2, click on run 3 type in msconfig 4 click on the tab that says boot.ini 5 now click on check all boot paths after doing that, it will alert you that you have 1 invalid boot path and it will ask if you want it removed all you have to do is click on yes and the boot path for longhorn will be removed and you wont be bothered by that screen anymore PS if you do not want that boot select screen install a second os using Partition magic. then after that, you will not get the os select screen then to swich between the os you want, you have to log into windows and open this file pq boot for windows (also works on lots of other os'es)" Lenke til kommentar
kvase Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Gjenopprett operativsystemet selv Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Høreklikk på Min Datamaskin - Egenskaper, velg fanen avansert og klikk på instillinger under oppstart og gjenopretting, fjern haken fra "tiden operativlisten skal vises". Lenke til kommentar
Victory Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Ingen av delene fungerer Lenke til kommentar
Victory Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Fikk fjernet den, men det endte opp i formatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå