windbird Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Håper noen kan hjelpe meg med dette! Har et utrolig irriterende problem! Jeg har en stasjonær PC som jeg har koblet til et trådløst nettverk gjennom en USB stick, jeg har en Jensen Long Range router som kostet meg 1000 kroner. Etter å ha sittet på internett mellom 15-60 min så fryser PCen min seg og jeg lan ikke få gjort noe. Jeg stusser veldig på dette problemet, det har seg sånn at når PCen har vært slått av en stund som fungerer den lenger på internett, men etter den har vært fryst en gang så fryser den seg med en gang etter restart. Jeg vet at det er noe galt med enter USBsticken eller PCen, for den fryser seg ikke når jeg ikke har USB sticken i, og det trådløse nettet fungerer utmerket på labtoppen min. Jeg har prøvd masse: - rense PCen for masse dritt - reinstalert USB sticken - oppdatert drivere til USB sticken men det er ingenting som fungerer Håper noen kan hjelpe meg windbird Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei og velkommen til forumet! Har du sjekket pcen for virus og spyware? Er det lenge siden du la inn Windows på nytt? Kanskje det er på tide å gjøre det igjen? Om du har mulighet, forsøk enheten i en annen pc. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
windbird Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har sjekket PCen for alt av spyware og virus, men ingen forskjell. Har ikke prøvd å reinstalert Windows, skal ærlig innrømme at jeg ikke har orket enda. Enheten har funket fint på labtoppen så jeg tror ikke det er den som er problemet Lenke til kommentar
windbird Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 da har jeg vel prød alt, har akkurat formatert hele PCen men det hjalp ingenting. Håper noen har noen flere tips, for jeg er tom Lenke til kommentar
mkon Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Etter den har vært avslått lenge så fungere den lenge på nett? Selv om du sier den fungerer uten usb greia i, så test ordentlig og ikke bare ei lita stund. Sjekka temperatur på datan? Prøv en tung aplikasjon uten nettetverkskortet i. Test med et cpu program som kan stå på i noen timer Kan også være noe med usb drivere eller controllern på kortet som ikke liker den usb trådløse enheten Endret 16. oktober 2006 av darkz Lenke til kommentar
windbird Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Det eneste jeg kan tenke meg er at det er noe ved PCen min som ikke liker den USB sticken til det trådølse nettet. Alt annet som er koblet til gjennom USB har alltid fungert 100%! Det er heller ikke noe galt med PCen, den kan stå i flere døgn uten at den fryser, selv med tunge applikasjoner. Temperaturen er også fin på PCen! Kan det være muligheter for at nettet vil fungere bedre hvis jeg setter i et PCI kort for trådløst nett? Håper noen kan svare på dette, for jeg gidder ikke gå å kjøpe et kort for så å finne ut at det er samme dritten. I DONT KNOW, I GIVE UP SOON Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 det kan være noe strømproblemer...kan hende at usb dingsen tar for mye strøm slik at systemet blir ustabilt...har hørt om folk som har opplevd noe av det samme som deg og da var problemet strømen. Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg opplevde noe lignende med stue-pc'en min engang. Skiftet hk fra nforce chipset til via-chipset, og da ville ikke det trådløse pci-nettverkskortet mitt på nett lenger. Dvs, jeg kom inn på mitt eget lan, overførte filer og oppdaterte tv-guide automatisk fra nettet, alt fungerte som det skulle helt til jeg startet internet explorer. Det gikk ca. 1 sekund før hele pc'en "frøs" og eneste løsning var å starte maskinen på nytt. Plukket ut pci-kortet, stappet inn en usb-stick og problemet var løst. Aldri sett dette problemet hverken før eller siden, alt fungerer nå som det skal. Har heller aldri funnet ut hva som forårsaket problemet, annet enn at jeg tenkte det nye hk ikke likte det trådløse pci-kortet. Har også en annen usb-stick som hk ikke liker. Den installeres greit og windows finner usb-sticken, men har ikke nubbesjans å få maskinen på nett med den. Noen ganger er det vel bare slik at enkelte hardware ikke tåler trynet på hverandre. [EDIT] typo... Endret 24. oktober 2006 av StudioN Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva skjer dersom du tar ut usb-sticken når maskina har hengt seg? Henger den fortsatt eller kommer den seg? *Tronaldo* Lenke til kommentar
windbird Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Det skjer ingenting når jeg tar ut USB sticken, jeg er nødt til å restarte maskinen for å få den oppgående igjen. Men jeg har jo ikke noe PCI trådløst kort, jeg har kunne denne USB sticken til det trådløse nettet. Er det ingen som vet om noen løsning annet enn å kjøpe ny PC/hardware? USB utgangen er innebygd i PCen, i tillegg til at jeg har et USB kort med to ekstra utganger. Ingenting fungerer! Har prøvd sticken i alle de 4 forskjellige portene. Må jeg skaffe meg PCI trådløst kort? Har jeg noe garanti for at dette er bedre? Kan det hjelpe å få tak i en annen driver? Begynner å bli skitlei av å kun bruke labtopen til internett!! Ingen som har noen flere tips?! Tar hjertelig imot alle forslag!! Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tja...regnet med at du hadde forsøkt andre drivere. Selvsagt bør du sjekke etter nyeste driver på alle komponenter. Se om du finner nyere drivere til laptopen (chipset), og kanskje har det kommet en biosoppdatering også. Lønner seg *nesten* alltid å kjøre siste drivere. Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Detter er ikke noe råd.. Men om det hjelper, så opplever jeg det samme problemet selv. Jeg har et integrert trådløskort som sitter montert på USB2.0. HK, ASUS M2N32SLI-Deluxe Wireless Edition. Hvis jeg spiller f.eks. BF2142, eller spesielt, bruker LimeWire, låser pc`en seg plutselig. Har akkurat reinstallert Windows og har alle nye drivere. Sikkert Windows som ikke liker diverse trådløse enheter, det enesete jeg kan komme på Lenke til kommentar
Thag Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har et integrert trådløskort som sitter montert på USB2.0. HK, ASUS M2N32SLI-Deluxe Wireless Edition. Hvis jeg spiller f.eks. BF2142, eller spesielt, bruker LimeWire, låser pc`en seg plutselig. Har akkurat reinstallert Windows og har alle nye drivere. Sikkert Windows som ikke liker diverse trådløse enheter, det enesete jeg kan komme på Har det samme problemet med Jensen Airlink. Men bare i Emule,alle andre programmer går knirkefritt. Dog bruker jeg ingen andre p2p programmer eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Neo0078 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har samme problem med mit trådløse nettverk. Hver gang jeg bruker en p2p programme så fryser pcen seg helt. Må bare starte på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå