Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 HVORFOR er dette korrupsjon? Nå må du sperre opp øynene og se verden vi lever i! Markedsføring betyr _alt_! 7054264[/snapback] Nå var det vell nettopp sånn at det ikke var markedsføring da de ikke skulle ha noe reklamebanner etc. Saken ble jo markedsført fordi noen oppdaget det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg ser ikke helt problemet ditt Sigmund_Freud? Hvis de mener det er en god og aktiv markedsføring, so what? 7053796[/snapback] Problemet er at dette ikke er markedsføring, om man ikke da mener at alle PR er god PR. Dette er derimot korrupsjon. At Djuice sier de får tilbake pengene i form av tilbakemelding fra 25 jenter på fylla gjør ikke saken bedre. 7053860[/snapback] foreslår at du slår opp å finner ut hva begrepet korrupsjon går ut på, for du er så langt ute på jordet at jeg knapt kan se deg. Dette minner mer om typisk norsk at når andre får noe og du er misunnelig så syter de til de andre gir opp. Det er meget ofte testprosjekter med diverse ting hvor kundene får gratis opplegg over en periode mot tilbakemeldinger. INGEN! lager så mye baluba over dette da, men når telenor gjør noe som koster ca 10 000 kr, så syter alle som om ringeffekten betyr at de skulle betalt 50 % skatt. Er enig med Sigmund_Freud jeg. Ser dere ikke at det faktisk blir "vi" som betaler dette? Og dere kan ikke komme her å si at Jon Fredrik Baksaas ikke har hjulpet disse jentene? Grunnen til at jentene er blitt sponset er nettopp fordi sjefen er pappan til en av jentene. Sier seg vel selv? Og dette kan Telenor få markedsført uten å måtte sponse 100k til noen jenter som skal på fylla i 16 dager. Utrolig tåpelig.. 7054388[/snapback] ut i fra saken er det noe som taler deg i mot: 1. de vinkler det dithen at han gav dem det, men så vet vi også at media er meget flink til å svartmale ting, så jeg undres hvorfor du ikke tar dette med en klype salt? 2. kan du overhode bevise at de 10 000 påvirker annet enn et eventuelt overskudd, og således overskudd i et firma som er tilnærmet privatisert? Hvordan kan du si meg at mine skattepenger brukes til dette? Jeg er mer oppgitt over de som later seg hjemme med trygden enn noen jenter som får en god avtale. Huff, jeg syns synd på dem. Dette er smålig mobbing av noen som fikk en god sjanse. ps! ingenting tyder på at faren gjorde annet enn å gi et nummer. resten er ren paranioa og spekulasjoner uten noen rot i virkeligheten, og det er foruroliggende at enkelte ikke makter å se det. jeg syns ikke det er noe feil med at de ber 25 jenter teste et abonnement, men jeg syns det blir litt feil når telenorsjefen gir dette til sin datter. det hadde vært annerledes om det var HANS selskap, med HANS penger, men å bruke skattebetalernes penger på at datra hans skal ringe gratis (de har vel sikkert en bra deal fra før også), nei, det syns jeg er dårlig! 7055600[/snapback] hvor i alle dager får folk dette fra? han har ikke gitt dem noe jo... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Nå blir jo disse mobilene levert tilbake da... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Nå blir jo disse mobilene levert tilbake da... 7056531[/snapback] som en følgelig av pr kåte politkere, nordmenn som lager baluba over ingenting, folk som skriker korrupsjon osv osv. Jeg hadde ledd om noen snart syter over at Control er dårlig fordi det ikke fungerer, da hadde det bare vært å vise til at enkelte saboterte prosjektet sist, så telenor tørr ikke gjenta det. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Christian86: For det første er det snakk om 100.000, ikke 10.000 kr. 10.000 kr holder akkurat til fire av de 26 telefoner, som alene koster 62.500 kr. korrupt -; bestikkelig; uhederlig; moralsk råttenVil du si det ikke er morals råttent at Telenorsjefen fikser datteren 26 mobiltelefoner og ni måneders ringetid for en verdi av over 100.000 kr? Det er meget ofte testprosjekter med diverse ting hvor kundene får gratis opplegg over en periode mot tilbakemeldinger. 7056521[/snapback] Så du mener de 500 som tester tjenester i 12 måneder for Telenor og Nokia stiller på lik linje med 26 russejenter som ringer gratis med sine gratis telefoner? Tror du alle de 500 som ble plukket ut er i familie med en toppsjef i Telenor? Det er virkelig null verdi i tilbakemelding fra en vennegjeng på 26 russejenter om et kontrollabonnement. Derimot kan en testgruppe på 500 stykker med varierende alder, teknisk innsikt, interesser, behov og forbruk gi en bred tilbakemelding, og slikt er verdt penger. Disse vil i løpet av periode på 12 måneder betateste nye tjenester og på den måten betale tilbake mye av pengene prosjektet koster. I tillegg gir prosjektet god PR. 26 russejenter som får ting gratis pga en pappa i styret er ikke god PR. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er virkelig null verdi i tilbakemelding fra en vennegjeng på 26 russejenter om et kontrollabonnement. 7056818[/snapback] Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Christian86: For det første er det snakk om 100.000, ikke 10.000 kr. 10.000 kr holder akkurat til fire av de 26 telefoner, som alene koster 62.500 kr. korrupt -; bestikkelig; uhederlig; moralsk råttenVil du si det ikke er morals råttent at Telenorsjefen fikser datteren 26 mobiltelefoner og ni måneders ringetid for en verdi av over 100.000 kr? Det er meget ofte testprosjekter med diverse ting hvor kundene får gratis opplegg over en periode mot tilbakemeldinger. 7056521[/snapback] Så du mener de 500 som tester tjenester i 12 måneder for Telenor og Nokia stiller på lik linje med 26 russejenter som ringer gratis med sine gratis telefoner? Tror du alle de 500 som ble plukket ut er i familie med en toppsjef i Telenor? Det er virkelig null verdi i tilbakemelding fra en vennegjeng på 26 russejenter om et kontrollabonnement. Derimot kan en testgruppe på 500 stykker med varierende alder, teknisk innsikt, interesser, behov og forbruk gi en bred tilbakemelding, og slikt er verdt penger. Disse vil i løpet av periode på 12 måneder betateste nye tjenester og på den måten betale tilbake mye av pengene prosjektet koster. I tillegg gir prosjektet god PR. 26 russejenter som får ting gratis pga en pappa i styret er ikke god PR. 7056818[/snapback] kan du bevise at faren fikset det? skal vi se testprosjekt control ca 100 000 omregnet for oss dødlige testprosjekt mobiltv med 500 brukere og en verdi per n73/n80 på 2500 kr, ca 1,5 millioner. og du syter og roper korrupsjon? det med null verdi er en subjektiv mening, altså ikke nødvendigvis rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Christian86: For det første er det snakk om 100.000, ikke 10.000 kr. 10.000 kr holder akkurat til fire av de 26 telefoner, som alene koster 62.500 kr. korrupt -; bestikkelig; uhederlig; moralsk råttenVil du si det ikke er morals råttent at Telenorsjefen fikser datteren 26 mobiltelefoner og ni måneders ringetid for en verdi av over 100.000 kr? Det er meget ofte testprosjekter med diverse ting hvor kundene får gratis opplegg over en periode mot tilbakemeldinger. 7056521[/snapback] Så du mener de 500 som tester tjenester i 12 måneder for Telenor og Nokia stiller på lik linje med 26 russejenter som ringer gratis med sine gratis telefoner? Tror du alle de 500 som ble plukket ut er i familie med en toppsjef i Telenor? Det er virkelig null verdi i tilbakemelding fra en vennegjeng på 26 russejenter om et kontrollabonnement. Derimot kan en testgruppe på 500 stykker med varierende alder, teknisk innsikt, interesser, behov og forbruk gi en bred tilbakemelding, og slikt er verdt penger. Disse vil i løpet av periode på 12 måneder betateste nye tjenester og på den måten betale tilbake mye av pengene prosjektet koster. I tillegg gir prosjektet god PR. 26 russejenter som får ting gratis pga en pappa i styret er ikke god PR. 7056818[/snapback] kan du bevise at faren fikset det? skal vi se testprosjekt control ca 100 000 omregnet for oss dødlige testprosjekt mobiltv med 500 brukere og en verdi per n73/n80 på 2500 kr, ca 1,5 millioner. og du syter og roper korrupsjon? det med null verdi er en subjektiv mening, altså ikke nødvendigvis rot i virkeligheten. 7056896[/snapback] No offence, men prøv selv, ring til telenor å spør om å få samme dealen for deg å 24 av dine venner, tror ikke du har sjans. Mulig at faren ikke la inn et godt ord, men regner med dattera presenterte seg for hvem hun var. Telenor driver jo ikke akkurat veldedighet. Har flere i familien som jobber\jobbet for telenor og de får flere lukrative avtaler til seg og sine. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 testprosjekt control ca 100 000 omregnet for oss dødlige testprosjekt mobiltv med 500 brukere og en verdi per n73/n80 på 2500 kr, ca 1,5 millioner. 7056896[/snapback] De 100.000 til sjefens datter blir litt over 4000 per hode. Nokias og Telenors prosjekt betales av begge selskaper, og er ikke testing av mobil-TV. Derimot er det snakk om betatesting av tjenester som kommer. Det er snakk om 500 mobiltelefoner til en verdi av ca 4000 kr, altså like mye per hode, for et testprosjekt over 12 mnd av kommende tjenster, betalt av to selskaper, og deltakerne er ikke plukket ut på grunnlag av om de har foreldre i Telenors ledelse. Som Delavar sier, om du får et direktenummer av pappa og presenterer deg som sjefes datter står du ikke likt med de sikker flere hundre tusen som søkte om å bli med i pilotprosjektet. Dette er derimot korrupsjon på lik linje med Vannverksskandalen på Romerike der kontrakter gikk til et familiemedlem til en i ledelsen. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Skulle til å nevne pilotprosjektet med 500 n73 selv, men en klok mann hadde gjort det før meg:) De får jo faktisk bare 200 kroner gratis pr måned. En gjennomsnittlig 19 åring bruker mye mer enn 200 kroner i måneden på sms og telefonsamtaler. Ergo Telenor kommer mest sannsynelig til å tjene mer penger på disse 25 jentene enn det de gir bort. Tenk også på at halvparten av disse jentene sikkert var hos andre teleoperatører før. Ergo 12 nye kunder som de kommer til å tjene penger på i flere år fremover. En siste ting, telenor er ikke 100% eid av staten. Telenor gikk på børs for noen år tilbake. Staten eier sikkert noen av disse, men langt ifra alle. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Dette er derimot korrupsjon på lik linje med Vannverksskandalen på Romerike der kontrakter gikk til et familiemedlem til en i ledelsen. 7057166[/snapback] Der jeg jobber får jeg lov til å gi rabatter til alle mine venner, innkjøpspris til familien. (Markedsføring) Ansatte i Netcom gir venneabbonnement til alle de kjenner. (Markedsføring) Telenor gir bort 500 n73 for at vi skal teste tjenester. (Indirekte markedsføring) Ergo, å gi bort 25 telefoner og samtidig sørge for at alle 25 må bruke telenor.. Er god markedsføring. Kanskje litt vanskelig for ola normann å få til, men tilbud til venner og familie i et selskap er veldig vanlig. Og kan på ingen måte sammenlignes med korrupsjon. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg synes ikke at det er korrupsjon jeg, men kanskje en litt drøy gave? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg synes ikke at det er korrupsjon jeg, men kanskje en litt drøy gave? 7057299[/snapback] muligens, men fujitusi siemens sponser revyen på vgs, lokae firmaer til pappa betaler mye på russebussen, og folk skriker over at en jente får denne avtalen? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er vell mest at verdien er så stor og omfatter så mange av vennene hennes, jeg synes ihvertfall den var litt drøy, selv til telenor å gjør Lenke til kommentar
knutert Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det er vell mest at verdien er så stor og omfatter så mange av vennene hennes, jeg synes ihvertfall den var litt drøy, selv til telenor å gjør 7057764[/snapback] Verdien er ikke stor i det hele tatt... 100 000 kroner er ingenting for Telenor. og 4000 per hode er heller ikke så mye. Selv fikk vi så mye på vår russebuss av en bruktbilforhandler(ja, sjefen var faren til en av oss..). Det ble ikke akkurat store oppslag i lokalavisa, og hvertfall ikke på riksdekkende tv, av den grunn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg