hitokiri Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Telenorsjefens datter har fått 25 mobiler og gratis ringetid til seg selv og venninnene i russebussen sin. – Ikke sponsing, sier Telenor. Les mer Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Herlighet, la de nå holde på? Pappan min jobber i en iskremsjappe, nå er han saksøkt for å gi oss gratis is Hvor teit er ikke det? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Hun skal ha spurt sin far om hjelp, men han gav henne bare et telefonnummer, i følge hun selv."- Ring dette nummeret, si du er datteren min og at du ønsker sponsing..." Djuice skal ikke ha krevet noen logo på russebussen til jentene. Grunnen skal være at Djuice ikke ser på avtale som sponsing, men testing av et nytt abonnement. Det eneste jentene skal gjøre, er å gi tilbakemeldinger til Djuice.Så tilbakemelding fra 25 jenter på fylla er verdt mer enn en måneds eksponering? Snakk om cover-up. Herlighet, la de nå holde på? 7053454[/snapback] Jeg tviler på at iskrembutikken til faren din er delvis eid av staten, så langt i fra samme sak. Endret 12. oktober 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Herlighet, la de nå holde på? 7053454[/snapback] Jeg tviler på at iskrembutikken til faren din er delvis eid av staten, så langt i fra samme sak. 7053466[/snapback] Så du mener at det hadde blitt anderledes hvis det f.eks. var NetCom eller noen andre som var involvert istedenfor Telenor? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Så du mener at det hadde blitt anderledes hvis det f.eks. var NetCom eller noen andre som var involvert istedenfor Telenor? 7053512[/snapback] Eierne hadde nok blitt like sure. Forskjellen er at Telenor eies av skattebetalerne. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Sigmund_Freud: Så hvis ett hvilket som helst annet firma enn Telenor hadde gjort det, ville det vært OK? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Skjult korrupsjon på norsk hehe, ikke så godt skjult heller Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Så hvis ett hvilket som helst annet firma enn Telenor hadde gjort det, ville det vært OK? 7053611[/snapback] Når et statseid gir bort penger sløser de med våre penger. Om et selskap som ikke er eid av staten gir bort penger sløser de med aksjeeiernes penger. Og jeg har aldri sagt det er OK. Det jeg har sagt er at om faren din eier en isbutikk og gir bort is taper han penger. Om Telenorsjefen gir bort 100.000 kr taper ikke bare han på det, men alle i hele Norge. Dette er penger som kunne gitt deg og meg noen meter vei eller finansiert en holdningskampanje for sikkert 1.000 norske ungdommer. I tillegg står det vel "pappas iskremsjappe" på bilen din og jeg antar det er snakk om is for mindre enn 100.000 kr. Endret 12. oktober 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 For å ha det helt klart, Telenor og veinettet kan ikke sammenlignes, vi har allerede flere former for "skatter" som skal tekke veier, bomstasjoner, årsavgifter o.l., men går det til vei? Nei! Sløses det bort på svada? Ja! Jeg ser ikke helt problemet ditt Sigmund_Freud? Hvis de mener det er en god og aktiv markedsføring, so what? Det er deres egen bunnlinje det går på, og den er der uavhengig av meg og deg! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg ser ikke helt problemet ditt Sigmund_Freud? Hvis de mener det er en god og aktiv markedsføring, so what? 7053796[/snapback] Problemet er at dette ikke er markedsføring, om man ikke da mener at alle PR er god PR. Dette er derimot korrupsjon. At Djuice sier de får tilbake pengene i form av tilbakemelding fra 25 jenter på fylla gjør ikke saken bedre. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 At Djuice sier de får tilbake pengene i form av tilbakemelding fra 25 jenter på fylla gjør ikke saken bedre. 7053860[/snapback] Nå er det vel heller ikke snakk om 25 jenter på fylla. Jentene skal møte Djuice tre ganger i løpet av en viss periode, ikke i den værste russetiden. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg ser ikke helt problemet ditt Sigmund_Freud? Hvis de mener det er en god og aktiv markedsføring, so what? 7053796[/snapback] Problemet er at dette ikke er markedsføring, om man ikke da mener at alle PR er god PR. Dette er derimot korrupsjon. At Djuice sier de får tilbake pengene i form av tilbakemelding fra 25 jenter på fylla gjør ikke saken bedre. 7053860[/snapback] HVORFOR er dette korrupsjon? Nå må du sperre opp øynene og se verden vi lever i! Markedsføring betyr _alt_! Lenke til kommentar
[Calavera] Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Er enig med Sigmund_Freud jeg. Ser dere ikke at det faktisk blir "vi" som betaler dette? Og dere kan ikke komme her å si at Jon Fredrik Baksaas ikke har hjulpet disse jentene? Grunnen til at jentene er blitt sponset er nettopp fordi sjefen er pappan til en av jentene. Sier seg vel selv? Og dette kan Telenor få markedsført uten å måtte sponse 100k til noen jenter som skal på fylla i 16 dager. Utrolig tåpelig.. Endret 12. oktober 2006 av [Calavera] Lenke til kommentar
hsds Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg bare tenker på det testpilot greiene som telenor kjører nå for tiden hvor de faktisk har 500 (?) personer som får seg en gratis mobiltelefon for å teste noen tjenester ifra telenor - blir ikke det samme greien? Har ikke sett noen som har blitt grinete pga det prosjektet. For min del så virker det som om disse jentene er med på en lignende deal og derfor ser jeg ikke problemet i saken.. - hsds Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg bare tenker på det testpilot greiene som telenor kjører nå for tiden hvor de faktisk har 500 (?) personer som får seg en gratis mobiltelefon for å teste noen tjenester ifra telenor - blir ikke det samme greien? Har ikke sett noen som har blitt grinete pga det prosjektet. For min del så virker det som om disse jentene er med på en lignende deal og derfor ser jeg ikke problemet i saken.. - hsds 7055077[/snapback] Akkurat! Endelig noen som har skjønt det Du og oysfaerg. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ja, hvordan er dette korrupsjon? Uansett, hvem vet? Kanskje de har fått en grisedyrt Djuice abonnement med 12 måneders binding? Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 jeg syns ikke det er noe feil med at de ber 25 jenter teste et abonnement, men jeg syns det blir litt feil når telenorsjefen gir dette til sin datter. det hadde vært annerledes om det var HANS selskap, med HANS penger, men å bruke skattebetalernes penger på at datra hans skal ringe gratis (de har vel sikkert en bra deal fra før også), nei, det syns jeg er dårlig! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvorfor skal ikke datteren til Telenorsjefen få teset nye produkter? Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 hvorfor skal ikke vi vanlige dødelige få teste nye produkter?? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 hvorfor skal ikke vi vanlige dødelige få teste nye produkter?? 7055641[/snapback] Sjekk posten til hsds.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg