Hellemyr Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Jeg har en E6300 som jeg har klokket til 2800 Mhz-som er 400*7. Det er 50% overklokk. har ikke stilt noe på volten på cup eller minne, og cpu ligger på 35 vannkjølte grader. Minnet er også klokket fra Pc6000 750Mhz til pc 6400 800Mhz. sliter det mye på maskinen og på levetiden til delene når jeg har så mye overklokk, er dette noe jeg bør kjøre 24\7? Eller er det greit siden jeg har lav temp og normal volt? Lenke til kommentar
Khayne Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ikke at jeg er noe ekspert på området, men med den tempen skulle jeg tro at 24/7 bruk skulle gå helt fint. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei. Sammenlignet med andre med samme deler som du er ikke det der noen temp. å snakke om. Men er dette idle temp eller under belastning? Høres igrunn veldig lite ut Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Speedfan og everest og bios vier 35-37 ideal temp, vet ikke enda hva som er load temp siden jeg ikke har stress testet den enda, har lasta og instaler nyeste bios på hk så ser ikke ut til at temp kan være feil. Men er det noe problem å kjøre maskinen så høyt 24\7 eller reduserer jeg levetide veldig? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Speedfan og everest og bios vier 35-37 ideal temp, vet ikke enda hva som er load temp siden jeg ikke har stress testet den enda, har lasta og instaler nyeste bios på hk så ser ikke ut til at temp kan være feil. Du vet med andre ord ikke om systemet er stabilt under load? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Speedfan og everest og bios vier 35-37 ideal temp, vet ikke enda hva som er load temp siden jeg ikke har stress testet den enda, har lasta og instaler nyeste bios på hk så ser ikke ut til at temp kan være feil. Men er det noe problem å kjøre maskinen så høyt 24\7 eller reduserer jeg levetide veldig? 7054763[/snapback] Du må teste om klokken er stabil først. Er den det så er det bare kjøre på. Om den ikke er stabil så kan det bli meget irriterende å gjøre ting på maskina med stadige rebooter etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå