Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke ytet maks av maskinen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om det var noen som hadde noen tips på hvordan jeg kunne få ytet maks ut av min maskin. Maskinen min har jeg fått fra jobben min og man kan jo si at den er et kraft monster, den har to prossesorer (2x Intel® Xeon 3,2Ghz), disse to prossesorene er altså to 64bit, dual core prossesorer. Men jeg føler liksom ikke jeg får ytet maks ut fra disse. Jeg jobber med 3ds max, noe som krever en del maskinkapasitet. Når jeg rendrer tunge ting, så ser jeg i task manageren at det bare blir brukt rundt 45%-75% totalt av CPUene. Når jeg sammenligner med andre maskiner på jobb så er det svært liten forskjell på hastigheten, og min maskin burde være atskillig mye bedre (kostet tross alt rundt 40 000 kroner). I tillegg har den blant annet 4GB ram, 1TB harddisk og et skjermkort til rundt 10 000kroner (NVIDIA Quadro FX 3450/4000 SDI).

Finnes det noen innstillinger som kunne bedret maskinen min, eller er det bare det at jeg har for gammel software som ikke støtter Dual Core og 64bit? Jeg bruker 3ds max 8 med service pack3.

Håper noen har noen gode råd! :thumbup:

windbird

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...