Gå til innhold

winxp install på sata-raid

thee

Anbefalte innlegg

Etter en lang natt med mye fiffling og skruing har jeg gitt opp. :(

Etter ett strev med gamle PATA disken fant jeg ut att jeg har jo 2*200gb sata disker liggende som jeg kan prøve å kjøre raid på! (stripping seff.) :cool:

kansje ikke de mest ideale disker å kjøre operativsystem på men sånn er det.

Etter å installert alt etter punkt og prikke starter jeg herved om fra installasjonen! :dribble:

Starter fint opp til det logoen skal forsvinne og login skjermen kommer,

da skjer det! :ohmy:

"unmountable_boot_volume"

I det lille nanosekund som jeg får opp blåskjerm ser jeg etter mange omstart dette.

Jeg tenker meg det kan ligge i dette med 48bits LBA men SP2 skal ha støtte får HD over 160gb, og windows sin hjelpeside er ikke akkurat designet for å kunne svare på mitt spørsmål, og siden dette er raid _og_ sata virker det som ingen kan si noe som helst..

RAID driverne er flunke nye, testet både Nvidias og MSI sine drivere (virker som de er de samme men men..)

Bios kansje? :hmm:

Funderinger og forslag er hjerteligt velkomment! :thumbup:

HK: MSI K8N Neo platinum

HDD: Seagate 200gb (sata)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du trykker F8 under oppstart får du opp en meny hvor du bl.a. kan skru av at Windows restarter ved blåskjerm. Da får du lest hele feilmeldingen. Kan være en god idé å trykke på F8 flere ganger for å være sikker...

Når det gjelder SATA og RAID vet jeg at det er mange problemer som kan dukke opp, uten at jeg har prøvd dette selv. Du får installert, men ikke startet Windows? Du har lastet ned drivere og trykker F6 under installasjonen for å legge inn SATA-driver og får tilgang til diskene? Du må også legge inn egen driver i Windows etter installasjonen.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Hvis du trykker F8 under oppstart får du opp en meny hvor du bl.a. kan skru av at Windows restarter ved blåskjerm. Da får du lest hele feilmeldingen. Kan være en god idé å trykke på F8 flere ganger for å være sikker...

Når det gjelder SATA og RAID vet jeg at det er mange problemer som kan dukke opp, uten at jeg har prøvd dette selv. Du får installert, men ikke startet Windows? Du har lastet ned drivere og trykker F6 under installasjonen for å legge inn SATA-driver og får tilgang til diskene? Du må også legge inn egen driver i Windows etter installasjonen.

7053523[/snapback]

Nice, fikk stopped auto restart nå, og nå ble det litt klarere hva som er feil,

Men jeg er ikke kommet noe lengre. :hrm:

eneste jeg kan legge til nå er jo da

"STOP: 0x000000ED (0x86303E30,0x0C0000015,0x00000000,0x00000000)"

Og ja, jeg har slipstreamet xp install med drivere og en vanlig, har testet både med orginal install med nyeste drivere (F6 greja..) og med slipstream cd..

Alt virker helt ok, har ingen problemer opp till der blåskjermen kommer..

Tingen er jo at jeg ikke er i nerheten av å komme inn i windows.. verken sikker modus eller noe annet, er desperat etter løsning! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...