Hjelper'n Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 sjekk den her da, http://www.bit-tech.net/article/95/ Veit ikkje med deg, men ej ska på lampe-butikken seinere idag...:smile: Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 WEE! Snadder prosjekt det der! Finner du ei makan lampe Hjelper`n så kjøp ei ekstra! Jeg har vært på utkikk etter ei sånn "plasma lampe". Eller hva det nå heter! :smile: Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 :grin: Men, er ikke sånt skadelig for harddisk o.l. da? Lager vel noe strøm, en sånn sak... [ Denne Melding var redigert av: Serqevx på 2002-11-05 18:18 ] Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Q: What about interference, static, electromagnetic radiation, magnetic fields, tachyon beams, or other bad mojo that could result if I install this in my PC? A: You have to make decisions on your own about whether the risk is worth it. But consider that this is more or less the same principle used in a fluorescent lamp, it's just round and has some different gases inside it. There's high voltage AC from the inverter. You'll want to be careful that you don't connect that to anything metal in your case. I took extra care to have nonconductive pieces only in touch with the globe surface. You'll want to make sure your chassis is properly grounded (earthed), and verify the outlet you are using for power is properly grounded/earthed as well. I've had no indication that running this in my case is different that using a neon or fluorescent lamp. Han skreiv hvertfall det han duden som gjorde dette lille prosjektet her. Hadde vært vannvittig morro og få til dette. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sånne lamper? Over en nettbutikk eller noe hadde jo vært toppen! Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Min bror har en slik lampe, jeg kjøpte den til han til jul for et par år siden (kostet vel 200 kr eller.no). Har lenge vurderet å stikke av med den etter at jeg begynte å modde, men har alltid lurt på om den var skadlig for diverse utstyr. Men siden det gikk greit så ser jeg en liten mulighet for at min bror ikke har den lampen serlig lenge :smile: Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hvis noen vet hvo det er og få kjøpt slike lamper, så si ifra. Væærsåsnill. Jeg må ha en slike en. Bare på toppen isteden. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Prøv en lampebutikk :wink: Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Er ikke noe vansklig å få tak i de derre, ikke her i bergen i alle fall. De aller fleste lampebutikker selger slike, og andre artige lamper av et eller annet slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå