MysticoN Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Hello alle sammen.. jeg var så dum at jeg kjøpte en Logitech G7 hos www.pixmania.com og vil fortelle litt om det så ikke flere gjør samme tabben som meg og handler der. jeg fant pix gjennom prisguiden, og på deres side kommer det ikke fram at det ikke er en norsk butikk (eller har et norsk lager) så deres leverings på 3-5 dager er no så feil så det kan bli.. ikke nokk med det så blir det plutselig MYE dyrere.. toll og frakt. her ser dere hvordan ordrestatusen min ser ut: October 06, 2006 13:02 Paris - France Shipment picked up October 06, 2006 15:31 Paris - France Departing origin October 06, 2006 21:59 Paris - France Departed from DHL facility in Paris - France October 06, 2006 22:01 Paris - France Arrived at DHL facility in Paris - France October 06, 2006 22:27 Paris - France Departed from DHL facility in Paris - France October 07, 2006 00:56 Brussels - Belgium Arrived at DHL facility in Brussels - Belgium October 07, 2006 02:18 Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium October 08, 2006 23:51 Oslo - Norway Arrived at DHL facility in Oslo - Norway October 09, 2006 05:22 Oslo - Norway Processed for clearance at Oslo - Norway October 09, 2006 07:36 Oslo - Norway Clearance delay October 10, 2006 06:09 Oslo - Norway Clearance processing complete at Oslo - Norway October 10, 2006 16:19 Oslo - Norway Departed from DHL facility in Oslo - Norway October 11, 2006 09:01 Oslo - Norway With delivery courier October 11, 2006 14:00 Oslo - Norway Scheduled for delivery October 12, 2006 07:16 Oslo - Norway With delivery courier ser ut som dhl folka er på handle tur i olso.. vil også be dere som vurderer å prøve en ny butikk å lese litt her først. Endret 12. oktober 2006 av MysticoN Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kan hende du havnet på pixmania gjennom prisguiden på en annen måte enn dette, men man ser det franske flagget foran og det har alltid gjort meg bevisst på evt moms + frakt derfra... https://prisguiden.no/product.php?productId=35913 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Kan hende du havnet på pixmania gjennom prisguiden på en annen måte enn dette, men man ser det franske flagget foran og det har alltid gjort meg bevisst på evt moms + frakt derfra... https://prisguiden.no/product.php?productId=35913 7052872[/snapback] joda.. var gjennom den siden jeg fant butikken.. men på en eller anna merkelig måte fikke jeg ikke med meg det franske flaget:( håper virkelig ikke andre er like raske i svingene som jeg er.. noen som vet kor mye toll jeg må ut med for ei mus som koster 600 da? Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Vell der falt du i pris fellen. Du nevnte du brukte prisguide.no? Ta en titt på det lille flagget hved siden av pixmania. DHL er kjent for å ikke være det raskeste av bud firmaene. Kunne ønske flere kunne bruke UPS. EDIT: Damn, rontonic kom meg i forkjøpet. Endret 12. oktober 2006 av Sean M. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ja, du er ikke den første som har falt i Pixmanias "klør". Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg hadde også en heller dårlig erfaring med Pixmania. Bestillte et Trust 7.1 lydkort derfra, fordi det så billig og greit ut. Leveringtiden havnet på rundt 20 dager, da Pixmania ikke hadde sendt med de rette papirene, så DHL fikk ikke tollklarert varen min. Så når jeg endelig fikk pakken på døren så skulle de ha moms + frakt i kontanter der og da. Jeg ble ikke særlig imponert. Min siste bestilling fra Pixmania, uten tvil. Er bare glad det kun var et lydkort som var bestillt. Hadde det vært noe viktigere som et skjermkort eller noe sånt, så tror jeg at jeg hadde gått helt av hengslene. Jeg tipset forresten Pixmania om at de manglet proforma invoice hos DHL og at varene mine ble forsinket. Dette gjorde jeg etter ca. 3-4 dager, allikevel tok det altså minst 2 uker til før varene ble levert meg. Vinci Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg hadde også en heller dårlig erfaring med Pixmania.Bestillte et Trust 7.1 lydkort derfra, fordi det så billig og greit ut. Leveringtiden havnet på rundt 20 dager, da Pixmania ikke hadde sendt med de rette papirene, så DHL fikk ikke tollklarert varen min. Så når jeg endelig fikk pakken på døren så skulle de ha moms + frakt i kontanter der og da. Jeg ble ikke særlig imponert. Min siste bestilling fra Pixmania, uten tvil. Er bare glad det kun var et lydkort som var bestillt. Hadde det vært noe viktigere som et skjermkort eller noe sånt, så tror jeg at jeg hadde gått helt av hengslene. Jeg tipset forresten Pixmania om at de manglet proforma invoice hos DHL og at varene mine ble forsinket. Dette gjorde jeg etter ca. 3-4 dager, allikevel tok det altså minst 2 uker til før varene ble levert meg. Vinci 7052907[/snapback] hvor mye peng måtte du ut med når du fikk pakken? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Og sånn i etterpåklokskapens lys så hadde et kjapt søk på pixmania her i forumet gitt mer enn nok advarsler om dette firmaet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Og sånn i etterpåklokskapens lys så hadde et kjapt søk på pixmania her i forumet gitt mer enn nok advarsler om dette firmaet. 7052981[/snapback] ja det hadde det sikkert, og det hadde også vert nokk å sjekket webshopguiden. men det er de få av oss som enten har det litt for travelt den ene gangen, eller litt for trøtt.. så no håper jeg på at flest mulig leser denne posten, og lærer av min feil. håper bare jeg ikke må betale for mye for feilen min.. og nei.. jeg kommer ikke til å bry meg om å sende inn musa på reprasjon vist noe skulle gå galt.. ser for meg at det er bedre å kjøpe ny enn å gå gjennom samme dritten igjen Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg hadde også en heller dårlig erfaring med Pixmania.Bestillte et Trust 7.1 lydkort derfra, fordi det så billig og greit ut. Leveringtiden havnet på rundt 20 dager, da Pixmania ikke hadde sendt med de rette papirene, så DHL fikk ikke tollklarert varen min. Så når jeg endelig fikk pakken på døren så skulle de ha moms + frakt i kontanter der og da. Jeg ble ikke særlig imponert. Min siste bestilling fra Pixmania, uten tvil. Er bare glad det kun var et lydkort som var bestillt. Hadde det vært noe viktigere som et skjermkort eller noe sånt, så tror jeg at jeg hadde gått helt av hengslene. Jeg tipset forresten Pixmania om at de manglet proforma invoice hos DHL og at varene mine ble forsinket. Dette gjorde jeg etter ca. 3-4 dager, allikevel tok det altså minst 2 uker til før varene ble levert meg. Vinci 7052907[/snapback] hvor mye peng måtte du ut med når du fikk pakken? 7052953[/snapback] Var jo ikke det at det var snakk om store beløp her, mener å huske at det var 126kr. Men er ikke alltid jeg løper rundt med 126kr på meg, og DHL karen ville helst ha akkurat. Men dette var jo et billig lydkort også da, så beløpet ville selvfølgelig ha vært større om det var snakk om dyrere komponenter. Men det var en erfaring det også, så blir ikke handel der igjen Men det skal nevnes at Pixmania var flinke til å svare på mailene jeg sendte dem, og de var alltid hyggelige i tonen, selv om kanskje ikke jeg var det etter 20 dagers venting Hilsen Vinci Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 hehe, de har vel kanskje blitt vant med all sytingen.. jeg har selv ikke klaget, for jeg vet at det er min egen feil at det gikk slik når jeg hadde det så travelt og skulle spare et par kr enn å kjøpe fra en trygg NORSK butikk.. målet med mitt spm om hvor mye man måtte betale var ikke at det skulle være så mye, men fint å vite hva jeg må sitte med (gidder ikke å sitte her å vente med all verdens små penger) og at andre ser at den billigste butikken ikke er den billigste men kanskje til og med den dyreste Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kan man ikke ha som krav for å være med i (den tross alt norske) prisguiden, at alle avgifter (utenom frakt) er inkludert i den oppgitte prisen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Pris er ikke alltid alt, det må være moralen... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Dersom man følger med litt i selve prosessen vi man se at prisene i prisguiden.no er inkl. mva. Men som sagt er ikke Pixmania registert i Norge, så når du kommer til checkout så er prisen oppgitt uten mva. Mva og behandlingsgebyr må du betale til DHL, så du må generelt legge på ca 100 kr på enhver pris på Pixmania. Du må også regne med høyere frakt enn fra norske nettbutikker. Dette er et generelt problem knyttet til mange utenlandske nettbutikker. Selv har jeg handlet på Pixmania med brukbar erfaring, leveringstid ca 4 - 5 dager. Men det har hovedsaklig vært produkter der prisforskjellen mellom Pixmania og norske nettbutikker har vært 30 - 40 %. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 har prøvd å ringe de no.. men får aldri svar:( October 12, 2006 09:47 Oslo - Norway Delivery attempted; recipient not home wtf? vist jeg ikke tar helt feil her så prøver de å levere pakken min i oslo? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 snakka med DHL i går.. ei mus som kosta nesten 600kr vart vist plutselig 250kr dyrere.. er det mulig... Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 snakka med DHL i går.. ei mus som kosta nesten 600kr vart vist plutselig 250kr dyrere.. er det mulig... 7069828[/snapback] Uhm... hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 snakka med DHL i går.. ei mus som kosta nesten 600kr vart vist plutselig 250kr dyrere.. er det mulig... 7069828[/snapback] Uhm... hvordan er det mulig? 7079685[/snapback] Tja... Det er en liten Pixmania spesial. 600 + moms (150kr) og frakt (50+) så er du fort oppe i det beløpet desverre. Pixmania er og blir triste greier. Kommer ALDRI til å handle der igjen Hilsen Vinci Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 snakka med DHL i går.. ei mus som kosta nesten 600kr vart vist plutselig 250kr dyrere.. er det mulig... 7069828[/snapback] Uhm... hvordan er det mulig? 7079685[/snapback] Tja... Det er en liten Pixmania spesial. 600 + moms (150kr) og frakt (50+) så er du fort oppe i det beløpet desverre. Pixmania er og blir triste greier. Kommer ALDRI til å handle der igjen Hilsen Vinci 7079735[/snapback] Jeg kunne jo se det jeg også, men 250,-?! Det er jo en 100 lapp i gebyr! Kan jo være en DHL fast takst ved fortolling. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Trodde egentlig DHL hadde 50kr i gebyr, men det kan være at det varierer etter verdi. Det er vertfall liten tvil om at det fort blir dyrere enn forventet å handle fra Pixmania. Så anbefales ikke. Hilsen Vinci Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå