Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3 stopper


geirb68

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leste en vei her i forumet ang en golf 3 som stopper i tide og utide.Jeg har en golf3 94 mod med samme probblemet men finner ikke feilen.Bilen stopper helt plutselig uten å begynne å fuske.Den kan starte igjen etter 10 ekunder eller etter en time..!! Har sjekket rele til bensin pumpe,byttet koil og tennplugg ledninger.Har funnet ut at den ikke gir gnist til pluggene når den står.Den stopper like godt i regnvær som solskin.Begynner å bil ganske frustrert nå.Er det noen som kan gi meg noen råd om hva annet som kan vere galt?

 

Mvh Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hadde samme problem på en av mine biler, kan være det samme (selv om jeg ikke hadde Golf). Jeg byttet også mye, inkl coil og en "elektronikkdings" ved siden av coilen (flat, sort med 6 koblingspunkter), uten hell. På min var problemet Hall-sensoren, dvs sensoren som registrerer hvor kammen(e) står for å kunne gi gnist til riktig plugg på riktig tidspunkt. Feilen på min kom ofte under/etter f.x. en rask forbikjøring, hvor turtallet gitt ganske høyt. Den kunne, som du sier, starte igjen etter 10 sekunder eller flere timer, og hadde ikke gnist mens feilen var der. På min bil satt denne sensoren i fordeleren, og jeg byttet hele fordeleren.

 

På min bil var det et kjent problem at pakningene i bunn av fordeleren ble svekket etterhver, slik at varm oljedamp trengte inn i fordelren, da dette satt som en forlengelse av kamakselen. Denne dampen/varmen hadde ødelagt sensoren (ble det påstått), og å bytte bare sensoren ville ikke hjelpe i mitt tilfelle. Men kanskje i ditt?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Hadde samme problem på en av mine biler, kan være det samme (selv om jeg ikke hadde Golf). Jeg byttet også mye, inkl coil og en "elektronikkdings" ved siden av coilen (flat, sort med 6 koblingspunkter), uten hell. På min var problemet Hall-sensoren, dvs sensoren som registrerer hvor kammen(e) står for å kunne gi gnist til riktig plugg på riktig tidspunkt. Feilen på min kom ofte under/etter f.x. en rask forbikjøring, hvor turtallet gitt ganske høyt. Den kunne, som du sier, starte igjen etter 10 sekunder eller flere timer, og hadde ikke gnist mens feilen var der. På min bil satt denne sensoren i fordeleren, og jeg byttet hele fordeleren.

 

På min bil var det et kjent problem at pakningene i bunn av fordeleren ble svekket etterhver, slik at varm oljedamp trengte inn i fordelren, da dette satt som en forlengelse av kamakselen. Denne dampen/varmen hadde ødelagt sensoren (ble det påstått), og å bytte bare sensoren ville ikke hjelpe i mitt tilfelle. Men kanskje i ditt?

7053206[/snapback]

Hei igjen.

Må bare unnskylde at jeg ikke skrev tilbake om hva som hvar galt med Golfen min.

Men jeg fant ut av feilen etterhvert.

Det var en elektronisk føler i fordeleren som var "noe" ustabil.Var hos en golf forhandler og skulle kjøpe denne delen.(husker ikke det korekte navnet på delen).Men ble fortalt at denne ikke kunne byttes.Jeg var nødt til å kjøpe hele fordeleren!!(ca 3600kr).Ble noe forban... da jeg sto med delen i handen og viste de at jeg hadde selv skrudd den ut.Så da bar det til nærmeste bil opphøgging og skrudde den ut det gratis!Så dette var min lille solskinns historie.Og håper den kan være til hjelp for andre.

Mvh

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...