Gå til innhold

Elkjøp og Lefdal - internettpriser

Anbefalte innlegg

Blir bare mer og mer forvirret. Her har vi to kjeder med samme logoer og varer i fysiske butikker og internett, men opererer med ulike priser og vilkår.

Først trodde jeg f.eks. at prisene på nettet var den samme som i butikken, men unntak av det som kalles "internettpris" på nettet.

Nå sier enkelte selgere at alt på nettsidene deres er "internettpriser" selv om det ikke står på nettsidene.

Og for å gjøre det mer komplisert kan man gå til en butikk å få kjøpt varene for internettpris uten noe spørsmål. I andre tilfeller må man be om det og i noen tilfeller får man nei. Dette gjelder f.eks. mobiler. Kan nevnte et eksempel:

Nokia 3210 uten abonnement (pris undersøkt samme dag)

Internett: 599,- + frakt.

Elkjøp Carl Berner: 799,- (etter spørsmål om internettpris redusert til 699,-)

Elkjøp Storo: 899,-

Jeg synes prissystemet i disse konsernene er forvirrende.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir bare mer og mer forvirret. Her har vi to kjeder med samme logoer og varer i fysiske butikker og internett, men opererer med ulike priser og vilkår.

Først trodde jeg f.eks. at prisene på nettet var den samme som i butikken, men unntak av det som kalles "internettpris" på nettet.

Nå sier enkelte selgere at alt på nettsidene deres er "internettpriser" selv om det ikke står på nettsidene.

Og for å gjøre det mer komplisert kan man gå til en butikk å få kjøpt varene for internettpris uten noe spørsmål. I andre tilfeller må man be om det og i noen tilfeller får man nei. Dette gjelder f.eks. mobiler. Kan nevnte et eksempel:

Nokia 3210 uten abonnement (pris undersøkt samme dag)

Internett: 599,- + frakt.

Elkjøp Carl Berner: 799,- (etter spørsmål om internettpris redusert til 699,-)

Elkjøp Storo: 899,-

Jeg synes prissystemet i disse konsernene er forvirrende.

7052697[/snapback]

"Enkelte selgere at alle priser på nett er internettpriser" er ikke riktig.

Alle selgere på elkjøp skal si at alle prisene på nett er internettpriser, for det er de :).

At du noen ganger får internettpris i butikk er fordi selgerne vil gjøre deg som kunde fornøyd, ikke fordi det er vanlig praksis.

Hvordan lefdal fungerer kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar

Priser som kun gjelder nett er meget irriterende for dem som har funnet en vare på nettet, stikker ned til deres lokale el-butikk og oppdager da at prisen gjaldt kun nett.

Hva avgjør at en kunde skal få nettpris i butikk? Vel, det må jo være trynefaktor, mersalg av andre produkter eller massivt oppstyr i butikk.

Greit nok: kjøp på nett skal være billigere grunnet logistikk og variable kostander men penger tjener dem uansett. Det som er helt latterlig, er at man kan i enkelte el-butikker, kjøpe varen til nettpris men man må i tillegg betale frakten, selv om man henter varen selv. Ehh?!

Lenke til kommentar

Må heller ikke glemme det faktum at mange av varene de reklamerer med på nettsiden med kjempepriser på "tilfeldigvis" er utsolgt når du prøver å bestille de. Men de har dem i den fysiske butikken til 3 ganger nettprisen.

Eksempel: Sandisk 2GB SD kort - Elkjøp Internettpris 499,- Elkjøp butikkpris 1499,-

Etter å ha ringt kundeservice å spurt om når de regnet å få inn kortene på nettbutikken fikk jeg vite at det nok kom til å ta flere måneder før de fikk inn kort til den internettprisen så hvis jeg trengte det nå måtte jeg nok gå i en av butikkene deres. Etter å ha presset supportpersonen litt kom det vel mer eller mindre klart frem at dette var en vare de ikke ønsket å selge så mange av på nett men at de hadde den inne en sjelden gang for å komme godt ut av pristester osv. Ren svindel med andre ord....

Trenger vel ikke si at de såklart mistet et salg av et digitalkamera, minnekort m.m ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er jo UTROLIG idiotisk at elkjøp/lefdal kun merker et fåtall av varene i nettbutikken sin med "internettpris" da, hvis dette virkelig gjelder alle varer uansett, hva er poenget med det?

Eneste jeg kan tenke meg er for å lure oss kunder til å tro det logiske, at priser som ikke er merket med internettpris faktisk koster det det står også i butikken, men det er de vel ikke ute etter?...

.... eller? :hrm:

Kanskje Alastor kan forklare dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...