Gå til innhold

Omtale av King of the Road (PC)

Anbefalte innlegg

De fleste av oss har vel et litt ambivalent forhold til lastebilsjåfører. Ikke klarer de å dimme ordentlig, og i oppoverbakker kjører de som noen snegler, for deretter å trykke gassen i bånn på slettene slik at det er umulig å komme forbi. Samtidig er det han som har den råeste bilen og det kraftigste hornet, men hvem skulle egentlig tro at dette var stoff man kunne lage dataspill om?

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikken i spillet er dårlig ja. Nå begynner det å bli lenge siden jeg prøvde spillet så kan være jeg husker litt feil her, men såvidt jeg husker er bl.a. dashbordene 256 farger og enkelte av dem veldig blurry. Rett og slett stygt, synes jeg.

Lydene i spillet er sampla og veldig mange av dem hører du tydelig at ikke loopes skikkelig. F.eks. hornet som sier "tuu - tuu - tuu".

Ellers ble jeg veldig plaga av buggen med at man blir sittende fast over alt.

Synes forsåvidt også det er litt merkelig i en trailersimulator at det kan komme helikopter etter deg og skyte med maskingevært hvis du ikke stopper for polititet. :smile:

Spillet var gøy de første timene, det skal det ha.. Men jeg synes nå det hovedsaklig var pga alle bugsene, lydende og en del krappy grafikk som jeg kunne humre over. :razz:

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg forstår kritikken deres angående grafikken i King of the Road, men jeg er ikke helt enig i den. Naturligvis er det her snakk om subjektive oppfatninger, og min mening er ikke nødvendigvis mer riktig eller feil enn deres meninger. Samtidig har jeg jo akkurat brukt to uker på dette spillet, så jeg har jo et visst grunnlag for det jeg sier.

Uansett, jeg var veldig i tvil om hvilken karakter grafikken skulle få. Når jeg til slutt valgte 4 (i stedet for 3.5) var det på grunn av flere ting, her er noen av dem:

* Jeg synes bilmodellene er bra laget. De påføres skade på en rimelig realistisk måte, og delene de er bygd opp av ser ut til å kunne bevege seg uavhengig av hverandre (slik at du f.eks. kan se at førerhuset lener seg forover under nedbremsning).

* Gode væreffekter, lys og andre effekter, som f.eks. refleksjon av lys i asfalten når det er mørkt og vått.

* Mange små realistiske detaljer man ikke legger merke til med en gang.

Men det viktigste for meg er at grafikken faktisk klarte å få meg i stemning. Utviklerne hadde tatt med alle de viktige tingene, og som jeg sier i anmeldelsen så fikk jeg en følelse av å være på landeveien som selv ikke et grafisk suverent spill som Mafia klarte å gi meg (og nå snakker jeg seg selvfølgelig om landeveien i Mafia). I forhold til selve spillet er grafikken god nok, mener jeg, og den gjør jobben sin slik den skal. Hadde det vært en annen type spill, for eksempel et skytespill, så hadde grafikken antakelig fått mye dårligere karakter, for da ville jeg måtte vektlegge andre ting.

Lenke til kommentar

La ikke merke til bugs med lyden, kanskje det ble rettet i versjon 1.3? Jeg ble også plaget av det at det var lett å sette seg fast i ting, men det var kun i de første timene. Etter hvert sluttet jeg å kræsje hele tiden :smile: Men det er hovedsakelig den buggen som gjør at spillet scorer så lavt på multiplayer, der den virkelig ødelegger for spillopplevelsen.

Er også enig i at politiets metoder ikke er særlig bra. Var inne på det i anmeldelsen, men jeg nevnte vel ikke helikopteret. Hadde aldri forferdelig store problemer med akkurat dette, men politijaktene var noe av det minst hyggelige med spillet. Ble nesten slik at jeg prøvde å følge loven litt for å unngå trøbbel med politiet... :smile:

Ang. drivstoff/bensin/diesel. Hva kan jeg si? "Oops"? Det var en tåpelig feil..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 12:33, skrev cgc:

Dette spillet er en blåkopi av Hard Truck 2 fra softlab, utgitt i 2000(såvidt jeg husker), det virker 99% identisk. Sjekk på

Merkelig at JoWood utgir dette nå..(re-release?)

JoWood har foressten gitt ut Industry Giant 2 som er veldig bra, for sim fans(tenk Transport Tycoon)..

Tror ikke det har blitt distribuert i (Vest)Europa før nå. Det er det russiske selskapet 1C som har distribusjonsrettighetene til spillet, men de har solgt dem videre til Jowood og Ascaron (som distribuerer spillet i Tyskland). 1C distribuerer KotR i Russland. Det er ikke uvanlig at spill blir utgitt i forskjellige deler av verden under forskjellig navn. Klassikeren her er jo The Settlers som ble utgitt i USA som Serf City (skulle likt å møtt fyren som fant på det navnet...), men også nyere spill får denne behandlingen. Tror Beach Life utgis i USA under navnet Spring Break. Hard Truck navnet hører til en hel serie med spill, og det kan forklare hvorfor Jowood og Ascaron ikke ville/kunne bruke det navnet i Europa.

Ellers var det pussig du skulle nevne Industry Giant 2.. tester det nå. :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • Opprett ny...