Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom til å tenke på noe, om kortet skulle ta kvelden, og jeg sender det inn på gatanti eller noe, så kan de jo ikke sende meg et nytt GTO, siden de ikke har flere, og de ikke lages lengere. Kan de få et nytt kort som er verd 2300kr?

En kompis kjøpte en pc fra komplett med 7900GT, det slutta å virke for en stund siden så han sedte det inn til komplett, og fikk tilbake et 8800GTS :dribble:

Lenke til kommentar

Kommer sikkert an på. Vet at andre har fått 8600GTS i bytte på sine 7900GT-kort (dette var utenlands da). Men et 7900GTO er for kjapt i forhold til 8600GTS. Så det vil være naturlig å tro at en ville fått et 8800GTS-kort i bytte, siden det ikke finnes noen andre kort i mellom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har dette skjermkortet støtte for HDCP?

Fant vel ut svaret selv: Nei, 7900 brikken har ikke støtte for HDCP. Litt surt i grunn, da jeg ikke ønsker å bytte skjermkort enda.

Får se hva Nvidia finner på til høsten, evnt kjøpe meg et 8800GTS ved den tid.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har fått OC mitt 7900GTO og CPU til å score over 6400 i 3DMark06. Kan jeg være fornøyd med det?

9327953[/snapback]

Hvis du kan være fornøyd selv, så er det faktisk det viktigste. Men ja, scoren er bra med tanke på skjermkortet ditt. Selv havnet jeg der et eller annet sted for lenge siden. Gidder ikke benche kortet mer ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ok..nei, ifølge "guiden" i førstepost, skal jeg visstnok ha en vedlig god BIOS, noe som virker så når jeg søker etter 3DMark scores i tråden

9472205[/snapback]

Du har sikkert den som alle andre som fint klarer å klokke kortet :)

Denne har jeg også, men det sga være en moddet versjon av denne som kan være enda bedre med at core kan klokkes høyere i mange tilfeller, husker ikke helt hvem på forumet som laget den å la den ut.. :hmm:

Lenke til kommentar
Pussig at du spør nå; fikk rekord i 3DMark06 i går. ~6600poeng

9471633[/snapback]

gledelig å se en traver igjen på denne tråden ;)

Sjekka ut en ny maskin i dag:

Intel Q6600 @ stock

2GB Ram

8800GTS

+++

Denne fikk ca 9400 poeng i 3DMark06. Det er ikke SÅ mye mer.

Prøvde også Medal of Honour: Airborne i går, det funka heller dårlig med kortet mitt. Det er standard klokk på det, så om noen har testet spillet ville en tilbakemelding vært fint. Driverne jeg har brukt er Nvidia sine nyeste til Vista. Første spillet jeg har møtt på som ikke gled smooth i 1280*1024. Ellers kjører jeg jo 1600*1200 i de litt eldre spillene mine.

Slik jeg ser det nå er det dumt å oppgradere til f.eks et Nvida 8800GTS da det vil komme nye kort utover høsten. Har vi flaks kommer det et 8800GTO :D (med muligheter for GTX klokk, til prisen av 2k)

Lenke til kommentar
Ok..nei, ifølge "guiden" i førstepost, skal jeg visstnok ha en vedlig god BIOS, noe som virker så når jeg søker etter 3DMark scores i tråden

9472205[/snapback]

Denne har jeg også, men det sga være en moddet versjon av denne som kan være enda bedre med at core kan klokkes høyere i mange tilfeller, husker ikke helt hvem på forumet som laget den å la den ut.. :hmm:

9472414[/snapback]

Det var vel Jon-t som la ut moddete bioser.

Driver faktisk og holder litt utkikk etter et billig gto/gtx kort på bruktmarkedet slik at jeg kan kjøre SLI.

Jeg synes også kortet kjører mange spill på full pupp ganske greit. Kjøpte meg Supreme Commander etter mye skryt her på forumet, kjører det på 1600*1200 med AA og det går faktisk veldig glatt. Samme med BF2 og BF2142 (ikke at de er så veldig krevende), Oblivion derimot suger kraft så det holder..

Synes forresten (for å være litt ot) at Supreme Commander skuffet stort. Angrer på at jeg brukte 500!! kr på det :(. Makan til jalla story og uengasjerende gameplay. Nei, får vente til Starcraft II kommer. Det vet en er bankers!

On topic: Veldig fornøyd med skjermkortet :)

Lenke til kommentar

9472205[/snapback]

9472414[/snapback]

Det var vel Jon-t som la ut moddete bioser.

Driver faktisk og holder litt utkikk etter et billig gto/gtx kort på bruktmarkedet slik at jeg kan kjøre SLI.

Jeg synes også kortet kjører mange spill på full pupp ganske greit. Kjøpte meg Supreme Commander etter mye skryt her på forumet, kjører det på 1600*1200 med AA og det går faktisk veldig glatt. Samme med BF2 og BF2142 (ikke at de er så veldig krevende), Oblivion derimot suger kraft så det holder..

Synes forresten (for å være litt ot) at Supreme Commander skuffet stort. Angrer på at jeg brukte 500!! kr på det :(. Makan til jalla story og uengasjerende gameplay. Nei, får vente til Starcraft II kommer. Det vet en er bankers!

On topic: Veldig fornøyd med skjermkortet :)

9477596[/snapback]

Nå må jeg bare få svare off-topic her. Jeg synes Supreme Commander var helt genialt. Husker du Total Annilation? De samme gutta som mekka Supreme Commander i allefall. Det er ren nostalgi å spille.

Forresten, hvordan blir ytelsen med SLI med disse korta i dag? Og kjører dere Vista eller XP når dere gamer? Jeg har Vista, men er usikker på hvor gode driverne har blitt kontra XP.

Ikke det at jeg gamer noe særlig, men ble litt skuffet da MOH: Airborne hakket værre på maskina mi....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...