warneck Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) A funny story. Mitt 7900GTO nekter nå å la meg endre frekvensene den kjører på. Selv om jeg setter de ned til 200//200mhz. Noen som har opplevd samme problem? Jeg sitter fortsatt på 93.71 driverne btw, er det noen bedre erfaringer her med 7900GTO og andre drivere? Kortet mitt har aldri vært noen stor suksess da det kun overklokket til 690//1760 i max, til sammenligning lå jo de fleste her på ca 720//1850 EDIT: Drivere for windowsXP btw. Endret 9. juni 2007 av warneck Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg kjørte på de Beta driverne stort sett, uten problemer. Kan tenkes at det er BIOS versjonen du sitter med som gjør at den ikke ville dra seg lengre, noe vi oppdaget på flere kort her. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Bios-versjonen på GFX-et mitt? I så fall, har andre opplevd økt ytelse ved å flashe til en annen bios-versjon av 7900GTO, evt 7900GTX ? EDIT: Jeg har bios-versjon 05.71.22.39.09 btw. Endret 9. juni 2007 av warneck Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Minnet på 7900GTO har strammere timings enn GTX. Så det bør innebære litt bedre ytelse på samme klokkefrekvens på GTO. Det høres merkelig ut at du ikke kan røre på klokkingen uten at det blir problemer. Blir kortet ditt veldig varmt, forresten? Lenke til kommentar
warneck Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Nope, kortet mitt er ganske så kjølig vil jeg si. 44-46c no load og 52-54c full load. Angående minne-timings så vil det ikke forklare hvorfor det skulle være så marginal stor forskjell på OC-potensialet, men jeg vet om flere som har fått til enda mindre enn meg. Jeg kan kjøre stabilt på 700//1440 i alle fall.. En driveroppdatering fikset problemet med klokkefrekvensene btw. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Flott at det ordnet seg. Timings: jeg har prøvd 7900GTX BIOS på 7900GTO, og det ga meg mulighet til å klokke minnet littegranne lengre. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Fikk du mye for 7900GTO kortet ditt da? Kanskje du skrev det, men jeg har ikke fått det med meg. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Mja, jeg solgte det vel for 1300- hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg tror egentlig ikke litt svakere timings mot +10//20mhz er lik ekstra ytelse Eller har du andre erfaringer? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg testet Jon-t sin bios med strammede GTO timings mot vanlig GTX bios. Og jeg fikk et mye bedre resultat med GTO bios med strammede timings enn med 50MHz mer på minnet med GTX biosen. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Ja GTO er fortsatt et godt kort. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har noen små problemer med sjermkortet. Av og til når jeg skrur på pcen, så kommer det ikke noe bilde. Den booter normalt, men når den windos logoen er ferdig med å loade, så forsvinner bildet, og det kommer på No signal input på sjermen. Det løser seg selv med noen restartet, men det hadde vert greit å vite hva som er galt. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Driver-problemer? -gammel Windows installasjon? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kan være PSU som begynner å svikte, har noe lignende selv nå, men i mye større grad. Og det er PSUen (se signatur) Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Sliter du med Corsairen? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ja, den vil ikke kjøre SLi oppsettet, kun et kort om gangen. Setter jeg inn to kort vil ikke PCen starte, bare viftene som rører på seg såvidt. Min gamle NorthQ 400W har ingen problemmer. Rakk ikke å sende PSUen som RMA før jeg dro opp til Svalbard. Men er så overasket over at det der skulle være kvalitets PSU, også ble den ødelagt uten at jeg belastet den så mye. Sender den inn til høsten. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Ja, den vil ikke kjøre SLi oppsettet, kun et kort om gangen. Setter jeg inn to kort vil ikke PCen starte, bare viftene som rører på seg såvidt. Min gamle NorthQ 400W har ingen problemmer. Rakk ikke å sende PSUen som RMA før jeg dro opp til Svalbard. Men er så overasket over at det der skulle være kvalitets PSU, også ble den ødelagt uten at jeg belastet den så mye. Sender den inn til høsten. 8857975[/snapback] Det er veldig merkelig at PSU'en din ikke takler SLI. Det er ikke særdeles strømkrevende skjermkort vi snakker om her. Men om den er ødelagt, så er den jo ødelagt. Mener da at den ville vært ustabil ellers og gitt maskinen din litt juling. Har du noen måte å teste den på, evnt tilgang til en multimeter eller noe slik? denne tråden er så digg, still going strong ;D Endret 14. juni 2007 av andylove Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Corsair-PSUen kan dra de kortene der lett i SLI ja, så det er vel noe muffens med den. Man kan jo alltids være uheldig og få et mandagseksemplar. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg testet Jon-t sin bios med strammede GTO timings mot vanlig GTX bios. Og jeg fikk et mye bedre resultat med GTO bios med strammede timings enn med 50MHz mer på minnet med GTX biosen. 8843112[/snapback] Husker du hvilken av dem du testet? Mener det lå to stykker med litt forskjellige settings han hadde moddet. Kjører selv en moddet bios jeg fant på et eller annet lugubert nettsted jeg ikke husker navnet på lenger, og som jeg har knotet med vid'en på både vcore og vdimm:) (før jeg visste at det var til ingen nytte uten voltmodder..) Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 De er helt like, eneste forskjellen er at den ene har delta 0 og den andre delta 20. Test begge og se hvilken du får klokket core lengst med og hvilken du får best resultat med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå