Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Nettop fått meg et 7900GTO og er veldig fornøyd med det :)

Klokket det til 710/828 som ser ut til å være høyeste stabile klokk uten mods.

men har noen småproblemer jeg gjerne skulle hatt hjelp med..

Jeg får ikke viftekontrollen i Rivatuner til å fungere. Har stilt inn så den skal kjøre på 25% i 2d og low 3d, og 100% i perf 3d. Dette funker altså ikke, den setter aldri opp farta.. Om jeg går inn på low level hardware og skrur på viftekontrollen der så kan jeg stille vifta manuelt til 100% og det fungerer fint. Men er litt kjedelig og måtte gjøre dette manuelt hver gang jeg skal spille.

En annen ting er at hvis jeg klokker litt for langt så switcher kortet over til low level 3d, og det er jo greit nok. Men jeg må restarte pcen for at perf 3d skal funke igjen, selv om jeg skrur ned på klokken.

Noen som har noen tips?

8388376[/snapback]

Har du fått løst problemet du hadde?

JEg har ellers lest testen av Gefoce 8600GTS og 8600GT og kan ikke si meg imponert over disse kortene. DX10 støtten i disse er ikke nok. -den eneste anbefalingen jeg kan gi, er at de som vil oppgradere, gjør det med 8800GTS 640MB eller 8800GTX. -vi får se i midten av mai hva som skjer når ATI lanserer sine kort.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått løst problemet du hadde?

Nope, har ikke funnet ut av det enda. Men skal bytte hovedkort og i den anledning reinstallere windows nå snart, så får se om det er noe forskjell etter det.

8412440[/snapback]

Jeg har stort sett brukt vifte funksjonen jeg mener jeg beskrev i post 2. -se der. Jeg kjører vifta på 65% kontinuerlig, uten at det blir dramatisk mer støy.

Lenke til kommentar

Snart DirectX 10 til XP... Det kan virke som 1. april spøken min ikke er så helt ute å kjører likvel...

-det er ikke Nvidia som kommer oss til hjelp, men en 19 år gammel kar i San Diego, California. Han jobber med å gjøre DX10 tilgjengelig på andre plattformer enn Windows Vista.

Dette er klippet fra idg.no:

Han har allerede laget en DirectX 10-kompatibel testversjon for Windows XP. Prosjektet er fortsatt i startfasen, men allerede nå har han kommet så langt at mange nok vil stille spørsmål ved Microsofts avgjørelse om å kun tilby den nye DirectX-versjonen til Vista-brukere.

Den unge programmereren har blant annet valgt å hardkode Geometri Shadere for å fungere sammen med grafikkort som ikke har støtte for dem i maskinvare. Dermed må andre deler av maskinen trå til med en hjelpende hånd.

Her finner du prosjektets nettside. Jeg anbefaler alle å ta en titt. KAn hende dette fører til lengre levetid fior våre 7900GTO, noe som vil være "billig".

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Vi må sikkert likevel ha DX10 kort selv om XP vil få støtte for DX10, så levetiden på våres 7900GTO vil ikke endre seg.

8452705[/snapback]

jeg leste på siden der at dette kunne fikses med at andre deler av systemet tok seg av de funksjonene skjermkortet manglet...

Lenke til kommentar
nice, har du testet ut dette?

8452083[/snapback]

Nei, ikke enda. Det er bare å laste ned den demoen han har laget (den ligger som selvutpakker i 7-zip) -men ja, det er meningen at eldre kort enn de som har DX10 hardware støtte skal kunne kjøre DX10 spill med støtte i programmet han lager.

Dette ligger i README fila:

To install:

Copy d3d10.dll, d3dx10.dll, d3dx10.dll, dxgi.dll, and Nucleus.dll to C:\windows\system32\

To get the examples:

1) Follow the instructions on http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualc/usingpsdk/

2) Download and install the DirectX SDK from http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

To build and run an example:

1) Go to the Microsoft DirectX SDK folder, Samples, C++, Direct3D10, Tutorials, Tutorial12

2) Double-click "Tutorial12_2005.sln"

3) Select "Start Without Debugging" from the Debug menu.

There are a number of known issues with most of the tutorials, but they will all work to some extent. Tutorial 12 is currently the recommended example.

Please direct any feedback to the Falling Leaf Discussion forum on http://www.fallingleafsystems.com/forum/

preview.zip

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen her som vannkjøler sitt GTO, hvilkene temperaturer får dere med vannkjøling?

Vurderer sterkt å kjøpe denne.

Noen som har prøvd dette med DX10?

8639667[/snapback]

Nå er strengt tatt 7000-serien kun DX9-kompatibelt (og nedover), så jeg tror DX10 utgår...

Lenke til kommentar
Vi må sikkert likevel ha DX10 kort selv om XP vil få støtte for DX10, så levetiden på våres 7900GTO vil ikke endre seg.

8452705[/snapback]

jeg leste på siden der at dette kunne fikses med at andre deler av systemet tok seg av de funksjonene skjermkortet manglet...

8452856[/snapback]

Om CPU skal rendre 3D, så vil det jo gå utrolig tregt. Det vet vi fra gamle dager.

Lenke til kommentar
Men er det noen som vannkjøler GTO'en sin? ossene temperaturer får dere.

Bestile vannblokk i går, venter spent  :dribble:

8645830[/snapback]

tipper tempene gjerne blir 5-10 grader kaldere. Personlig gidder jeg ikke kjøpe blokk til dette kortet med tanke på at det ikke er ett veldig dyrt kort, men kjølerene er dyre. Dessuten har det jo en veldig god kjøler fra før..

Men legg ut resultater når du har fått blokka da! :yes::thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

OK boys & girls, what has the fathermucker (back in da house) bedrevet i det siste? -vel, jeg har skaffet meg Xeon 3210 Quadro, XFX 680i SLI, og XFX 8800GTX... -suck my D(strawberry)...

Fra hoverende spøk til alvor, ja det er sant, OC er 2.9Ghz på quadcore, og 630/1100 på 8800GTX. -men hva er pointet i denne tråden..? -Yo, fathermacker back in da house... Vi snakker om 8800Ultra BIOS på 8800GTX. Lar det det seg gjøre? JA!!

Hvordan kan du gjøre det? -vel, det blir derimot et spørsmål om: "tåler skjermkortet ditt det?" -det er ikke et seriøst problem å gjøre justeringer på BIOS til 8800GTX. Ikke stort større enn det var med 7900GTO (bless your soul, It was You and only You that has shown me the way -litt teit men jeg lærte ett og annet med fettlingen der...)

Det jeg snakker om er å gjøre det som skal til for å skaffe de 200 poengene xtra du vil ha i 3DMark06. -eller de 3-4 xtra fps. Gi meg tilbakemelding her, så kan det hende jeg gjør en mod i tråden slik at den blir til "Nvidia OC BIOS mod tråden" eller noe sånt. Vi kan faktisk gjøre noe som det står respekt av, og som blir lagt merke til. DOn't fu.. around 7900GTO religious people, You can live on, live on without 7900GTO...

Mvh Bjørn

(obs. ja, jeg er full..)

Lenke til kommentar
(obs. ja, jeg er full..)

8817636[/snapback]

Haha, noe sa meg dette et lite stykke igjennom innlegget. :D

Selv må jeg alltid rundt å sjekke dagen derpå om jeg var noe sted og postet som jeg ikke husker.

Du må gjerne modde GTX-kortet, bare ikke i fylla da. ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg bruker nvflash 5.50 og lager en oppstartdisk på floppy. Same procedure as last time.

Jeg har testet ut en litt nedklokket utgave av Ultra BIOS, noe sånt som 615/1100. Jeg klarte å dra det helt opp på en klokk på 657/1100, men det førte til låsing og "bølger" på skjermen.

Så det jeg endte opp med å gjøre var å bruke XFX original BIOS, der jeg endret shader frekvensen fra 1350Mhz til 1500Mhz, noe som effektivt sett er den eneste større forskjellen mellom 8800GTX og 8800Ultra. Timings på minnet er faktisk den samme på begge kortene. Jeg har sett ultra med klokk på 612/1160 og den bør det la seg gjøre å bruke på de fleste 8800GTX, så fremt de klokker dit naturlig. Ultra versjonene på 650/2200 og XFX Ultra xxx på 675/2300 er det derimot værre med... -de "passer nok ikke helt.

Men som sagt, dersom det er interesse for å endre tråden, så gjør jeg gladelig det. Da endrer jeg post 2 til "legacy" eller noe sånt, og putter 7900GTO inn der.

Lenke til kommentar

Men som sagt, jeg kan endre post 1 og legge ut et par BIOS'er, både 612/1160 Ultra, eller en moddet 8800GTX med noen endrede klokks og høyere shader frekvens...

jeg kan legge ut noen endrede BIOS'er slik at dere kan teste ut hva som funker, som enten vil vises som 8800Ultra, eller 8800GTX. Valget er deres :thumbup:

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...