Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Nei, ikke alle Dominator brikkene er like overklokkings vennlige. Dominator 6400 C4 er ikke noe bra å klokke har jeg lest på ei side, de bruker liksom ikke D9 komponenter eller noe. Jeg har derfor kjøpt meg Dominator 8500 C5, plus at jeg har kjøpt Dominator vifta fra før av. De testes med memtest på 1100MHz nå, mens jeg er på Høgskolen.

Edit: OOOOh, aspestein, denne siden du linker til er gull.

Dere kan se at det er kun de aller første REV. av Dominator 6400 C4 som bruker Micron D9, de senere revisjonene, som er også de man får kjøpt nå bruker komponenter av andre merke, og som jeg har lest på andre forum er ikke noe bra å klokke.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, ikke alle Dominator brikkene er like overklokkings vennlige. Dominator 6400 C4 er ikke noe bra å klokke har jeg lest på ei side, de bruker liksom ikke D9 komponenter eller noe. Jeg har derfor kjøpt meg Dominator 8500 C5, plus at jeg har kjøpt Dominator vifta fra før av. De testes med memtest på 1100MHz nå, mens jeg er på Høgskolen.

Edit: OOOOh, aspestein, denne siden du linker til er gull.

Dere kan se at det er kun de aller første REV. av Dominator 6400 C4 som bruker Micron D9, de senere revisjonene, som er også de man får kjøpt nå bruker komponenter av andre merke, og som jeg har lest på andre forum er ikke noe bra å klokke.

8240774[/snapback]

Oppgraderingsspøkelset hjemsøker meg. Jeg har sterkt vurdert de brikkene der. Har kjøpt vifta allerede :dribble: -bare for å kunne late som...

Her blir det 4-kjerne, det er banna faen sikkert... :whistle:

Lenke til kommentar

Opteron var svært gode de. Gode klokk egenskaper fikk meg nesten til å gå for en, men pga. pris ble X2 3800, som jeg er svært godt fornøyd med.

Jeg har tatt en titt på Xeon på LGA 775 og følger med 4-kjerne CPU'ene nå. Nytt HK; RAM og CPU har høyest pri, og derfor beholder jeg 7900GTO i et halvt års tid tenker jeg.

Lenke til kommentar

Hehe, dere lager planer på langsikt :)

Jeg vurderer fremdeles å kjøpe en Opteron for AM2, den av rev. F3. De har jeg hørt klokker til 3,3GHz på 1,45V, men må importere fra USA. Jeg er litt forvirret, noen steder står det 2,1Volt, og noen steder står det 2,2, og i prisguide står det 2,4 eller noe. Så hva skal jeg kjøre RAMen min på? Kjører den på 2,1 nå.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hva AMD finner på, særlig med tanke på krysningen til ATI. Det skal bli spennende å se brikkesett og grafikkkort optimalisert for AMD plattformen i firspan med f.eks Barcelona.

Men jeg beholder mitt 7900GTO en god stund til, vurdere heller mer diskplass og kanskje en quad-core CPU (socket T) fremfor bytte av hovedkort, CPU og skjermkort. Synes mitt 7900GTO duger i massevis. Men som jeg har sagt tidligere, kommer det et 8800GTO, så er jeg der (eller 8900GTO) :D Eneste jeg mangler nå er støtte for HDCP og evnt HDMI. Men det er inget must med HDMI. Enn så lenge har jeg ikke skjerm med støtte for HDCP heller, untatt TV'en, så det må i såfall bli både skjerm og skjermkort etter diskplass og CPU.

Jeg ser heller ikke noen vits å bytte ut mine PC6400C4 fra Corsair bare pga noen micronships. Systemet mitt duger fint synes jeg ;)

men selvfølgelig, hvem vil vel ikke ha mer ??

PS:

Hvis det kommer et 8800/8900 GTO kort, så må denne tråden døpes om. Det hadde vært kult å ta vare på denne tråden og bevart nostalgien ved å titte tilbake.. Selv om det kanskje blit litt vanskelig..

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Jeg er spent på hva AMD finner på, særlig med tanke på krysningen til ATI. Det skal bli spennende å se brikkesett og grafikkkort optimalisert for AMD plattformen i firspan med f.eks Barcelona.

Men jeg beholder mitt 7900GTO en god stund til, vurdere heller mer diskplass og kanskje en quad-core CPU (socket T) fremfor bytte av hovedkort, CPU og skjermkort. Synes mitt 7900GTO duger i massevis. Men som jeg har sagt tidligere, kommer det et 8800GTO, så er jeg der (eller 8900GTO) :D Eneste jeg mangler nå er støtte for HDCP og evnt HDMI. Men det er inget must med HDMI. Enn så lenge har jeg ikke skjerm med støtte for HDCP heller, untatt TV'en, så det må i såfall bli både skjerm og skjermkort etter diskplass og CPU.

Jeg ser heller ikke noen vits å bytte ut mine PC6400C4 fra Corsair bare pga noen micronships. Systemet mitt duger fint synes jeg ;)

men selvfølgelig, hvem vil vel ikke ha mer ??

PS:

Hvis det kommer et 8800/8900 GTO kort, så må denne tråden døpes om. Det hadde vært kult å ta vare på denne tråden og bevart nostalgien ved å titte tilbake.. Selv om det kanskje blit litt vanskelig..

8243510[/snapback]

Hehe, enig med deg der om nostalgien :) Vile ha vært fint om det kom 8900GTX etterfulgt av 8900GTO på tilbud for 2100kr :) Synes selv at mine to 7900GTO i SLi holder i massevis sålangt ( med min bare 17" SONY LCD). Håper de holder også når tiden kommer og jeg skal skaffe meg STALKER. Noen med GTO kort som har prøvd å spille det på fulle innstillinger?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke prøvd. Men jeg har spilt Supreme Commander med 1280*1024 som høyeste oppløsning med 4xAA. Nå fikk jeg en del bluescreens, men det tror jeg skyldes innstillingene og dårlige drivere (vista).

Venter på C&C3. Må gjøre meg litt mer ferdig med Supreme Commander først. Stalker skal jeg nok få testet etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Jeg må først bli ferdig med innleveringer nå og eksamener som kommer snart, også er det sommer i utlandet uten PC, til høsten når jeg kommer tilbake skal jeg kjøpe meg STALKER og kanskje Barcelone om den er ute og er verdt pengene.

Vista er hardt mot hardware ja, det er når jeg begynte å bruke Vista at jeg oppdaget at ene RAM brikken var noe feil med, mens jeg ikke lagt merke til noe i XP. Holder meg fremdeles til XP foreløpig, kanskje Vista til høsten.

Lenke til kommentar

Jeg synes vi har hatt utrolig mye gøy i denne tråden. Selv om vi har vært mye OT i det siste, så handler det mye om hva vi tenker å gjøre på PC-siden senere, og at de fleste av oss har vært svært fornøyd med 7900GTO.

Forresten så heter tråden "Den store 7900GTO" tråden. Dukker det opp 8800GTO eller 8900GTO så vil jo en eventuell ny tråd hete "Den store 8800GTO/8900GTO tråden"?

Eller er det ønskelig at vi fortsetter under navnet "Den store GTO tråden"? -her er det åpent... -kanskje vi bare fortsetter her..? :hmm:

(plutselig fikk jeg følelsen av at jeg blir sittende å håpe på et GTO i 8800/8900 serien... :whistle: )

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Hehe, jeg også. Da er det jo bare å bygge videre på Den store GTO tråden ja. Men det blir jo litt arbeid til trådstarter. Vedkommende må skrive om hele første siten, legge inn nye bilder og alle må bidra til ny informasjon.

Klart, praktisk med en ny tråd, men veldig gøy å ta vare på denne tråden her. Er ikke så utrolig mange av de som overlever lenge. Noen, men ikke mange skjermkorttråder... ( ikke nevn G80/R600... :p )...

Lenke til kommentar
Hehe, enig med deg der om nostalgien :) Vile ha vært fint om det kom 8900GTX etterfulgt av 8900GTO på tilbud for 2100kr :) Synes selv at mine to 7900GTO i SLi holder i massevis sålangt ( med min bare 17" SONY LCD). Håper de holder også når tiden kommer og jeg skal skaffe meg STALKER. Noen med GTO kort som har prøvd å spille det på fulle innstillinger?

8243717[/snapback]

Har prøvd det bitteså, meiner eg hadde alle innstillinger på fullt, om eg husker rett. Og det gjekk fint, ser du har SLI og, så det skal nok gå smertefritt hos deg :)

Lenke til kommentar
Hehe, jeg også. Da er det jo bare å bygge videre på Den store GTO tråden ja. Men det blir jo litt arbeid til trådstarter. Vedkommende må skrive om hele første siten, legge inn nye bilder og alle må bidra til ny informasjon.

Klart, praktisk med en ny tråd, men veldig gøy å ta vare på denne tråden her. Er ikke så utrolig mange av de som overlever lenge. Noen, men ikke mange skjermkorttråder... ( ikke nevn G80/R600... :p )...

8246511[/snapback]

Mja, jeg har ikke noe problem med å gå inn i de første to trådene for å endre. Det man kan gjøre eventuelt, er å flytte innholdet i Post 1 til Post 2, og gjøre Post 2 til "Legacy" for GTO kort, og i Post 1 til "det som gjelder". -der vil det komme oppdateringer.

-det synes jeg er en god idé. Men det innebærer vel at jeg må sitte å vente på det dedikerte GTO kortet :D -blir nesten som de AGP folkene som får ett kort å velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...