Din_Laban Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Du kan jo "prøve" -bare si at de stod på 2.1V og "schlutte helt pluschlig å virke..." Tviler for at det lar seg gjøre å finne ut det, med mindre produsentene har en krets designet for å ryke. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nei, det er ingen måte å finne dette ut på. Så sant de ikke har en egen krets, som bjornh sier. Men da kan du kanskje skylde på at hovedkortet ga for mye? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nå har jeg selv brikker fra Corsair, PC6400C4 2GB kit, og Corsair selv kjørte volten på 2.15 ved OC. Så det er faktisk litt merkelig om brikkene dine skulle ta kvelden på litt voltøkning. Om det var høyere volt enn dette, så er det jo kanskje ikke så mye å klage over. Tar du deg en tur til "house of help" og sjekker ut hva RAMGUY sier, så er også anbefalingene å kjøre minnet på 2.15v. Så fort jeg skal klokke litt, så dytta jeg minnet opp med engang, null stress Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nei, hovedkortet mitt gir 2,07Volt når jeg setter den til 2,1. Og det høyeste jeg var på var 2,25 (under testing). Ontopic: Skal til Bodø i to dager, når jeg kommer tilbake, skal jeg på søndag skifte kjølepasta og rense for støv GTO kortene mine, se hva det vil gjøre for temperaturene mine. Hvilke program bruker dere for å registrere maks temp under load? Det blir unøyaktig å plutselig gå ut av spilet for å se på tempene, må ha noe som kan registrere PEAKtemp eller noe. Tror dere det går bra å bruke kjølepadsene på nytt? Kanskje ha litt kjølepasta i tilleg? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kjølepadsene kan du vel bare la være på. Hvis du legger på AS5 eller noe regner jeg med du vil få problemer med at den flyter ut og mister kontakten når det blir varmt. Dessuten blir selve kjøleren mye varmere enn chippene. Prøv heller å stille opp hastigheten på vifta litt. Angående temperaturer kan du overvåke det med Atitool, der er det en graf som viser temperaturene. Og når du går ut av spillet ser du bare på grafen. I Atitool er det også et loadvindu du kan få opp slik at du kan kjøre full load på kortet og fremdeles jobbe i windows og se temperaturene. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Når jeg scanner for artifacts i ATI tools, så kommer det opp en gul snø storm med masse articfatcts. Men når jeg kjører 3Dmark eller spiller tunge spill som oblivion så går at helt fint. Er det noe å bry seg om da? Load temp er rundt 60 grader. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Artifacts er ikke noe bra nei. Prøv å klokk ned minnet eller GPU og se om det forsvinner. Har du sjekket om kortet ditt klarer å kjøre 3dmark06 på de hastighetene? Endret 15. mars 2007 av aspstein Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Har ikke fått er godt exemplar at GTO kommer ikke så mye høyere enn 675/800 som jeg kjører nå. Har kjørt 3d mark 06 på den hastigheten, som også er 24/7 klokken. Men så lenge jeg ikke merker noe til det er så det noe å bry seg om da? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Jeg kjører mine på 690MHz (core) for 24/7 bruk for å være på den sikre siden, men i det siste glemmer jeg å klokke i det hele tatt. Spiller på stock hastighetene fordi klokken blir annulert når jeg restarter PCen. Skal returnere RAMen slik at jeg slipper problemmer med det. Endret 15. mars 2007 av prostoman Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Artifacts er jo artifacts da, og da er det nok klokket litt langt. Men hvis du vil kjøre med artifacts må du jo bare gjøre det. Angående en godt dårlig kort så er nesten alle kortene like gode, det er bare et spørsmål om hvor mye du vil gjøre for at det skal kunne kjøre på høye hastigheter. voltmods osv. Men er det minnet eller GPU som skaper artifacts? Klokk ned en ting av gangen i Atitool og sjekk. Kan jo være minnet på kortet ditt som sliter. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Har ikke fått er godt exemplar at GTO kommer ikke så mye høyere enn 675/800 som jeg kjører nå. Har kjørt 3d mark 06 på den hastigheten, som også er 24/7 klokken. Men så lenge jeg ikke merker noe til det er så det noe å bry seg om da? 8159355[/snapback] Har du skiftet BIOS? -det er faktisk stor forskjell på dem. Se POST 2. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kortet kom jo orgianlt med den grappt .15 biosen som ikke klokket noe i det hele, så nå har jeg .09 bios. Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Med mitt Geforce 7600 GT fikk jeg 19 000 i 3dmark 01.... Det lave tallet på grunn av resterende dårlig hardware... kan ses i signatur.. Endret 15. mars 2007 av kwerko-foshow Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Med mitt Geforce 7600 GT fikk jeg 19 000 i 3dmark 01.... Det lave tallet på grunn av resterende dårlig hardware... kan ses i signatur.. 8160667[/snapback] Bortsett fra at dette er en tråd om 7900GTO.. og at du ikke har spesielt dårlig hardware egentlig.. tyder din score på ett særdeles dårlig optimalisert system. 32263 er en mer "normal" score i 3DMark01 for et gjennomsnittlig klokket 7600GT... selvsagt gitt en rimelig godt klokket system ellers (single core). Endret 15. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Og hva har det med denne tråden å gjøre, kwerko-foshow? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Er det noen her som har testet ut noen interessante kjøleløsninger på GTO'en i det siste? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes den originale kjøleløsningen er bra nokk for meg, har nå skiftet kjølepasta til AS5 og renset kjøleren for støv, tempen gikk ned kanskje med 1*C eller noe, ikke noe merkbar forskjell. LOAD gad jeg ikke å registrere. Har nettopp fått min nye DOMINATOR RAM (skryter:) ), skal rense det andre skjermkortet senere. De er ikke så gøy å skru fra hverandre, fikk skruene såvidt ut. Kjøleren er ikke skrudd like fast nå som den var før, mulig det er ikke så bra kontakt der nå. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Hva slags Dominator RAM fra Corsair har du kjøpt? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva slags Dominator RAM fra Corsair har du kjøpt? 8240550[/snapback] Finnes det flere typer? PC6400C4D, jeg har forsåvidt samme brikke, bare ikke med dominator kjøleløsningen. Så vidt jeg kan se av Corsair sine nettsider og annen info, er dette nøyaktig samme brikker. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Finnes det flere typer? PC6400C4D, jeg har forsåvidt samme brikke, bare ikke med dominator kjøleløsningen. Så vidt jeg kan se av Corsair sine nettsider og annen info, er dette nøyaktig samme brikker. 8240589[/snapback] Samme specs ja, men Dominatorene har håndplukke chipper og det er laaangt fra alle de PC6400C4 settene til Corsair som har micron chipper. Altså med dominatorene er du nesten 100% garantert en god overklokk, mens med de "vanlige" utgavene kan du være heldig eller uheldig. Sjekk denne siden for mer info... Endret 26. mars 2007 av aspstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå