Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Hvordan en skal voltmodde er vel på første siden med bilder og alt.

 

Det spillet dere snakker, om Supreme Commander, er det et strategi spill? Er den bra?

8136248[/snapback]

Sorry mann! Det er vel du som har gjort det også så vidt jeg kan huske :blush:

 

Fikk du noe effekt ut av det?

 

Supreme Commander ser ganske fett ut, husker Dune og den slags!

8136318[/snapback]

 

Supreme Comander er dødsfett!! Om dere husker Total Annilation? Det er i allefall samme gutta som står bak Supreme Commander, så en del vil være kjent. La meg bare si at Artilery Gun er stilig :D

 

Forøvrig duger 7900GTO mer enn bra nok til dette spillet, men Nvidia har bugs med AA, så skru av den. Det er heller ikke å anbefale "high" på alle settings, pga spillet krever sykt mye etterhvert som kartene vokser og du har flere units.

 

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7900GTX og 7900GTO er identiske, med unntak av 1. BIOS, 2. Volt minne. Det siste er en forskjell jeg har linket til i post 1.

 

GPU'en har vist seg å klokke omtrent like langt på GTO som på GTX, og variasjoner forekommer individuelt, som på alle andre kort. Max klokk på GPU'en min er ca. 721-723Mhz, mens på minne 826Mhz max. På GTX Bios har jeg klart 831Mhz max på minnet. Til vanlig har jeg en klokk på 716/818 (1632Mhz effektivt) og det har funket 100% feilfritt.

Lenke til kommentar
Stock på vanlige 7900GTX var 650/800.

8141793[/snapback]

 

Jeg fikk et av de heldige GTO kortene, så å klokke utgaven min var ikke noe stress i det hele tatt. Nå lot jeg bare driverne selv gjøre jobben, og endte automatisk opp med GTX hastigheter. Det var et usedvanlig godt kjøp for et skjermkort å være. 2K for et kort som opprinnelig var verdt 4K.

 

Det var jo en battle den gangen om man skulle vente på Shader Model 4.0 eller om det var verdt å bruke 2K på et skjermkort der og da. Slik jeg så det, var det absolutt verdt å bruke pengene på. Kanskje til sommeren eller senhøsten vil jeg bytte ut kortet mitt, da Nvidia har fått modnet seg litt med det siste variantene og muligens ATI har kommet med sine kort.

 

Men det er med tungt hjerte at jeg da velger å selge mitt 7900GTO :cry:

 

EDIT: la meg si det slik at hvis det kommer et 8900GTO, så er jeg den første som kjøper.. Hehe

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Var nok rimlig heldig jeg også, kjører på 710/825mhz, 24/7 har en moddet bios som kjører 650/800, og klokket resten med rivatuner. Tenkte jeg skulle prøve å kjøre høyere spenning på gpu, men spørs om jeg gidder hvis det ikke er mer igjen for det. Er jo tross alt en mulighet for å ødelegge herligheten..

Det vil vi ikke ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt kortet i over et halvt år, og er fremdeles "like" fornøyd. Det finnes ingen DX10 spill å få kjøpt, og Vista har sine bøgs som jeg selv har fått anledning å bryne meg på. Men jeg regner med at Vista SP! vil være fremskrittet som gjør at jeg tar overgangen. Til jul...

 

Jeg synes heller ikke at 8800GTS har så vanvittig mye bedre ytelse at jeg MÅ ha det. Jeg kan vente litt, og skal i løpet av året gå fra min NEC 17" til en eller annen 22" wide (Samsung, LG og Dell er "Hot-runner-ups") -målet er god ytelse. Som vanlig, uten at jeg opplever å bli flådd.

Lenke til kommentar

Jeg var mindre heldig med kortene mine da jeg måtte voltmodde GPUen for å komme opp i de hastighetene som andre klarte uten å voltmodde, men det er spørs hvordan man ser på det. Jeg er fornøyd med hvordan kortene mine klokker uansett, fordi jeg kjører dem på høye hastigheter selv uten voltmod. Skal ha dem i SLi helt til nVidia kommer ut med noe som er bygget på 65nm teknologi og noe som bruker mindre energi i forhold til dagens G80.

Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt kortet i over et halvt år, og er fremdeles "like" fornøyd. Det finnes ingen DX10 spill å få kjøpt, og Vista har sine bøgs som jeg selv har fått anledning å bryne meg på. Men jeg regner med at Vista SP! vil være fremskrittet som gjør at jeg tar overgangen. Til jul...

 

Jeg synes heller ikke at 8800GTS har så vanvittig mye bedre ytelse at jeg MÅ ha det. Jeg kan vente litt, og skal i løpet av året gå fra min NEC 17" til en eller annen 22" wide (Samsung, LG og Dell er "Hot-runner-ups") -målet er god ytelse. Som vanlig, uten at jeg opplever å bli flådd.

8143818[/snapback]

 

Ja, tenkte selv på en Samsung SyncMaster 225BW. Denne virker veldig fin, prisen er også temmelig bra. Tror nok jeg får litt penger for min 20,1" "vanlig". Så mellomlegget burde ikke være noe problem. Maskinen kom også temmelig godt ut i en test.

 

SKulle vel gå greit sammen med et 7900GTO kort det? Er jo bare selve oppløsningen som er forrandret.

Lenke til kommentar

Ja den er ikke så dum. Men se på Samsung 226BW, på 22". Maks oppløsning på 1680 x 1050 piksler, og kontrastforhold på 3000:1, 2ms responstid (tja...) -22" fra Samsung er jeg meget interessert i. Flott finish, selv om glossy pianolakk (fake) ramme er "litt" corny.

 

-men ca. 3300- kroner er ikke så ille, for den. Ja, og jeg tror GTO kortet vil funke ganske bra med en 22".

Lenke til kommentar

Oh, trodde nettopp at et av GTO kortene mine har sluttet å funke fordi jeg fikk ikke noe bilde på skjermen, men er en av de to RAM brikkene mine som ble ødelagt.

Litt OT:Er det mulig å finne ut om RAMen var kjørt på Volt større enn spesifisert? Fordi jeg kjørte min på 2,1 som er maks ifølge Corsair, men det var en halv time hvor jeg kjørte litt høyere med bra kjøling da jeg prøvde å presse den til 1200MHz (stund siden nå). Tenker på å ta det på garanti, men har litt dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...