Din_Laban Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Ja, det er noe med flere av HK'ene vi bruker slik som mitt, som har 24 pins og 4 pins tilkobling, 4-pins molex, og trenger en floppy kontakt til slutt for å funke som det skal. Edit: DFI Lanparty NF4 SLI DR (s939) vel å merke da. Endret 5. januar 2007 av bjornh Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Ja, er en del poeng å hente på å koble til den ekstra strømtilførselen. Etter å ha koblet til den flopykontakt som trenges for SLi på min Lanparty AM2 HK, gikk scoren som standard fra 9300 til 10100 poeng. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det som er litt rart, er at uten strømkablene, så fikk jeg mere score med GTX bios enn med GTO Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det som er litt rart, er at uten strømkablene, så fikk jeg mere score med GTX bios enn med GTO 7657026[/snapback] Jeg mener at en GTX bios normalt sett skal ha litt lavere ytelse på samme klokkefrekvens når man sammenligner med GTO bios. Grunnet at GTX kjører med slakkere minnetiminger. Og hvis du sammenligner den første poengsummen du fikk med GTO biosen på 6500 og sammenligner den med GTX resultatet på 6300 og noe så stemmer det ganske bra. Men det forklarer ikke hvorfor GTX biosen fikk bedre score enn GTO biosen når du manglet den strømtilførselen. Kanskje er GTX biosen laget slik at den ikke er avhengig av denne ekstra strømtilførselen på hovedkortet. Slik at den ikke taper ytelse på det. For dette er, så vidt jeg har forstått en ekstra strømforsyning man skal bruke når man kjører SLI. GTO biosen derimot fikk litt dårligere ytelse uten denne strømtilførselen. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har sefølgelig plugga i denne strømmkablene nå, så fikk jeg rund 6600 med GTX og fulgt det tipset aspstein linke til. Så flasha jeg tilbake til GTO og fikk 6775. Men når jeg skulle spille bf2 med de innstilingene, så ble grafikken helt ødelagt, menskene så ut som sombier i anskiktet, så jeg sat alt tilbake på default, og grafikken ble bra igjenn. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har sefølgelig plugga i denne strømmkablene nå, så fikk jeg rund 6600 med GTX og fulgt det tipset aspstein linke til. Så flasha jeg tilbake til GTO og fikk 6775. Men når jeg skulle spille bf2 med de innstilingene, så ble grafikken helt ødelagt, menskene så ut som sombier i anskiktet, så jeg sat alt tilbake på default, og grafikken ble bra igjenn. 7659692[/snapback] Ja er ikke innstillinger for spilling det der for å si det slik. Men det ordnet seg jo absolutt da vil jeg si. 6775 poeng er bra det. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) LOD er jo good for spilling Kanskje ikkje for dei som liker å nyte grafikken då... Bruker faktisk LOD 10 24/7, men det har kanskje noko med at eg er for lat til å endre tilbake til stock... Endret 6. januar 2007 av jon-t Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 ja kan jo bruke lod for å få enda bedre grafikk feks i spill, men ville vel ikke brukt LOD 10 i spill selv nei Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) LOD er jo good for spilling Kanskje ikkje for dei som liker å nyte grafikken då... Bruker faktisk LOD 10 24/7, men det har kanskje noko med at eg er for lat til å endre tilbake til stock... 7660730[/snapback] En überklokker som deg kan da ikke være bekjent av slikt.. Det er jo bare å legge ut to .reg-filer på desktop'en.. En som setter LOD=0 (default) og en som setter LOD=10 (for benching).. (du må klikke på dem og velge OK når "bill" spør om du vil oppdate registry, men det tar jo litt kortere tid enn via Rivtuner.. med tanke på det med at du er for lat). PS. LOD=10 er "noe" dårlig mht. å se hva grafikken skal forestille.. Endret 6. januar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Spiller ikkje spill så lod 10 plager meg ikkje Men ellers takk for tipset Ja LOD 10 er litt heftig har nesten vanskligheter med å se kven av testene og loader under benching :!: Endret 7. januar 2007 av jon-t Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Er det LOD Bias Range jeg skal justere når jeg bruker rivatuner? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jepp. ca. 3,9 for 3dmark06 og ca. 5 for 3dmark05. I 3dmark 01 må du nesten kjøre forskjellig lod på hver test. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hva gjør den LOD tingen egentlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hva gjør den LOD tingen egentlig 7665917[/snapback] LOD = Level Of Detail. Det er en "tweak" for å minske(eller øke) detaljer for textures i 3D. Noen vil si det er "juks" å benytte dette under "benching" (3DMark), men det er blitt en "de facto" måte (mer eller mindre dokumentert) for å oppnå høyest mulig score. "Triksing" med LOD gjør mest utslag i 3DMark01.. da spesielt game-test-4 (Nature). De som kan dette tester i "det uendelige" for å finne den beste "oppskriften", både på rekkefølgen av tester (3DMark01) samt LOD-settings for hver test. PS. Når du kjører LOD=0 (default) vil f.eks. Nature-testen være riktig "behagelig" å se på, med LOD=-3 (Nvidia) ser det ikke mye "lækkert" ut nei.. Endret 7. januar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Ok gutter og jenter. Jeg har gjort noen mindre edits i Post 1 og Post 2. I Post 2 er Rivatuner 2.0 FR (Final Release) tilgjengelig (noen mindre endringer muligens) og i Post 1 har jeg lagt til at 7900GTO fortsatt er tilgjengelig fra PS Data til den nette sum av 2190- Jeg synes personlig at de skulle satt prisen ned til under 1399- siden det er nye 8800 kort på vei fra Nvidia... Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Er det noen osm har erfaringer med å lave shims, eller hva det heter, å legge de mellom minnet og kjøleren? Eller er det bare unødvendig, siden ikke brikkene blir så varm eller? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Er det noen osm har erfaringer med å lave shims, eller hva det heter, å legge de mellom minnet og kjøleren? Eller er det bare unødvendig, siden ikke brikkene blir så varm eller? 7697075[/snapback] Nei jeg tok padsene vekk og det ser ut til å ikke ha gjort så mye. Men jeg lurer på om det ikke ville være lurt å få tak i kobberplater/flate skinner som man kunne klippe opp? Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 50-øringer som du klemmer flate? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) 50-øringer som du klemmer flate? 7697359[/snapback] På togskinner da eller? Tihi Endret 11. januar 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Det må finnes noen kobberstrimler av noe slag, som er på rull... -industrien har det garantert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå