Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er litt rart, er at uten strømkablene, så fikk jeg mere score med GTX bios enn med GTO  :hmm:

7657026[/snapback]

 

Jeg mener at en GTX bios normalt sett skal ha litt lavere ytelse på samme klokkefrekvens når man sammenligner med GTO bios. Grunnet at GTX kjører med slakkere minnetiminger.

 

Og hvis du sammenligner den første poengsummen du fikk med GTO biosen på 6500 og sammenligner den med GTX resultatet på 6300 og noe så stemmer det ganske bra.

 

Men det forklarer ikke hvorfor GTX biosen fikk bedre score enn GTO biosen når du manglet den strømtilførselen.

 

Kanskje er GTX biosen laget slik at den ikke er avhengig av denne ekstra strømtilførselen på hovedkortet. Slik at den ikke taper ytelse på det. For dette er, så vidt jeg har forstått en ekstra strømforsyning man skal bruke når man kjører SLI. GTO biosen derimot fikk litt dårligere ytelse uten denne strømtilførselen.

Lenke til kommentar

Jeg har sefølgelig plugga i denne strømmkablene nå, så fikk jeg rund 6600 med GTX og fulgt det tipset aspstein linke til. Så flasha jeg tilbake til GTO og fikk 6775.

 

Men når jeg skulle spille bf2 med de innstilingene, så ble grafikken helt ødelagt, menskene så ut som sombier i anskiktet, så jeg sat alt tilbake på default, og grafikken ble bra igjenn.

Lenke til kommentar
Jeg har sefølgelig plugga i denne strømmkablene nå, så fikk jeg rund 6600 med GTX og fulgt det tipset aspstein linke til. Så flasha jeg tilbake til GTO og fikk 6775.

 

Men når jeg skulle spille bf2 med de innstilingene, så ble grafikken helt ødelagt, menskene så ut som sombier i anskiktet, så jeg sat alt tilbake på default, og grafikken ble bra igjenn.

7659692[/snapback]

Ja er ikke innstillinger for spilling det der for å si det slik.

 

Men det ordnet seg jo absolutt da vil jeg si. 6775 poeng er bra det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
LOD er jo good for spilling :p Kanskje ikkje for dei som liker å nyte grafikken då... Bruker faktisk LOD 10 24/7, men det har kanskje noko med at eg er for lat til å endre tilbake til stock...

7660730[/snapback]

 

En überklokker som deg kan da ikke være bekjent av slikt.. :)

Det er jo bare å legge ut to .reg-filer på desktop'en.. En som setter LOD=0 (default) og en som setter LOD=10 (for benching).. :cool:

(du må klikke på dem og velge OK når "bill" spør om du vil oppdate registry, men det tar jo litt kortere tid enn via Rivtuner.. med tanke på det med at du er for lat).

 

PS.

LOD=10 er "noe" dårlig mht. å se hva grafikken skal forestille.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva gjør den LOD tingen egentlig

7665917[/snapback]

 

LOD = Level Of Detail.

 

Det er en "tweak" for å minske(eller øke) detaljer for textures i 3D.

Noen vil si det er "juks" å benytte dette under "benching" (3DMark), men det er blitt en "de facto" måte (mer eller mindre dokumentert) for å oppnå høyest mulig score.

"Triksing" med LOD gjør mest utslag i 3DMark01.. da spesielt game-test-4 (Nature).

De som kan dette tester i "det uendelige" for å finne den beste "oppskriften", både på rekkefølgen av tester (3DMark01) samt LOD-settings for hver test.

 

PS.

Når du kjører LOD=0 (default) vil f.eks. Nature-testen være riktig "behagelig" å se på, med LOD=-3 (Nvidia) ser det ikke mye "lækkert" ut nei.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ok gutter og jenter. :D

 

Jeg har gjort noen mindre edits i Post 1 og Post 2. I Post 2 er Rivatuner 2.0 FR (Final Release) tilgjengelig (noen mindre endringer muligens) og i Post 1 har jeg lagt til at 7900GTO fortsatt er tilgjengelig fra PS Data til den nette sum av 2190-

 

Jeg synes personlig at de skulle satt prisen ned til under 1399- siden det er nye 8800 kort på vei fra Nvidia...

Lenke til kommentar
Er det noen osm har erfaringer med å lave shims, eller hva det heter, å legge de mellom minnet og kjøleren? Eller er det bare unødvendig, siden ikke brikkene blir så varm eller?

7697075[/snapback]

Nei jeg tok padsene vekk og det ser ut til å ikke ha gjort så mye. Men jeg lurer på om det ikke ville være lurt å få tak i kobberplater/flate skinner som man kunne klippe opp?

 

Noen som har forslag? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...