Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har flasha til GTX bios, får litt mere score i 3dmark da, så liker jeg tanken på at det strår at jeg har GTX kort i windows :cool:

 

Men brurde jeg instalere drivere ment for GTX kort da? eller er det noe forskjell mellom GTO og GTX drivere?

 

Nå har jeg instalert de driverene som fulgte med cden, som jeg fikk med kortet.

Lenke til kommentar
Jeg har flasha til GTX bios, får litt mere score i 3dmark da, så liker jeg tanken på at det strår at jeg har GTX kort i windows  :cool:

 

Men brurde jeg instalere drivere ment for GTX kort da? eller er det noe forskjell mellom GTO og GTX drivere?

 

Nå har jeg instalert de driverene som fulgte med cden, som jeg fikk med kortet.

7641390[/snapback]

 

Samme driverene.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har flasha til GTX bios, får litt mere score i 3dmark da, så liker jeg tanken på at det strår at jeg har GTX kort i windows  :cool:

 

Men brurde jeg instalere drivere ment for GTX kort da? eller er det noe forskjell mellom GTO og GTX drivere?

 

Nå har jeg instalert de driverene som fulgte med cden, som jeg fikk med kortet.

7641390[/snapback]

Du får MER poeng i 3dmark med GTX bios? Rart. Sikker? Hvor mye mer?

Lenke til kommentar
For en månde siden så hadde jeg .09 GTO bios inne, da fikk jeg rundt 6500, så reformaterte jeg pcen og så fikk jeg bare 6100 med GTO bios. Så da flasha jeg til GTX bios da fikk jeg 6352.

 

Jeg får mere nå med GTX bios enn jeg får med GTO bios.

7644153[/snapback]

 

 

Toppscoren din er tatt med GTO-bios, så da blir det feil å si at du scoret bedre når du flashet til gtx. :roll:

Lenke til kommentar
For en månde siden så hadde jeg .09 GTO bios inne, da fikk jeg rundt 6500, så reformaterte jeg pcen og så fikk jeg bare 6100 med GTO bios. Så da flasha jeg til GTX bios da fikk jeg 6352.

 

Jeg får mere nå med GTX bios enn jeg får med GTO bios.

7644153[/snapback]

 

 

Toppscoren din er tatt med GTO-bios, så da blir det feil å si at du scoret bedre når du flashet til gtx. :roll:

7645798[/snapback]

 

Med mitt MSI 7900GTO, standard, null flashing el. mod, får ca 6500 i 3DMark06 med E6400 @ stock. Har ikke tenkt å flashe hverken bios på kortet eller modde volt, slik mange har valgt å gjøre. Er ganske fornøyd med ytelsen kortet leverer, særlig med tanke på at jeg ikke er noen gamer. Faktisk så burde jeg hatt et ATI allinwonder kort istedenfor :p

 

Men men, gjort er gjort :)

Lenke til kommentar
For en månde siden så hadde jeg .09 GTO bios inne, da fikk jeg rundt 6500, så reformaterte jeg pcen og så fikk jeg bare 6100 med GTO bios. Så da flasha jeg til GTX bios da fikk jeg 6352.

 

Jeg får mere nå med GTX bios enn jeg får med GTO bios.

7644153[/snapback]

 

 

Toppscoren din er tatt med GTO-bios, så da blir det feil å si at du scoret bedre når du flashet til gtx. :roll:

7645798[/snapback]

 

Vist du klokket minnet til 800mhz når du satte scoren på GTO biosen, skulle du fått mye bedre score enn med GTX bios...

Det er feil å si at, man får bedre score med GTX bios enn med GTO bios så lange kortet er klokket likt

Lenke til kommentar
Samme som jeg altid har brukt, den som fulgte med cden. Der er 91.47

7647585[/snapback]

Bruker du rivatuner?

 

Isåfall så overstyrer antialiasing og performance settingene i rivatuner driveren sine. Så du må inn og sette maks performance, fjerne vsync og litt ymse.

 

Prøv disse innstillingene og se om det blir bedre da. link

Lenke til kommentar

Har brukt ATI tool i det siste, men skal prøve det tipset som du lika til.

 

EDIT: Jeg har nå kjørt 3dmark med de innstillingene som du tipset til, endte opp med 6000 score, men det han sikkert noe å si at jeg har cpu@stock :)

 

Uten de innstilingene du tipset var scoren som dette:

 

3DMark Score 6352 3DMarks

 

SM 2.0 Score 2561 Marks

 

SM 3.0 Score 2466 Marks

 

CPU Score 2708 Marks

 

Med de innstilingene på så ble den sånn:

 

3DMark Score 6022 3DMarks

 

SM 2.0 Score 2754 Marks

 

SM 3.0 Score 2541 Marks

 

CPU Score 1595 Marks

 

SM 2.0 og 3.0 ble mye høyere, og når jeg får klokket CPUen til litt hastighet, så får jeg se hva jeg får, Er litt kluss med hk bios som jeg må fixe før jeg kan klokke cpu.

 

Men det var 3 av innstilingene jeg ikke fikk satt

 

post-107396-1168000596_thumb.jpg

Fikk ikke satt den høyere enn 3.0 når den egentelig skulle til 3.5.

 

post-107396-1168000668_thumb.jpg

Samme med denne

 

post-107396-1168000692_thumb.jpg

Samme med denne også, den skulle til 255, men fikk ikke satt den høyere enn 9

 

Tusen takk for hjelpe så langt

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Jeg har endelig klart å fixe den lave scoren min, nå er den på nesten 6800 :thumbup:

 

Av respekt for meg selv så har jeg egentelig ikke lyst til å si hva jeg gjorde for å fixe det :blush:

 

På hovedkortet mit (gigabyte DS-4) så er det en 12v kontakt, som er til sjermkortet, jeg hadde den plugga i, men så trengte jeg den 12v kabelen til noen annet, og for å slippe å koble på masse extra kabler, så forsøkte jeg å ta av denne fra hovedkortet, og det kom ingen feilmelding om at skjermkort fikk lite strømm eller noe. Så da trodde jeg bare den pluggen var overflødig.

 

Så etter en uke eller to så reformatrete jeg pcen, uviten om at den manglende strømmkablelen skapte noe problemer for sjermkortet.

 

Da jeg hadde lagt inn windos og alt igjenn så tok jeg en runde i 3dmark. og scoren var bare rundt 6000 :hrm:

 

Så men i dag, så plugga jeg inn den pluggen, for da kunne jeg kile en 80mm vifte mellom den kablen fra pluggen og cpu blokka, for å kjøle ramen. Og da oppdaget jeg at scoren plutselig ble normal igjenn :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...