Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det kun et kort du kjører? Hvis det er kun et, så virker jo 6000+ normalt egentlig, jeg fikk såvidt 7000 med en Voltmod på skjermkortet 750/850 og Opteron som scorte 450 poeng mindre enn din Intel.

 

Edit: Ah, leste litt over og ser hva som er problemmet. Never mind. Men de enkelte scorene ser ok ut i mine øyene.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Da har jeg testet de BIOSene med delta0, delta 10 og delta 20. Jeg prøvde det på det ene kortet som klokket litt bedre på core. Testen feilet på 704 på core uansett BIOS, men når jeg slo av testen i rivaTuner klarte jeg å klokket til 730, var en del artifacts i siste testen men det gikk. Var BIOS med delta 20 som var best, men ikke noe stor forskjell egentlig. Klokket maks til 736 på core. Med original BIOS kunne siste testen i 3D testen feile når jeg klokket til 704. Har gjort alt om natta, så det er først nå jeg ser forskjell. Prøvde ikke å sette noen rekorder, men skulle bare se forbedringen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg sjekket 3Dmark. Først med core på 720 så med core på 730 og på 736. 736 var maks akseptabelt og det var med delta20 BIOS. Men jeg tror delta10 ville klare å kjøre hele testen på 736 også. Det var økning i 3Dmark score. Gikk fra 6400 poeng på 720/831 til 6500+ poeng med 736/831. Lav score fordi jeg skulle klokke CPUen til over 3GHZ men glemte å sette multiplier opp og fant det ut etter testen. CPUen var klokket til 2,5GHz. Som sagt, det var langt på natta og jeg var lite trøtt :)

Lenke til kommentar
Da har jeg testet de BIOSene med delta0, delta 10 og delta 20. Jeg prøvde det på det ene kortet som klokket litt bedre på core. Testen feilet på 704 på core uansett BIOS, men når jeg slo av testen i rivaTuner klarte jeg å klokket til 730, var en del artifacts i siste testen men det gikk. Var BIOS med delta 20 som var best, men ikke noe stor forskjell egentlig. Klokket maks til 736 på core. Med original BIOS kunne siste testen i 3D testen feile når jeg klokket til 704. Har gjort alt om natta, så det er først nå jeg ser forskjell. Prøvde ikke å sette noen rekorder, men skulle bare se forbedringen.

7558866[/snapback]

 

Forbedring på nesten 30 mhz er pent det! Er vel sånn ca det eg har observert også... Kva volt ga du til kortet ?

 

God JuL

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Jeg har klokket opp mitt GTO-kort i Rivatuner, men det står og "spinner" ved oppstart. Høy viftekjøring, og driveren ser ikke ut til å slå inn og ta over. Jeg tror det er kortet som gjør det, for klokkefrekvensen settes tilbake/er satt tilbake igjen når jeg endelig kommer inn i Windows. Noen råd? Har ikke endret bios, og får ikke opp bios-versjon med dette bits-programmet. Den finner ikke bios. Jeg kan fint spille med GTX-frekvenser.

Lenke til kommentar

BTW, på siden hvor jeg lastet ned den DC flash BIOS'en står det av jeg skal velge Z:, men det er ingen andre enn A: og B: på CD'en.

På A: kommer jeg inn i nvflash, på B: finnes ingenting som er relevant for å flashe! Hvertfall ikke noe som jeg har funnet ut...

 

Kan noen andre prøve å flashe via CD rom, og fortelle hva som skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...