Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vetta søren om jeg får kontakt jeg...vet ikke hvordan jeg skal kunne se sjekket det.

Core temp gikk ned...men kan jo også være at den ikke gikk ned. 1 grad er jo ikke så lett å skille...

 

Men før så pleide kort nr2 (det jeg la AC5 på) å ligge ca 5 grader under kort nr1, men etter jeg la på AC5 lå det faktisk 10 grader under rett etter spilling...

Lenke til kommentar
La nettopp på AC5 mellom minnet og kjøleren. Vet ikke om det er så lurt, men det funker da hittil...gikk ned 1 grad faktisk :p

7462659[/snapback]

 

Det er ikke å anbefale å bruke AS5 mellom kjøleren og minnebrikkene. Fordi når de begynner å bli varmt så blir AS5 veldig tyntflytende, og da renner det bort. Jeg testet selv på det ene kortet og når jeg tok av kjøleren igjen så var det ikke så mye på minnebrikken lenger for å si det sånn.

 

Det du kan gjøre er å lage noen shims av feks kobber å legge imellom og så bruke AS5 mellom shims-kjøler-minnebrikke. Da vil du presset AS5en sammen og den vil ikke renne ut.

 

Når det gjelder temperatur så er det ikke så mange kjølere som er plane. Derfor går det ann å løsne på skruene til kjøleren slik at det bare blir de 4 skruene rundt core som holder kjøleren ordentlig. Dette kan du sjekke med å legge på AS5 og så montere kortet og så demontere igjen. Slik at du får se hvordan kontakten er.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt AS5 i mellom jeg også, inkludert tatt bort termalpadsene. Det ble litt kjøligere men jeg er usikker på minnet jeg også. Jeg lurer litt på, om det ikke går å dynke "neseduk" papir som man får kjøpt i AS5 og legge i mellom?

 

Jeg har hatt det nå siden jeg fikke kortet, og det klokker like mye, og har fungert uten problemer. Ingen ustabilitet har det heller vært.

 

Men en kjøler som jeg har vært fornøyd med, er Artic Cooler X1 som jeg hadde på 7800GTX, og på det kortet ble det umiddelbart forskjell, spesielt under load på en del grader.

 

I den testen jeg linker til i Post 1 der originalkjøleren er byttet med X1, så får de ikke bedre kjøling på GPU'en enn med originalkjøleren, men derimot dersom du benytter Rivatuner og kjører 75% hastighet, får du bedret kjøling i forhold til støy. Hos meg stod X1 på 85% hastighet på 7800GTX kortet, og det var ikke merkbart i det hele tatt.

 

Men jeg skulle gjerne hatt tak på sånne pads...

Lenke til kommentar

Tror det skal gå fint! Jeg lette etter en "varanty void if removed" lapp før jeg tok av kjøleren, men fant ingen...

 

Her er forresten de HL2: LC bildene med G71 grafikk...

 

Får ikke lagt til .bmp filene av en eller annen grunn...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

 

 

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Men er borte i helgen så for ikke gjort det før til uken og linja hjemme er så crapi at jeg skjeldent for lastet ned noe som er større en 20Mb og stopper for så å begynne for fra igjen, men jeg kan jo prøve ...

7464893[/snapback]

 

Bruk opera, så kan du bare forsette nedlastingen igjen selv om den blir avbrutt :thumbup:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Kommer opp på 723/850 og 723/830 artifact friit har jeg da to "gull" kort ?

 

Hellemyr: Kanskej prøve med 09 biosen som jeg har ?

Det er den orginale biosen som kom på de første kortene ;)

 

Så rart først så kom ikke den andre opp da jeg avbrøt mitt i også plutslig er den der ....

 

En av moderatorene for vel slette den ene da !

7449855[/snapback]

 

mitt GTO klarer 730/855 uten feil i grafikk og heng..ser ikke så galt ut det da:) med tanke på hva du klarer..jeg har enda ikke moddet noe som helst av volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...