Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er disse 7900GTO kortene i salg lenger? Har ikke klart og funnet noen som har de på lager. Heller ikke til den prisen som ble nevnt her et sted. :(

7455631[/snapback]

 

Hehe, nei, virker som de solgte ut det de hadde av gto kort før 8800 komm. Skal du ha deg ett slikt kort må du nokk se etter dette på bruktmarkedet. (du kan jo spørre om gost har kort til salgs enda) :thumbup:

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle teste orginale GTO BIOSen nå, men jeg har verken floppy eller USB-minnebrikke...

 

Noen som har GTO (orginale) BIOSen?

Kan noen si meg hvordan jeg flasher med CD?

7454251[/snapback]

7458250[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan man flasher fra en CD, må vel google litt. Original GTO bios ligger vel på første siden, er vel .09 som er den beste, er det ikke det bjornh?

Lenke til kommentar

Av de originale BIOS'ene er det .09 (MSI 7900GTO) og .08 (evga 7900GTO) som er de beste. Ellers er det bare å teste ut de som jon-t har lagt ut. Jeg har såvidt begynt å leke med dem, men har hatt litt dårlig tid de siste 2 ukene.

 

Og hvis noen har lyst, er det bare å prøve GTO BIOS'er på GTX. Det venter jeg og jon-t i spenning på.

 

-men så var det det der med flashing fra CD eller USB pen... -det har jeg aldri hatt behov for.

Lenke til kommentar

Jeg var innom her på dette nettstedet og så litt på en metode for å flashe HK BIOS fra USB. Jeg lurer på om ikke den metoden bør funke?

 

3. Place the unzipped batch files (batch file, flash utility, bios file and .txt file) on the USB key. (this are the BIOS version files that you Downloaded)

4. Make sure that the USB Flash Key is at the top of the boot order in your bios so that when the motherboard is turned on it will immediately boot to the USB Flash Key and boot cleanly to an A: prompt. (press something like F11 to come in in the boot order - take a look in your Manual, it's the easyest way and the Drive letter is no problem any more)

5. Simply type in flash at the A: prompt and the rest will be handled by the batch file itself. (or remmember the Driver letter your USB is connected and type that)

 

Ellers kan man kikke litt her.

 

Uansett må BIOS på HK støtte dette, og man må inn å gjøre noen justeringer i BIOS på HK over hva maskinen først skal boote.

 

JEg regner ellers med at prosedyren er som for beskrevet for floppy i Post 2.

 

Jeg tar forbehold mot at det ikke fungerer siden jeg ikke har prøvd det selv. Men i begge postene jeg har linket til beskrives det hvordan man lager en bootbar USB-pen til BIOS flashing eller annet.

 

Det går jo an å prøve, men det blir vel litt rooting i BIOS først da.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...