Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:p jon-T: Flott! dette virket intressant, blir nokk til at eg prøver dette her etter hvert, hvis jeg bare får satt meg inn i hvordan jeg flasher biosen :thumbs:

7425183[/snapback]

Gla du likte det, har vert ein del spørsmål om det i det siste så syntes det var på tide med ein liten oppklaring.

Lenke til kommentar
hvorfor i hekkan har alle så lav(jeg å) FPS på CPU score, hva FOKK er vits med den? det er jo LAGG gjenom hele DRITTEN :hrm:(altså på 3Dmark)

7425483[/snapback]

Tror det er fordi det er CPU som lager bilde som blir vist og at man da stresser CPU 100% da den egentli ikke er laget for å produsere bilder ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Ok, har ikke fulgt med på denne tråden samtidig som den fikk mye liv her. Må si noe jeg også :)

Jon-t: Mye bra info, der lærte jeg meg ting jeg ikke visste og skjønte ting jeg ikke helt forstod tidligere. Skal prøve BIOSene når jeg har tid igjen. Men er det lurt å ha dem for 24/7 bruk? Og det du sa om å bruke disse på GTX kort, mente du at de blir ødelagt hvis man bruker de BIOSene med de timingsene på minnet?

The Ghost: Du har fin score, ligge fremdeles foran meg, men nå som jeg fikk tips om moddet BIOS av jon-t fikk jeg håpet igjen å komme meg nærmere deg :) Bruker du disse moddede BIOSer nå? En annen ting jeg lurer på er hvilke innstillinger du kjører minnet ditt på?

Når det gjelder Genexxa sin score, ser ut som en av GPUene hannes vil ikke klokke mye over 680MHz, og han tar seg ikke tid til å teste kortene et og et. SM2.0 scoren hans detter ned så fort han klokker over 680MHZ på core i SLi. Tror CPUen hans har kanskje 50MHz mer å gå på, men det trenger mer volt, er kanskje ikke så lurt å gå over 1,45 uten bra kjøler.

Lenke til kommentar
Hvordan er 5348 i 3dmark06 med min pc?

Hva bør jeg klare å presse den til?

Kjører cpu'en på 2750, mulig å få den oppi 3ghz?

Kjører skjermkortet på 700/1500, må jeg flashe biosen på det for å klokke lengre? Står i rivatuner at kortet ikke takler mer, er det på grunn av biosen (er den kjipe Msi biosen som det henvises til i begynnelsen av tråden..) eller er jeg helt på jordet?

[

7416980[/snapback]

5348 poeng passer bra det, samme som jeg fikk på mitt opsett ca med 3700+ @ 2.8.

Posta score litt lengre bak i tråden. Tror ikke du klarer å få så mye mere poeng ut av opsettet, men kan jo hende. Oplevde her at score i 06 gikk nedover jo mere jeg klokket gfx merkelig nok, få nå med X2 cpu litt mere i 06.

Klokka min 3700+ til 2.8 1.45v, 39'c load, meget god stepping da, gjør nok en del mere.

7423967[/snapback]

Ser ut til å stemme det ja, fikk scoren opp i 5380 på det meste, klokka gto'en en opp i 715 på gpu, og scoren falt til ca 4600 i 3dmark06 (kjører på 700 nå... Har foreløpig fått 3700 'en opp i 2800 stabilt, satte volten på 1.45. Må jeg evt flashe biosen på gto'en for å klokke minnet mer? se tidligere i tråden for hvilken bios jeg har....

Lenke til kommentar
Ok, har ikke fulgt med på denne tråden samtidig som den fikk mye liv her. Må si noe jeg også :)

Jon-t: Mye bra info, der lærte jeg meg ting jeg ikke visste og skjønte ting jeg ikke helt forstod tidligere. Skal prøve BIOSene når jeg har tid igjen. Men er det lurt å ha dem for 24/7 bruk? Og det du sa om å bruke disse på GTX kort, mente du at de blir ødelagt hvis man bruker de BIOSene med de timingsene på minnet?

Dei er gode for 24/7 bruk også, men biosen setter samme volt i 2d som 3d så du vil få litt høgre tempraturer idle, men det er minimalt.

Det eg mente om bruk på GTX kort er at dei er perfekt for dei og, GTX kort har faktisk VELDIG slappe minnetimings, og GTO har faktisk mye strammere timings.

Det er samme minnebrikker på GTO og GTX.

Det er enormt mye poeng å tjene på å bruke denne biosen på eit GTX kort.

Lenke til kommentar
Når du flasher en GTX til GTO bios, da får du strammere timings samtidig som du ikke får klokket like langt da, er det ikke slik det fungerer? Akkurat som mine Corsair minnebrikker, har jeg ikke rett?

7429931[/snapback]

Både ja og nei, BIOSen på skjermkortet har mange innstillinger du kan gjøre for å nå lengre.

Lenke til kommentar
Når du flasher en GTX til GTO bios, da får du strammere timings samtidig som du ikke får klokket like langt da, er det ikke slik det fungerer? Akkurat som mine Corsair minnebrikker, har jeg ikke rett?

7429931[/snapback]

Både ja og nei, BIOSen på skjermkortet har mange innstillinger du kan gjøre for å nå lengre.

7430014[/snapback]

Ok, det var det jeg mistenkte.

Lenke til kommentar

The Ghost: Du har fin score, ligge fremdeles foran meg, men nå som jeg fikk tips om moddet BIOS av jon-t fikk jeg håpet igjen å komme meg nærmere deg :) Bruker du disse moddede BIOSer nå? En annen ting jeg lurer på er hvilke innstillinger du kjører minnet ditt på?

Nja har orgianl BIOS som er 09 ...

Kjørte kortene på 723/822 på den den testen, gikk ikke lenger enn 818 på minne før den testen stoppet meg, men når jeg disabla den kunne jeg kjøre på 860 på minne har ikke full ført med det ennå, men ved å se på FSB ser det ut til at jeg for ca. samme score med minne på 860 ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...