Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn, har nå et GTX kort, når jeg hadde flasha, kom det opp ny maskinvare funnet og greier.

Men kan det være lurt å instaler andre drivere enn de som fulgte med cden, siden jeg nå har GTX?

kommer ikke høyere enn 679/810 (prøvde ikke å klokke minnet høyere enn 800 med .09 bios)

Så dette hjalp ikke så mye.

Men skal kjøre 3dmark å se om det blir lavre score

Edit: har kjørt 3dmark nå, 6488, med GTX bios Fikk 6557 med GTO .09 bios, så tror jeg tar og flasher tilbake til .09

Men kan nyere drivere og ting hjelpe med å få 700 på gpu, eller har jeg bare fått et dårlig kort?

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
...Og Maze4 er den eneste gpublokka jeg har igjen...favoritt  :)

7266399[/snapback]

Vel nå nylig har det kommet en block som heter Maze5 tror man bare for kjøpt den på dangerdenstore.com og der koster den ca. 42$ ....

Edit: Den skal vist nok være bedre ...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Sånn, har nå et GTX kort, når jeg hadde flasha, kom det opp ny maskinvare funnet og greier.

Men kan det være lurt å instaler andre drivere enn de som fulgte med cden, siden jeg nå har GTX?

kommer ikke høyere enn 679/810 (prøvde ikke å klokke minnet høyere enn 800 med .09 bios)

Så dette hjalp ikke så mye.

Men skal kjøre 3dmark å se om det blir lavre score

Edit: har kjørt 3dmark nå, 6488, med GTX bios Fikk 6557 med GTO .09 bios, så tror jeg tar og flasher tilbake til .09

Men kan nyere drivere og ting hjelpe med å få 700 på gpu, eller har jeg bare fått et dårlig kort?

7265795[/snapback]

Ja der kommer nok timing'ene som er strammere til full uttelling på GTO, pluss litt litt naturlig variasjon. Og på GPU'en kommer du neppe lengre heller, siden de virker å være like i begge BIOS'er. Du kan jo prøve å øke vifte hastighet i Rivatuner, og se om det gir noen effekt på klokkevilligheten, eventuelt gi litt bedre luftsirkulasjon ved hjelp av en vifte eller to.

Lenke til kommentar

Rimelig dumt å kjøpe 2 stk. 7900GTO når 8800GTX og 8800GTS var like om hjørnet og er kommet nå.

Men, men...

1 stk. 8800GTX er vel litt kjappere enn 2 stk. 7900GTX i SLI? I tillegg til at 8800GTX støtter DX10 :) Og 1 stk. 8800GTX er ikke så mye dyrere enn 2 stk. 7900GTO. Og iallefall mye billigere enn 2 stk. 7900GTX :) Prisnivået på 8800GTS er jo heller ikke så verst. Dog yter vel 8800GTS endel dårligere enn 8800GTX. Men kan vel klokkes rimelig bra?

Håper på at prisnivået på 8800 serien skal gå endel ned. Jeg kjøper nok ikke 8800GTX før det begynner å nærme seg 4000,-. Men det kan vel bli lenge til.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Det går vel en stund før vi har Vista alle sammen, og DX10 støttede spill, det skjer nok ikke overnatten. Når det bli mars-april har vi for alt vi vet nye kort fra Nvidia, og ATI har vel svart med et eller annet. I det minste er prisene lavere.

Men, vi kan trøste oss, vi har det jo moro nå med det vi har.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Jeg skal begynne med et nytt Hovedkort med Nvidia 680i brikkesettet og ny CPU før jeg bytter skjermkort. Uansett det er liten grunn til å klage når 8800GTS er omtrent dobbelt så dyrt. Ingen av oss (med mindre noen bruker RC1 eller RC2) har Vista ennå, og utvalget av DX10 spill er litt for dårlig, hehe. :p

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Til dere som selger kortene deres, kan dere ikke legge inn GTX bios, og selge den som GTX kort og ta 2500-3000 for de? og spare penger?

Eller går det ann å se forskjell på de?

7269681[/snapback]

Tror ikke dt er så lurt,det er jo fortsatt klistremerker og koder på kortet som måtte byttes :mad:

Lure andre er rimelig ufint....

Lenke til kommentar
Til dere som selger kortene deres, kan dere ikke legge inn GTX bios, og selge den som GTX kort og ta 2500-3000 for de? og spare penger?

Eller går det ann å se forskjell på de?

7269681[/snapback]

Ja det ville vært kjempefint... Det er faktisk straffbart å selge ett produkt som noe annet... Hva var det det het nå igjen?... hmm... Jo! SVINDEL kalles det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...