Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testa litt tempraturer for dei som tenker på å vmode kortet sitt, med opent kabinett og ei liten vifte under stockkjøleren og viftehastighet på maks er tempen på stock hastigheter 1.6v load @ 53 grader. Det er etter 20 min med artifact testing i ati tool.

Tempraturer med 800mhz på 1.6v er ca 54-55 grader etter 20 min med atitool artifact test.

Legg merke til at dette er tempraturer etter at eg la på arctic silver

Lenke til kommentar

Da er et MSI 7900GTO på vei til meg, på tide å bytte ut 7800GT kortet.

Vurderer nesten å kjøpe et GTO kort til for å kjøre de i SLI.

Men vet ikke helt om det er noe vits da cpu 3700+@ 2.8 blir flaskehalsen i systemet, får vel oppgradere til c2d snart.

Holdt nesten på å kjøpe et 7950GX2 idag, men leste litt rundt, ble et GTO kort istede, da det er en billigere løsning i forhold til mitt behov.

Lenke til kommentar

Bruker et Lian-Li PC6277B, vil si at dette kabinettet har den beste kjøleløsningen på markedet. Har satt opp mitt på følgende måte nå:

2x 120mm i front, 1x80mm i front, 1x120mm i bakant,1x 120mm på cpu, 1x120mm i top, 1x120mm i psu, 1x 80mm i psu. og pc'en min er meget stille,bruker papst 16db vifter rundt det hele.

Kansje litt OT men :)

Lenke til kommentar
Kan dere som har 7900GTO kort si hva dere har på idle temp? Mine to kort har forskjell på nesten 10 grader på idle, 40-43 og 48 til 51. De klokker like langt begge to.

7257874[/snapback]

Nå er jeg i Drammen i helgen så da kan jeg ikke skjekke men mitt øverste kort er 2-3 grader varmere idle og opptill 5-10 grader forkjell laod og da har jeg en 140mm som blåser på begge kortene ...

Gleder meg til jeg har 2stk Maze5GPU ;)

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper et kort til for å kjøre SLI, vil da en hiper type-r 580w holde? har en god del disker og i kabinettet.

7260026[/snapback]

Ja ddet tror jeg at den gjør. Watt er i seg selv watt, og mange produsenter oppgir kun peak-effekt (som heter spiss-effekt på norsk) og jeg og prostoman (mener jeg) har denne. Den er littegrann under på volten etter det jeg kan se, men meget stabil. 70% effektiv på full load, loves det fra produsenten.

Er man utrygg på dette: velg Mist 600-watter.

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe ?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=662348&hl=

Beklager OT, men det har forøveli litt meg 7900GTO å gjøre :tease:

7260059[/snapback]

500 kroner og ny PSU....

tja...

Jeg tror du skal spare litt, og enten ta en titt på Bzerk PSU 500watter (den som er basert på Mist 500watt) eller kanskje helst gå på Mist 500 eller 600watt. Og de er litt dyre. Dog er disse blant de bedre PSU'er jeg har rotet med. Stabile. Ikke bare godt spesifisert men yter godt.

EDIT: denne Akasa PSU'en er på tilbud denne helga, og ser ut til å ha det meste, minus modulære kabler. Ikke alltid et must å ha det, akkurat.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Fikk mitt MSI 7900GTO i går :D var mye bedre en mitt gamle 7300LE:P

men jeg har et spørsmål:

det her D.O.T greien hvorfor er det navn som, private, sergeant, captain, og commander som høyest, og hva er de til?

Takk.

7259401[/snapback]

DOT er noe som MSI har som heter Dynamisk overklokking tool tror jeg. Avhengig av hva du velger Private, sergant eller captain eller noe annet navn klokkes skjermkort, CPU eller andre deler med 1%, 2% 5% osv. Hadde det på mitt gamle MSI hovedkort, men velger alltid å kloke manuelt.

Lenke til kommentar
Fikk mitt MSI 7900GTO i går :D var mye bedre en mitt gamle 7300LE:P

men jeg har et spørsmål:

det her D.O.T greien hvorfor er det navn som, private, sergeant, captain, og commander som høyest, og hva er de til?

Takk.

7259401[/snapback]

DOT er noe som MSI har som heter Dynamisk overklokking tool tror jeg. Avhengig av hva du velger Private, sergant eller captain eller noe annet navn klokkes skjermkort, CPU eller andre deler med 1%, 2% 5% osv. Hadde det på mitt gamle MSI hovedkort, men velger alltid å kloke manuelt.

7262529[/snapback]

ok. takk :D , men gidder ikke klokke manuelt enda, vil ha garantien min litt lenger :!:

Lenke til kommentar
500 kroner og ny PSU....

tja...

Jeg tror du skal spare litt, og enten ta en titt på Bzerk PSU 500watter (den som er basert på Mist 500watt) eller kanskje helst gå på Mist 500 eller 600watt. Og de er litt dyre. Dog er disse blant de bedre PSU'er jeg har rotet med. Stabile. Ikke bare godt spesifisert men yter godt.

EDIT: denne Akasa PSU'en er på tilbud denne helga, og ser ut til å ha det meste, minus modulære kabler. Ikke alltid et must å ha det, akkurat.

7261758[/snapback]

Man kan jo svare i den tråden jeg linket til da så blir det ikke så mye OT :p

For da råd til dyrere PSU når jeg for solgt tinga mine og det jeg lurer på er om jeg skla gjøre det eller ikke !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...